weeral klodden met de ambriage

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

weeral klodden met de ambriage

Post by diskeletlietje »

wel ja bij al de TRUTTEN die hier gepasseerd zijn , was er altijd wel iets mis met de koppeling .
over het algemeen zit het probleem dan in de slaaf slave .
vandaag in het doorrijden naar het werk koppeling weg zelfde gevoel
zodus een oude slave uiteen gehaald en zo goed proberen reviseren als mogelijk (2 dichtingskes en een cirklipske)
nen bidon citroen olie ? en we geraken thuis ;-)

blijkbaar was het niet dat stukske dat kapot was ... het zeikt uit mijn koppelings handvatvat rubber dingetje :grin:
gewoon wat vodden rond geraaid en het reservoir vol gekapt en veilig thuis geraakt

-revisie set ? en wie wat waar en hoe ook
-helemaal nieuw is ook nope ,en veel te duur om binnen en beetje weer terug opnieuw te lekken :roll:
-een ander merk ? is het te doen dat gever en de nemer van een verschillend merk zijn (moet gewoon het zelfde volume olie verplaatsen ?)

als iemand over deze materie nog een test-aankoop heeft liggen ... :whistling:
of gewoon een mening heeft oer mijn dilemma ... :pillepalle:

laat maar komen

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2868
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: weeral klodden met de ambriage

Post by Stefke »

diskeletlietje wrote: 24 Apr 2017 22:41
als iemand gewoon een mening heeft ... :pillepalle:
zoals "schupt dienen bocht is buiten"? :whip: :lipsrsealed2: :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: weeral klodden met de ambriage

Post by Muug »

CB500-tje om naar 't werk te rijden, NTV650 zelfs, veel minder kosten, minder verbruik, cardan.....

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Re: weeral klodden met de ambriage

Post by diskeletlietje »

ik heb een Josefien ;)
en die kan zich ook niet aan 70 houden :lipsrsealed2:

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: weeral klodden met de ambriage

Post by Muug »

diskeletlietje wrote: 24 Apr 2017 23:49 en die kan zich ook niet aan 70 houden :lipsrsealed2:
ge moet mij er niet van spreken....
gisterenavond was ik op de E40 ook aan 't rijden met een snelheid die met een 2 begint :lipsrsealed2:
en ergens in een bebouwde kom (tussen de velden) aan een snelheid die met een 1 begint :whistling:

'k zou me beter een OneWheel kopen
Image
(ja sorry, ik weet het, haar tetjes zijn niet groot genoeg, maar in deze context is dat bijzaak)

Koeno
Posts: 3180
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: weeral klodden met de ambriage

Post by Koeno »

Muug wrote: 25 Apr 2017 09:42 gisterenavond was ik op de E40 ook aan 't rijden met een snelheid die met een 2 begint :lipsrsealed2:
en ergens in een bebouwde kom (tussen de velden) aan een snelheid die met een 1 begint :whistling:
Euhm,
Ge weet toch dat op Autosnelweg een minimumsnelheid geldig is he?
en 29km/u is niet voldoende.

In bebouwde kom tegen 19km/u rijden is geen probleem, al gaan de mensen achter u dat niet graag hebben...

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: weeral klodden met de ambriage

Post by zappa »

als ik ne keer goed zoek vind ik ook nog wel een koppelingspompke van mijn smt, die om geen koppeling meer - reden vervangen was door een oberon , als ge daar stukjes van wil ? En ik heb eventueel nog groen citroen olie spul ?
sig nature

TRooPER
Posts: 1975
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: weeral klodden met de ambriage

Post by TRooPER »

diskeletlietje wrote: 24 Apr 2017 22:41 ... het zeikt uit mijn koppelings handvatvat rubber dingetje :grin:
gewoon wat vodden rond geraaid en het reservoir vol gekapt en veilig thuis geraakt

laat maar komen
kan het een oplossing zijn om enkel het rubber dingetje te vervangen,

en niet binnenste buiten gebruiken aub :peepwall:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Raketman
Posts: 1253
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: weeral klodden met de ambriage

Post by Raketman »

Jamaja, wat lekt er nu juist ? De rubber onder het deksel, of de zuiger die uitgelebberd is ?

