weeral klodden met de ambriage

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
diskeletlietje
Posts: 323
Joined: 25 Sep 2014 18:50

weeral klodden met de ambriage

Post by diskeletlietje » 24 Apr 2017 22:41

wel ja bij al de TRUTTEN die hier gepasseerd zijn , was er altijd wel iets mis met de koppeling .
over het algemeen zit het probleem dan in de slaaf slave .
vandaag in het doorrijden naar het werk koppeling weg zelfde gevoel
zodus een oude slave uiteen gehaald en zo goed proberen reviseren als mogelijk (2 dichtingskes en een cirklipske)
nen bidon citroen olie ? en we geraken thuis ;-)

blijkbaar was het niet dat stukske dat kapot was ... het zeikt uit mijn koppelings handvatvat rubber dingetje :grin:
gewoon wat vodden rond geraaid en het reservoir vol gekapt en veilig thuis geraakt

-revisie set ? en wie wat waar en hoe ook
-helemaal nieuw is ook nope ,en veel te duur om binnen en beetje weer terug opnieuw te lekken :roll:
-een ander merk ? is het te doen dat gever en de nemer van een verschillend merk zijn (moet gewoon het zelfde volume olie verplaatsen ?)

als iemand over deze materie nog een test-aankoop heeft liggen ... :whistling:
of gewoon een mening heeft oer mijn dilemma ... :pillepalle:

laat maar komen

Stefke
Posts: 1410
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: weeral klodden met de ambriage

Post by Stefke » 24 Apr 2017 22:50

diskeletlietje wrote:
24 Apr 2017 22:41

als iemand gewoon een mening heeft ... :pillepalle:
zoals "schupt dienen bocht is buiten"? :whip: :lipsrsealed2: :mrgreen:
2016: 45000 :ricky: 2017: 17000

User avatar
Muug
Posts: 6815
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: weeral klodden met de ambriage

Post by Muug » 24 Apr 2017 23:23

CB500-tje om naar 't werk te rijden, NTV650 zelfs, veel minder kosten, minder verbruik, cardan.....

diskeletlietje
Posts: 323
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Re: weeral klodden met de ambriage

Post by diskeletlietje » 24 Apr 2017 23:49

ik heb een Josefien ;)
en die kan zich ook niet aan 70 houden :lipsrsealed2:

User avatar
Muug
Posts: 6815
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: weeral klodden met de ambriage

Post by Muug » 25 Apr 2017 09:42

diskeletlietje wrote:
24 Apr 2017 23:49
en die kan zich ook niet aan 70 houden :lipsrsealed2:
ge moet mij er niet van spreken....
gisterenavond was ik op de E40 ook aan 't rijden met een snelheid die met een 2 begint :lipsrsealed2:
en ergens in een bebouwde kom (tussen de velden) aan een snelheid die met een 1 begint :whistling:

'k zou me beter een OneWheel kopen
Image
(ja sorry, ik weet het, haar tetjes zijn niet groot genoeg, maar in deze context is dat bijzaak)

User avatar
Koeno
Posts: 1392
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: weeral klodden met de ambriage

Post by Koeno » 25 Apr 2017 10:16

Muug wrote:
25 Apr 2017 09:42
gisterenavond was ik op de E40 ook aan 't rijden met een snelheid die met een 2 begint :lipsrsealed2:
en ergens in een bebouwde kom (tussen de velden) aan een snelheid die met een 1 begint :whistling:
Euhm,
Ge weet toch dat op Autosnelweg een minimumsnelheid geldig is he?
en 29km/u is niet voldoende.

In bebouwde kom tegen 19km/u rijden is geen probleem, al gaan de mensen achter u dat niet graag hebben...
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

User avatar
zappa
Posts: 3880
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: weeral klodden met de ambriage

Post by zappa » 25 Apr 2017 11:00

als ik ne keer goed zoek vind ik ook nog wel een koppelingspompke van mijn smt, die om geen koppeling meer - reden vervangen was door een oberon , als ge daar stukjes van wil ? En ik heb eventueel nog groen citroen olie spul ?
sig nature

TRooPER
Posts: 1745
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: weeral klodden met de ambriage

Post by TRooPER » 25 Apr 2017 14:07

diskeletlietje wrote:
24 Apr 2017 22:41
... het zeikt uit mijn koppelings handvatvat rubber dingetje :grin:
gewoon wat vodden rond geraaid en het reservoir vol gekapt en veilig thuis geraakt

laat maar komen
kan het een oplossing zijn om enkel het rubber dingetje te vervangen,

en niet binnenste buiten gebruiken aub :peepwall:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Raketman
Posts: 749
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: weeral klodden met de ambriage

Post by Raketman » 25 Apr 2017 19:24

Jamaja, wat lekt er nu juist ? De rubber onder het deksel, of de zuiger die uitgelebberd is ?

In dat laatste geval zit er niks anders op dan een volledig nieuwe master, want voor dit specifieke geval zijn die revisiekitjes voor 99% nutteloos. Alternatieven heb ik op het LC8 forum eigenlijk nog nooit zien passeren. Die master/slave combinatie is redelijk ondeelbaar aan elkaar gebonden wegens de minimale hoeveelheid olie die er in dat systeem verplaatst wordt...
Nil volentibus arduum

diskeletlietje
Posts: 323
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Re: weeral klodden met de ambriage

Post by diskeletlietje » 26 Apr 2017 17:53

@ zappa : het is een ander stukje die kapot is , maar toch bedankt ;)

@ trooper : dat is zo net wat ik mij afvraag ;-)

@ Raket :
het zal de duurdere oplossing zijn vrees ik , het komt niet vanonder het dekseltje (was het dat maar) maar uit dat akordion rond rubbertje die rond het pinnetje zit die volgens mij het zuigertje " pistonnetje" bediend :thumbsdown:

ach nog een vraagje meneer Raketman , als je een olie lek(je) hebt aan de gangensensor (of hoe heet dat vitessesensor) is het dan ook gans de sensor vernieuwen, of is het daar wel mogelijk om dit op te lossen met een nieuwe dichting ?

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest