duc st3s

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

duc st3s

Post by zwiep »

hoi,
na ondertussen 4 maand revalidatie, en nog een vier maand te gaan ben ik ondertussen al eens aan het rondkijken voor iets nieuw,
zolang de verzekering niet gekend en of uitbetaald, kan lang duren, kan er gene nieuwe gs komen (eerste keus).
op tweede hands nu een heel mooie st3s gezien voor een redelijke prijs, s versie dus met lichtere wielen en de beter verenwinkel.
echter, de performance kit van Ducati staat erop gemonteerd (carbon uitlaten, open luchtfilter, race ecu)
als de motor niet daarop is afgesteld geweest is dat niet zo goed voor de kleppen en dergelijke, is em daar wel op afgesteld geweest moet hij terug afgesteld worden omdat ik die open luchtfilter en open buizen helemaal niet wil, onnodig overlast bezorgen vind ik not done.
anderzijds, die Ducati st3s kan me wel bekoren, voldoende bagageruimte en goed stuurgedrag in combinatie met ontspannen zithouding.
Tis wel niet het mooiste wat Ducati op de markt heeft gebracht maar ge ziet dat toch niet als ge u aan het amuseren bent.
ook zal het lastig worden dat ding hier in de garage te hebben en er niet kunnen mee rijden. Mijn madam haar moto staat hier ook al werkloos in de garage (die wil niet rijden als ik nie mee ben )
dilemma dus...
tijd voor een rondvraag hier ...
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

User avatar
Stefke
Posts: 2867
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: duc st3s

Post by Stefke »

zwiep wrote: 02 Nov 2017 09:07 hoi,
na ondertussen 4 maand revalidatie, en nog een vier maand te gaan ben ik ondertussen al eens aan het rondkijken voor iets nieuw,
zolang de verzekering niet gekend en of uitbetaald, kan lang duren, kan er gene nieuwe gs komen (eerste keus).
op tweede hands nu een heel mooie st3s gezien voor een redelijke prijs, s versie dus met lichtere wielen en de beter verenwinkel.
echter, de performance kit van Ducati staat erop gemonteerd (carbon uitlaten, open luchtfilter, race ecu)
als de motor niet daarop is afgesteld geweest is dat niet zo goed voor de kleppen en dergelijke, is em daar wel op afgesteld geweest moet hij terug afgesteld worden omdat ik die open luchtfilter en open buizen helemaal niet wil, onnodig overlast bezorgen vind ik not done.
anderzijds, die Ducati st3s kan me wel bekoren, voldoende bagageruimte en goed stuurgedrag in combinatie met ontspannen zithouding.
Tis wel niet het mooiste wat Ducati op de markt heeft gebracht maar ge ziet dat toch niet als ge u aan het amuseren bent.
ook zal het lastig worden dat ding hier in de garage te hebben en er niet kunnen mee rijden. Mijn madam haar moto staat hier ook al werkloos in de garage (die wil niet rijden als ik nie mee ben )
dilemma dus...
tijd voor een rondvraag hier ...
Toch al een paar redenen om het niet te doen mij dunkt... Bovendien staat die dan nog eens een paar maand stil samen met de andere moto... Zo'n daverende Duc met andere dempers heeft wel wat vind ik, als 'm rijdt tenminste... Ik zou verder rustig afwachten en nog wat rondneuzen, 't is toch winter... Just my 2 cents.

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: duc st3s

Post by Muug »

ne moto kopen die ge niet graag ziet? Raar. 😁
Anderzijds is de ST3S wel de schoonste en beste van de ST's.
Heb je hem al van dicht gezien? Ge weet: foto's bedriegen .

Wat is er trouwens met je gebeurd? Alleszins veel beterschap!

zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

Re: duc st3s

Post by zwiep »

Muug wrote: 02 Nov 2017 11:41 ne moto kopen die ge niet graag ziet? Raar. 😁
Anderzijds is de ST3S wel de schoonste en beste van de ST's.
Heb je hem al van dicht gezien? Ge weet: foto's bedriegen .

