achteras los ...

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: achteras los ...

Post by F M »

Muug wrote: 22 Oct 2017 19:58 awel ja
en dan komt ge tot de ontdekking dat de onderhoudsintervallen relatief kort waren (6000km) én dat dat heel eenvoudig was om zelf te doen, waardoor ge altijd een goed zicht had op de toestand van uwe moto ...
En dat geldt dus niet voor mij en waarschijnlijk nog een pak anderen. Voor mij is er absoluut NIETS heel eenvoudig om zelf te doen. Ook ik vertrouw volledig op de techniekers bij de dealer. Ik moet wel.
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: achteras los ...

Post by petervdc »

F M wrote: 25 Oct 2017 08:23 En dat geldt dus niet voor mij en waarschijnlijk nog een pak anderen. Voor mij is er absoluut NIETS heel eenvoudig om zelf te doen. Ook ik vertrouw volledig op de techniekers bij de dealer. Ik moet wel.
olie vervangen & een filter doe ik zelf wel, groot onderhoud is voor de dealer
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: achteras los ...

Post by bompa »

Davy78 wrote: 25 Oct 2017 07:34
Koeno wrote: 24 Oct 2017 19:29Dus tussentijds kettingspannen is ook bij de garagist?
Heb ik al 15 jaar ook altijd door de garagist laten doen. Ze is er nog nooit afgevlogen ;)
Als ze die borgmoer vastzetten gelijk het moet komen die niet los , allee bij ons vroeger in den onderhoud toch niet, bij bvb trilplaten om betonblokjes te trillen, bij walsen om steenslag te trillen (verdichten) ,en daar zien ze meer af dan op een achteras van een moto ,dus moest je niet ver zoeken .

User avatar
Raketman
Posts: 1253
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: achteras los ...

Post by Raketman »

Dat soort van fouten gebeurt dus echt overal...en ondanks het feit dat ik er zelf nog dagelijks de gevolgen van voel, versta ik ondertussen ook perfect hoe de omstandigheden kunnen geschapen worden waarbij dat soort van fouten kunnen ontstaan. 'k Heb het collega's ook al zien voorkrijgen en bijna ook al eens zelf voorgehad. Gelukkig overloop ik alles gemiddeld drie keer en had ik het door voor de klant ermee weg was. Er zijn truukskes om het te voorkomen, maar die leert ge helaas enkel door (bijna)ondervinding.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: achteras los ...

Post by Muug »

Raketman wrote: 27 Oct 2017 00:08 Gelukkig overloop ik alles gemiddeld drie keer
ja ge wordt daar wat maniakaal in eh, uit schrik dat ge iets overgeslagen hebt. Ik heb wel 't zelfde.
Overlaatst nog een espressomachien uit elkaar moeten halen omdat er geen stoom uit kwam, en dan doe je 't zelfde eh. :grin:

Post Reply