De reden waarom...

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2066
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: De reden waarom...

Post by duibhce Kaelann » 06 Feb 2018 09:14

Muug wrote:
05 Feb 2018 22:35
Klopt. ik heb dat vroeger als mini IT-zelfstandige ook mogen ondervinden. Ze zien u klikken op ne pc en dan snappen ze niet dat ge daar zus en zoveel voor vraagt.
Tenzij ge uw diensten aan bedrijven aanbiedt. Daar knipperen ze nog niet met hun ogen als ge 800EUR per dag vraagt voor IT-diensten.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 6848
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De reden waarom...

Post by Muug » 06 Feb 2018 13:57

duibhce Kaelann wrote:
06 Feb 2018 09:14
Muug wrote:
05 Feb 2018 22:35
Klopt. ik heb dat vroeger als mini IT-zelfstandige ook mogen ondervinden. Ze zien u klikken op ne pc en dan snappen ze niet dat ge daar zus en zoveel voor vraagt.
Tenzij ge uw diensten aan bedrijven aanbiedt. Daar knipperen ze nog niet met hun ogen als ge 800EUR per dag vraagt voor IT-diensten.
Zeer correct opgemerkt. Die kleine elektrozaak die ik hielp, trok zich het ook niet aan hoeveel op de factuur stond. Als ik maar beschikbaar was, liefst 24/7. Soit, na anderhalf jaar of zo ben ik er mee gestopt.

User avatar
OzzePaa
Posts: 1040
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: De reden waarom...

Post by OzzePaa » 06 Feb 2018 15:19

Ja, ik denk ook dat restauratie van oud ijzer vooral als hobby zin heeft en dat de lucrativiteit ervan beperkt is ... Tenzij je een wrakkige rariteit op de kop kunt tikken (en betalen).
Zo restaureerde m'n jongste broer (al zo'n 40 jaar carrossier) 10 jaar geleden een in uitermate gammele staat verkerende Triumph TR2 Francorchamps Coupé voor een welgesteld heerschap dat, voor een "prijske", één van de 22 geproduceerde exemplaren had verworven
Hij is daar goed voor vergoed, maar als het nu zijn eigen auto zou geweest .....
Hij en m'n andere broer hebben onderwijl samen wel een viertal TR's van respectabele leeftijd en een Alfa Duetto in mint condition op het erf staan, maar daar zit (op de Alfa na) toch ook overal meer tijd en kosten in dan de winst die er bij verkoop zou kunnen uitgehaald worden.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Blackbert
Posts: 2202
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: De reden waarom...

Post by Blackbert » 06 Feb 2018 18:19

Inderdaad, tenzij ge iets in de garage hebt staan wat bij bvb Bonhams geen gek figuur zou slaan, zal het niet echt winst opleveren.

Maar dan vraag ik mij toch een beetje af hoe die Classic Car gasten winst halen op gerestaureerde exemplaren die voor pakweg 30000€ te koop staan. Als je weet dat een zelfde model met veel "patina" toch ongeveer de helft daarvan moet opbrengen.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Raketman
Posts: 751
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: De reden waarom...

Post by Raketman » 06 Feb 2018 19:43

Binnen het restauratiegebeuren moet ge er zeker op letten om het auto-en motorgebeuren gescheiden te houden...Voor auto's is de markt zowieso veel groter en veel sneller rendabeler, zeker als ge als specialist in één of ander merk/type onmiddellijke toegang hebt tot de onderdelen.
Op mijn vorig werk heb ik zo kunnen zien hoe restauraties "in't echt" gaan ipv hoe ze op Discovery gaan. Basisprijs voor een body-off-frame met motorrevisie begon aan 125k. Zonder speciallekes. Tijdsspanne tussen de 6 en 18 maand. Met onnozelheden gelijk deadlines van een paar weken moest ge daar niet afkomen. Dan is kwaliteit niet mogelijk. 'k Heb daar ne Porsche 356 zien passeren die in één van die programma's zogenaamd gerestaureerd was (kweet de naam van dat programma niet meer), en die hebben we daar opnieuw gedaan. Bij de afbraak heb ik daar 30+kg plamuur afgekapt :shock: :? die op ne vleugel en aan de linkse deurstijl tot centimeters dik was. Den baas had zo zijn vermoeden bij aankoop omdat hij vond dat de auto links/rechts precies niet in verhouding was, en omdat het magneetje zowat nergens bleef plakken :lol: :mrgreen: ... Die voertuigen zijn natuurlijk een veelvoud van de restauratiekostprijs waard, dus voor mensen die geld hebben is zo'n restauratie zowieso geen verloren kost.

Bij moto' is het zowieso veel moeilijker. Om een goed idee te krijgen van wat er momenteel goed in de markt ligt zie bvb :

http://www.classic-motorcycles.nl/index.php/nl/aanbod

Héél veel jaren '50, interbellum.
Nil volentibus arduum

Stefke
Posts: 1423
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: De reden waarom...

Post by Stefke » 06 Feb 2018 20:26

Raketman wrote:
06 Feb 2018 19:43
Binnen het restauratiegebeuren moet ge er zeker op letten om het auto-en motorgebeuren gescheiden te houden...Voor auto's is de markt zowieso veel groter en veel sneller rendabeler, zeker als ge als specialist in één of ander merk/type onmiddellijke toegang hebt tot de onderdelen.
Op mijn vorig werk heb ik zo kunnen zien hoe restauraties "in't echt" gaan ipv hoe ze op Discovery gaan. Basisprijs voor een body-off-frame met motorrevisie begon aan 125k. Zonder speciallekes. Tijdsspanne tussen de 6 en 18 maand. Met onnozelheden gelijk deadlines van een paar weken moest ge daar niet afkomen.
Bij mijne maat die alleen motorrevisies moet ge daar ook niet mee afkomen. Ook geen gezever bij die mannen. Cylinderkop is al eens opgelast meneer, daar kan ik niet op verder weken. Geen probleem, de klant laat een nieuwe afkomen uit de UK, volledig in alu gefreesd. 8000 euro aub. Ok, dat kunnen we verder werken. :-). Krukasje van Aston Martin, 3 jaar op gewacht, nieuw gemaakt bij AM zelf. 10000 euro. :o en ja er zijn nog mensen met eindeloze budgetten... :shock:
2016: 45000 :ricky: 2017: 17000

Wipr
Posts: 1695
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: De reden waarom...

Post by Wipr » 12 Feb 2018 14:45

Stefke wrote:
06 Feb 2018 20:26
Raketman wrote:
06 Feb 2018 19:43
en ja er zijn nog mensen met eindeloze budgetten... :shock:
Meer dan genoeg blijkbaar maar je moet ze kennen natuurlijk. ;)

User avatar
Raketman
Posts: 751
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: De reden waarom...

Post by Raketman » 01 Mar 2018 18:05

Ervoor / erna... kan ik nog steeds van genieten.

Image

Image

Image

Image
Nil volentibus arduum

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2066
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: De reden waarom...

Post by duibhce Kaelann » 01 Mar 2018 20:13

:o :thumbsup: :drif: :drif: :drif:
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Koeno
Posts: 1399
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: De reden waarom...

Post by Koeno » 01 Mar 2018 20:20

wanneer mag ik mijne CB binnen steken voor een light restauratie... voor iemand met uw kunde is dat niks...

Echt waar, mocht ik een hoed, muts of pet op hebben: Hoed, muts of pet af!
prachtig om zo'n klassieker terug in quasi nieuwstaat te zien...
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests