De reden waarom...
Posted: 29 May 2017 15:29
ik restaureren zo plezant vind : ge moogt niet alleen, maar MOET soms zelf dinges volledig of gedeeltelijk maken. Niet omdat ge te tam zijt en ze graag nieuw of okkazie koopt, maar stomweg omdat ze niet meer bestaan of zo goed als niet meer te krijgen zijn.
Voorbeeld 1 : een achterlicht.
Hetgeen erop (er : Victoria KR20 '37) stond heeft waarschijnlijk de tand des oorlogs of tijds niet overleefd, dus moogt ge op basis van de tekeningen zelf aan de slag. Tekeningen zijn in dit geval ook letterlijk handgetekende schema's en onderdelenlijsten.
Ergens na-oorlogs had er al eens iemand een poging gedaan om een ander achterlicht bijeen te foefelen, maar dat was het duidelijk niet zo. Bovendien zat daar een stoplicht in en dat staat niet origineel op de moto. Weg ermee.
Eerst op zoek naar en gevonden : een origineel Hella-achterlicht van hetzelfde jaar dan de moto. In D gevonden natuurlijk, mit Originalfarbe jawohl. Echt glazen vensterke, geen plastic. Dan op basis van de tekening zelf de beugel gemaakt, deels gerivetteerd, deels gevezen. Niet echt moeilijk, maar leuk als opwarmertje.
Voorbeeld 1 : een achterlicht.
Hetgeen erop (er : Victoria KR20 '37) stond heeft waarschijnlijk de tand des oorlogs of tijds niet overleefd, dus moogt ge op basis van de tekeningen zelf aan de slag. Tekeningen zijn in dit geval ook letterlijk handgetekende schema's en onderdelenlijsten.
Ergens na-oorlogs had er al eens iemand een poging gedaan om een ander achterlicht bijeen te foefelen, maar dat was het duidelijk niet zo. Bovendien zat daar een stoplicht in en dat staat niet origineel op de moto. Weg ermee.
Eerst op zoek naar en gevonden : een origineel Hella-achterlicht van hetzelfde jaar dan de moto. In D gevonden natuurlijk, mit Originalfarbe jawohl. Echt glazen vensterke, geen plastic. Dan op basis van de tekening zelf de beugel gemaakt, deels gerivetteerd, deels gevezen. Niet echt moeilijk, maar leuk als opwarmertje.