Momentsleutel kopen

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Post Reply
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Momentsleutel kopen

Post by Wipr »

Jaaaaaren geleden hier via een groepsaankoop een momentsleutel aangekocht die nog steeds in mijn bezit is en zoiets gaat niet stuk als je er zorg voor draagt he. Maar heb toen gekocht in functie wat er nodig was.

Nu op zoek naar ene tussen pakweg 10-50Nm. Diegene die ik heb gaat van 40-210Nm

Het is zo onnozel als dat groot is maar om die aangekochte stuurrisers te plaatsen moeten deze vastgezet worden met 19Nm en 36Nm en als het zo in de handleiding staat dan doen we dat zo.

Net effe gebeld om een idee te krijgen. 149€ excl BTW :roll:
Volgens mij was diegene die hier aangekocht was minder dan de helft.

Tips waar te kopen?

zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

Re: Momentsleutel kopen

Post by zwiep »

rad
zal wel geen topkwaliteit zijn maar ik gebruik die al jaren, of ze helemaal juist zijn weet ik niet.
ik let er wel op dat ik ze na gebruik ontspan alvorens weg te stoppen
https://www.rad.eu/nl/c/p/39597-bgs-tec ... 5-25nm.htm
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Momentsleutel kopen

Post by F M »

I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1469
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Momentsleutel kopen

Post by den Bullet »

Meestal koop ik bij de plaatselijke vijzenboer, maar voor sommige zaken heeft Matthys in Vichte prima materiaal aan scherpe prijzen:
www.matthys.net/nl/Shop/222/gereedschap ... 110nm-1342

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Momentsleutel kopen

Post by Wipr »

Dank voor de antwoorden. Ondertussen verder gezocht en dan maar terug via HBM machines de momentsleutel besteld. 19-110Nm Taiwanese makelij staat er expliciet bij voor 19,99€. Met verzending bij net geen 25€ betaald.

Topmateriaal zal het niet zijn maar zal goed genoeg zijn voor die paar x dat ik het nodig heb.

Het verschil in prijzen is soms zo ontzettend groot en ik ben er zeker van dat het ergens in zit maar dan eerder in “gaat slechts 1 leven mee” of “gaat 3 generaties mee en langer ook”.

De zaken die ik dagelijks veel gebruik zijn toestellen van betere merken maar voor af en toemat dat gerust een hobby merk zijn.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Momentsleutel kopen

Post by Wipr »

Bij HBM heb ik al regelmatig besteld en er zijn steeds verzendingskosten bij maar dan nog slagen ze er in om goedkoper te zijn dan andere. En niet normaal hoeveel keuze er is.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Momentsleutel kopen

Post by Wipr »

zwiep wrote: 08 Mar 2018 16:50 rad
zal wel geen topkwaliteit zijn maar ik gebruik die al jaren, of ze helemaal juist zijn weet ik niet.
ik let er wel op dat ik ze na gebruik ontspan alvorens weg te stoppen
https://www.rad.eu/nl/c/p/39597-bgs-tec ... 5-25nm.htm
Heel goed, doe ik ook. Zal misschien niet nodig zijn bij de topmodellen (alhoewel) maar lijkt me normaal dat dit gebeurt.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Momentsleutel kopen

Post by Davy78 »

Mijn grote mannesman (tot 200nm) heb ik op amazon gekocht, mijn kleinere is van kraftwerk (had iemand me aangeraden als goed prijs/kwaliteit merk)

https://www.gereedschapland.nl/product/ ... goryid=329

User avatar
Bij
Posts: 434
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Momentsleutel kopen

Post by Bij »

Wipr,
Ik zien dit nu pas heb er hier zo ene liggen... ge had die efkes kunnen lenen.... ;) :grin:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Momentsleutel kopen

Post by Wipr »

Bij wrote: 09 Mar 2018 11:08 Wipr,
Ik zien dit nu pas heb er hier zo ene liggen... ge had die efkes kunnen lenen.... ;) :grin:
Oh spijtig want uiteraard welkom geweest en ik dankbaar. Stom he maar heb hem enkel nodig voor het stuur vd motor aan te passen en eventueel dat vliegenvanger-schermpje te plaatsen. In ieder geval, altijd welgekomen he ;)

petervdc
Posts: 3442
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Momentsleutel kopen

Post by petervdc »

ik heb er twee te koop
Keep going

Post Reply