Wat is er trouwens met je gebeurd? Alleszins veel beterschap!
ne kameraad van mij heeft er zo ne rooien, die is daar wel content van, dieje die te koop staat is ne antracietkleurige, vandaar dat ik toch overweeg er eentje te kopen :-) (de rooien vind ik echt mottig) bagafe ruimte lijkt me voldoende met de twee koffers en plaats op het zadel om een tentje op te binden.
wat er gebeurd is : op de >E17 ter hoogte van gentbrugge achteraan aangereden door een peugeot 308 met daarin 1 mensenhandelaar en een 7tal illegalen terwijl ik de toegelaten 90km/u reed en die nozem zeker 150 reed. ikke van de motor gekatapulteerd terwijl de wagen overkop ging en nog een vrachtwagen geraakt heeft die in schaar gegaan is. Ganse snelweg dus dicht en mijn kameraad wanhopig op zoek naar mij tussen de brokstukken.... wonder boven wonder enkel een open beenbreuk opgelopen die echter na 4 maand nog niet aan mekaar gegroeid is (momenteel een ilizarof frame rond mijn been om de kalkvorming te stimuleren )
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

Re: duc st3s

Post by zwiep »

Stefke wrote: 02 Nov 2017 11:04
zwiep wrote: 02 Nov 2017 09:07 hoi,
na ondertussen 4 maand revalidatie, en nog een vier maand te gaan ben ik ondertussen al eens aan het rondkijken voor iets nieuw,
zolang de verzekering niet gekend en of uitbetaald, kan lang duren, kan er gene nieuwe gs komen (eerste keus).
op tweede hands nu een heel mooie st3s gezien voor een redelijke prijs, s versie dus met lichtere wielen en de beter verenwinkel.
echter, de performance kit van Ducati staat erop gemonteerd (carbon uitlaten, open luchtfilter, race ecu)
als de motor niet daarop is afgesteld geweest is dat niet zo goed voor de kleppen en dergelijke, is em daar wel op afgesteld geweest moet hij terug afgesteld worden omdat ik die open luchtfilter en open buizen helemaal niet wil, onnodig overlast bezorgen vind ik not done.
anderzijds, die Ducati st3s kan me wel bekoren, voldoende bagageruimte en goed stuurgedrag in combinatie met ontspannen zithouding.
Tis wel niet het mooiste wat Ducati op de markt heeft gebracht maar ge ziet dat toch niet als ge u aan het amuseren bent.
ook zal het lastig worden dat ding hier in de garage te hebben en er niet kunnen mee rijden. Mijn madam haar moto staat hier ook al werkloos in de garage (die wil niet rijden als ik nie mee ben )
dilemma dus...
tijd voor een rondvraag hier ...
Toch al een paar redenen om het niet te doen mij dunkt... Bovendien staat die dan nog eens een paar maand stil samen met de andere moto... Zo'n daverende Duc met andere dempers heeft wel wat vind ik, als 'm rijdt tenminste... Ik zou verder rustig afwachten en nog wat rondneuzen, 't is toch winter... Just my 2 cents.
tja idd maar zo een tweewieler die je nu en dan eens kan gaan bekijken in de garage met het gedacht dat het den uwen is helpt wel om de dagen wat meer kleur te geven. ook een reden om uit de zetel te komen en es naar de garage te huppelen :-)
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: duc st3s

Post by Davy78 »

Och ... waart gij dat? (ik heb dat verhaal zien passeren op facebook)

Veel beterschap gewenst!

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: duc st3s

Post by Muug »

miljaar zeg :shock: Ne mens weet toch eigenlijk nooit wat 'm te wachten staat eh zeg. :shock: :shock: :shock:
het schoonste bewijs dat al dat traag rijden echt niet goed is voor de gezondheid. :mrgreen:
Sjonge zeg, hopelijk komt het toch nog goed met je.

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: duc st3s

Post by Mario »

Muug wrote: 02 Nov 2017 11:41 ne moto kopen die ge niet graag ziet? Raar. 😁
Anderzijds is de ST3S wel de schoonste en beste van de ST's.
Heb je hem al van dicht gezien? Ge weet: foto's bedriegen .

Wat is er trouwens met je gebeurd? Alleszins veel beterschap!
awel, ik vind van niet
voor mij is de eerste generatie ST's mooier

veel beterschap, zwiep
misschien helpt zo'n Duc in de garage daarbij wel :laughing:

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: duc st3s

Post by F M »

Muug wrote: 02 Nov 2017 11:41 Wat is er trouwens met je gebeurd? Alleszins veel beterschap!
Is nochtans hier op het forum al vermeld geweest.
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: duc st3s

Post by Wipr »

Allereerst hoop ik dat de fysieke wonden helemaal goed komen in de mate van het mogelijke. De mentale wonde zal een litteken nalaten maar het feit dat je terug kijkt naar iets anders lijkt me heel positief.

Zelf de ST2 gehad en in 2004 in Bologna rondgereden met de ST3 en het verschil in comfort is wat mij betreft dag en nacht in het voordeel van de ST3.
Ik vond de zithouding heel vergelijkbaar met dat van een VFR800. De ST2 was veel Spartaanser en liet zich op lange ritten snel merken.

Post Reply