to go pro or not to go pro

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: to go pro or not to go pro

Post by F M »

Koeno wrote: 17 Oct 2017 11:31 maar vermoedelijk bestaat dat ook voor 5 natuurljk
Hmmmm... Nog niet gevonden. De 5 en 6 zijn iets groter en knoppen en aansluitingen zitten niet meer op dezelfde plaats.
Die USB aansluiting ziet er wel robuust uit. Maar de Hero 3 en 4 hebben geen beeldstabilisatie, en dat is voor mij nu een absolute must.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: to go pro or not to go pro

Post by duibhce Kaelann »

Davy78 wrote:
fore wrote: 17 Oct 2017 00:30 Als ik nog eentje zou kopen zal het een contour zijn. Ne 'simpele' schuifschakelaar ... vooruit = filmen ... achteruit is af.
... als hij op staat wel ja. En als ge hem een tijdje niet aangezet hebt gaat hij automatisch uit.
Daarvoor heb ik indertijd voor de Virb Elite gekozen. Ook een simpele schuif schakelaar, die ook automatisch het toestel aan schakelt. En ik kan bovendien van op mijn GPS bedienen, instellen een controleren of hij goed gericht staat.
Duurt wel ongeveer 4 seconden voor hij begint te filmen wanneer hij volledig uit stond.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: to go pro or not to go pro

Post by Muug »

Iemand interesse, eventueel?
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=8157

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: to go pro or not to go pro

Post by F M »

Dat is dus exact degene waarvan ik nu 2 exemplaren heb. Waarvan de usb-connectie problemen geeft op de motor.
Die dus geen beeldstabilisatie biedt, en bijgevolg wel onderdoet voor de (huidige generatie) Gopro's.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1055
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: to go pro or not to go pro

Post by Droopy »

Een meer moto gerelateerde link waar je hopelijk meer mee bent : https://forum.flitsservice.nl/dashcam-i ... 88317.html Er staat ook wel wat "gezever" tussen maar er staan ook interessante links en tips tussen. ;)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: to go pro or not to go pro

Post by OzzePaa »

F M wrote: 12 Oct 2017 16:07 ...
Het bedrijf Drift is op sterven na dood.
......
Ow :o Is dat zo, Frans ? Nog niks van gehoord of gelezen :? :dontknow: Maar if so, kan het eventueel wel een reden zijn om niet noggis een camera van dat merk te kopen. Ben sinds 2015 anders wel vree content van mijn Ghost-S.
Met twee vol-opgeladen batterijen zing ik het toch zo'n dikke 5 uur uit alvorens hij aan het USB-kabeltje gaat voor permanente voeding.
Destijds voor deze camera gekozen omwille van de robuustheid (al twee keer van mijn helm gedonderd dankzij nen totter :oops: ) maar vooral omwille van de draaibare lens : superhandig voor een euhh ... horizontale horizon bij montage op verschillende helmen. Maar de zeer makkelijke "compacte" bevestiging van het ding, het feit dat hij geen aparte "regenwatervaste" behuizing behoeft en de goede afstandsbediening speelden ook mee bij de aankoop. . De "S" (en natuurlijk ook de nieuwe "4K") heeft zoals je weet wél beeldstabilisatie.
Van problemen met de mini-USB kan ik niet getuigen ... marsjeert hier nog vlekkeloos.
Een GoPro is, zoals al gezegd, natuurlijk wel de referentie ... en die Sony's lijken ook wel degelijk.
Succes met je zoektocht inallegeval ... heb je bijdeweg al weet van dit speeltje
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: to go pro or not to go pro

Post by F M »

Het is dus no gopro geworden.

Wel Sony, een HDR-AS300R. Die is op hetzelfde moment uitgekomen als de FDR-X3000R, hun topmodel.
Fysisch hetzelfde toestel, dus mèt optische stabilizatie. Het verschil: hij filmt maximaal Full HD (1080p), geen 4K. En de framerate is maximaal 60 ipv 120, maar dat heeft alleen maar belang voor slowmotion.
De 2 toestellen werden verkocht met een licht prijsverschil van een 25 à 30 euro. Het verschil was zo klein dat nagenoeg iedereen voor het topmodel ging, en Sony de productie van de HDR gestopt is. Bij Coolblue zijn ze nog te krijgen, aan een flink verlaagde prijs (- 200 euro).

Vermits ik geen 4K TV heb, en ik het verschil op de PC toch niet zie, en ik ook geen slowmotion wil gebruiken, is de HDR voldoende voor mij.

Nu nog batterijen bijkopen, een batterijlader, en bevestigingsmateriaal. Voor dat laatste twijfel ik nog voor de Sony helmbevestigingsset (valt groot uit) en het gebruik van Gopro-adapters.

Vermits dit mijn kerstcadeau is, mag ik hem pas volgend jaar gebruiken... :veryangry:
:grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: to go pro or not to go pro

Post by F M »

OzzePaa wrote: 20 Oct 2017 20:34
F M wrote: 12 Oct 2017 16:07 ...
Het bedrijf Drift is op sterven na dood.
......
Ow :o Is dat zo, Frans ? Nog niks van gehoord of gelezen :? :dontknow:
Ik denk dat maar. Omdat je de Drifts nauwelijks nog in de handel vindt, en omdat ze nauwelijks nog in vergelijkende tests meegenomen worden, in tegenstelling tot een drietal jaren terug. Drift is nagenoeg volledig uit de picture verdwenen.