In dat laatste geval zit er niks anders op dan een volledig nieuwe master, want voor dit specifieke geval zijn die revisiekitjes voor 99% nutteloos. Alternatieven heb ik op het LC8 forum eigenlijk nog nooit zien passeren. Die master/slave combinatie is redelijk ondeelbaar aan elkaar gebonden wegens de minimale hoeveelheid olie die er in dat systeem verplaatst wordt...
Nil volentibus arduum

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Re: weeral klodden met de ambriage

Post by diskeletlietje »

@ zappa : het is een ander stukje die kapot is , maar toch bedankt ;)

@ trooper : dat is zo net wat ik mij afvraag ;-)

@ Raket :
het zal de duurdere oplossing zijn vrees ik , het komt niet vanonder het dekseltje (was het dat maar) maar uit dat akordion rond rubbertje die rond het pinnetje zit die volgens mij het zuigertje " pistonnetje" bediend :thumbsdown:

ach nog een vraagje meneer Raketman , als je een olie lek(je) hebt aan de gangensensor (of hoe heet dat vitessesensor) is het dan ook gans de sensor vernieuwen, of is het daar wel mogelijk om dit op te lossen met een nieuwe dichting ?

User avatar
Raketman
Posts: 1253
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: weeral klodden met de ambriage

Post by Raketman »

Awel Heer Lietje, ge kunt idd den O-ring voor de versnellingsensor apart krijgen.

Nummerke 0770275025 zou het correcte moeten zijn.

Uwe remcylinder kunt ge nekeer uiteenprutsen en de binnenkant van de cylinder nekeer grondig bezien. Als die niet ingelopen of ingesleten is dan volstaat 60013008000 voor de reparatie van het lek, indien niet moet ge nekeer vloeken en 60013001000 bestellen...
Nil volentibus arduum

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3393
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: weeral klodden met de ambriage

Post by Blackbert »

Raketman wrote: 26 Apr 2017 19:24 Awel Heer Lietje, ge kunt idd den O-ring voor de versnellingsensor apart krijgen.

Nummerke 0770275025 zou het correcte moeten zijn.
En dat plastieken sensording met de nodige voorzichtigheid demonteren, of ge hebt er ineens ene met maar 1 lipje voor 1 boutje ipv 2.
grease up your baby for a ball on the hill

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Re: weeral klodden met de ambriage

Post by diskeletlietje »

Raketman wrote: 26 Apr 2017 19:24 Awel Heer Lietje, ge kunt idd den remcylinder nekeer uiteenprutsen en de binnenkant van de cylinder nekeer grondig bezien.
ik was er bijna ingelopen :mrgreen:

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Re: weeral klodden met de ambriage

Post by diskeletlietje »

Blackbert wrote: 27 Apr 2017 13:37

En dat plastieken sensording met de nodige voorzichtigheid demonteren, of ge hebt er ineens ene met maar 1 lipje voor 1 boutje ipv 2.
gans die sensor is eigenlijk feitelijk overbodig :whip: was al aan een blind plaatje aan het denken :mrgreen:
1,2en3 word volgens mij enkel gebruikt om die extra millieu maatregelen lucht kleppen die de uitstoot binnen een norm moet zitten te schakelen,
en het neutraal lampje ,en kunnen draaien als de zijpoot uit staat ? ... ik kan daar mee leven :lipsrsealed2:

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3393
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: weeral klodden met de ambriage

Post by Blackbert »

klopt, maar als ik mij niet vergis zal je op een 990 de ECU toch iets moeten wijsmaken als je de stekker uit dat ding trekt ...
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Raketman
Posts: 1253
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: weeral klodden met de ambriage

Post by Raketman »

Ja, ge moet een paar draadjes aaneensolderen zodat hij nooit denkt in 2de of 3de te staan, want 't is daar dat hij wat tegengehouden wordt ivm milieudinges. Moet ik met die van mij trouwens ook nog eens doen.
Nil volentibus arduum

Post Reply