Carburator... reiniger?

Als 'm niet meer start/draait of meer of minder lawaai maakt, als er meer of minder stukken loskomen dan normaal....
Koeno
Posts: 3205
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Carburator... reiniger?

Post by Koeno »

OzzePaa wrote: 23 Sep 2020 11:56 :shock: :? ... Komt die uit een hoopje str*** gedraaid of uit een cilinderkop :?: :twisted:
Lijkt me niet op iets dat een fatsoenlijke vonk kan produceren datte :mrgreen: ;)
Tof dattem weer in gang is inallegeval :thumbsup:
Tenzij datter stront in het blok zit, komt die wel degelijk uit een cilinderkop.... :lol:

User avatar
Muug
Posts: 11775
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Carburator... reiniger?

Post by Muug »

Moraal van het verhaal: eerst nief bougiekes steken, want dat is 't rapste gebeurd en kost niet veel ;)

Koeno
Posts: 3205
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Carburator... reiniger?

Post by Koeno »

Muug wrote: 23 Sep 2020 15:33 Moraal van het verhaal: eerst nief bougiekes steken, want dat is 't rapste gebeurd en kost niet veel ;)
Baneent, zelfs met mijn beperkte kennis tov anderen hier, kan ik mij niet inbeelden dat een verstopte stationairsproeier geen problemen zou geven...
dus dat moest ook gebeuren... had misschien wel logischer geweest om de taken qua volgorde om te keren om zo zekerheid te krijgen, dat dan weer wel :D

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Carburator... reiniger?

Post by Raketman »

Zoals ik dus al dacht, de bougies...

Ge hebt dat spel een paar keer gestart, die is nooit op bedrijfstemperatuur gekomen dus zijn de bougies "vet geslegen" gelijk ze zeggen. Ik start nooit zomaar gelijk welk motorblok zonder het daarna tegoei warm te laten draaien zodat bij het stilleggen alle vettigheid van de verhoogde brandstoftoevoer bij koudstart terug verdwenen is.

Ge moogt die trouwens opschuren zoveel ge wilt, die zijn en blijven slecht. Maar allez, 't is zo dat ge vanalles bijleert hé :grin: ...
Nil volentibus arduum

Post Reply