F M wrote: ↑01 Jul 2019 13:19
En als we binnen het merk KTM blijven, dan hoor ik toch vooral veel problemen bij de 950/990 reeks? Of is dat ook een verkeerd beeld?
Geen idee eigenlijk omdat ik de andere modellen niet volg.
Blijvende problemen zijn blijkbaar toch : serieus veel hitte ter hoogte van lichaamsdelen die daar serieus veel last van hebben. En de vering van sommige modellen is veel te zwak, zeker volbepakt en met twee erop, althans volgens bepaalde users.
Ik weet ook nog van de RC8 dat ge zeker gene mocht kopen van vóór 2011, vanwege vrij ernstige issues met de motor. Maar goed, we zijn 2019 ondertussen.
In één asem door hoor ik ook mensen die supersupersupervol lof zijn over de gewéldige capaciteiten van hun KTM 690 Enduro. En dan lees je dit plots : "Excuse me from pointing it out,
isn’t the KTM 690 enduro the most unreliable KTM ever made? Don’t get me wrong I’m a KTM owner of present and previous bikes and think very highly of them all. However mates bikes and
reading the forums over many years does make me draw this conclusion."
En ook lees je wel eens dat het mooie rigide alu-frame van zo'n 690 Enduro bij bepaalde crashes simpelweg kapot plooit : "The flimsy frame made from wafer-thin tubes was broken in three places behind the headstock, one of the tubes was folded up like it was a water hose. Must have been a heavy crash you'd think, but it wasn't. The forks had hardly any damage at all and the aluminium rim had only a slight wobble. But it did need a complete new frame... " (bron:
http://earth-roamers.blogspot.com/2013/ ... rform.html)
Kortom, KTM-moto's zijn mogelijks hoogperformant, maar blijkbaar zijn dergelijke voertuigen toch ook wel gevoeliger voor "blessures". Je ziet dat ook wel meer: hoe competetiever een voertuig (met of zonder wielen...) hoe meer onderhoud ze nodig hebben en hoe fragieler ze worden.