Nochtans heeft hun huidige camera ook softwarematige beeldstabilizatie. En ze zijn inderdaad robuust en compact op een helm te monteren.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: to go pro or not to go pro

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote: 23 Oct 2017 09:07 Het verschil: hij filmt maximaal Full HD (1080p), geen 4K.
Voor gewoon zelf filmpjes te maken is imho 1080p echt wel voldoende. 720p is vaak zelfs al heel acceptabel op de meeste TV's.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: to go pro or not to go pro

Post by Davy78 »

Mijn contour staat altijd op 720p ingesteld. Op 1080p zijn de bestanden veel groter, maar de kwaliteit ligt eigenlijk amper hoger.

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: to go pro or not to go pro

Post by F M »

:stupid: x 2
Daarom dat ik niet 200 euro meer uitgeef voor het topmodel.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: to go pro or not to go pro

Post by F M »

lol, vandaag aangekomen.

Op de site van Coolblue staat nu bij dit model: 'tijdelijk uitverkocht'.

Ik denk dat ik de allerlaatste gekocht heb :grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: to go pro or not to go pro

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 23 Oct 2017 11:32]. 720p is vaak zelfs al heel acceptabel op de meeste TV's.
Sinds we een HD- beamer hebben weet ik dat zelfs een bbox3 maar aan 720 uitzendt. :-/

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: to go pro or not to go pro

Post by toeternietoe »

Muug wrote: 26 Oct 2017 08:20
duibhce Kaelann wrote: 23 Oct 2017 11:32]. 720p is vaak zelfs al heel acceptabel op de meeste TV's.
Sinds we een HD- beamer hebben weet ik dat zelfs een bbox3 maar aan 720 uitzendt. :-/
Hoezo? Je bbox bepaalt de resolutie van je beeld toch niet. Bedoel je de decoder?
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: to go pro or not to go pro

Post by Muug »

mmmmmm
je hebt gelijk. ik ging te kort door de bocht.
ik zal het anders formuleren. Als ik de beamer aansluit op de blu-ray speler dan heb ik duidelijk HD. Erg scherp beeld. Sluit ik de decoder aan dan heb ik duidelijk een lagere resolutie.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: to go pro or not to go pro

Post by pingu »

Muug wrote: 26 Oct 2017 17:58 mmmmmm
je hebt gelijk. ik ging te kort door de bocht.
ik zal het anders formuleren. Als ik de beamer aansluit op de blu-ray speler dan heb ik duidelijk HD. Erg scherp beeld. Sluit ik de decoder aan dan heb ik duidelijk een lagere resolutie.
HDCP 'handshake' tussen de decoder en de beamer die foutloopt? Waardoor de decoder weigert om iets anders dan SD content door te sturen? Of misschien is 't nog een 'oude' SD-only decoder?

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: to go pro or not to go pro

Post by toeternietoe »

Muug wrote: 26 Oct 2017 17:58 mmmmmm
je hebt gelijk. ik ging te kort door de bocht.
ik zal het anders formuleren. Als ik de beamer aansluit op de blu-ray speler dan heb ik duidelijk HD. Erg scherp beeld. Sluit ik de decoder aan dan heb ik duidelijk een lagere resolutie.
Ik denk dat de decoders niet meer kunnen dan 720p of 1080i. Voor zover ik weet zijn er ook geen TV-uitzendingen met beter beeld beschikbaar. Je BR-speler zou dus inderdaad zichtbaar beter moeten presteren.
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: to go pro or not to go pro

Post by F M »

Het belangrijkste argument voor de Sony was de optische beeldstabilisatie. De beelden van de Drift zijn constant schokkend. In de letterlijke betekenis van het woord.
Dat moest anders.
Ik heb een kort ritje gemaakt met de beide camera's op de helm. Zo kan je eens duidelijk het verschil zien.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: to go pro or not to go pro

Post by OzzePaa »

F M wrote: 05 Nov 2017 16:10 Het belangrijkste argument voor de Sony was de optische beeldstabilisatie. De beelden van de Drift zijn constant schokkend. In de letterlijke betekenis van het woord.
Dat moest anders.
Ik heb een kort ritje gemaakt met de beide camera's op de helm. Zo kan je eens duidelijk het verschil zien.
Wow :o .... da's inderdaad overduidelijk, Frans :thumbsup:
Mijn Ghost-S mét stabilisatie brengt het er zo goed niet vanaf :roll:
Hier bijvoorbeeld :arrow: dender ik eergisteren over de Bredestraat in Overijse ...

Tenandere : schoon wegskes zo vanaf 3:20 :ricky: Die heb je toch wel éénmalig ten uitzonderlijken titel onder den RT z'n wielen geschoven ten behoeve van dit vergelijkend onderzoek vermoed ik ;) :?: :lol:
Last edited by OzzePaa on 05 Nov 2017 20:01, edited 3 times in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: to go pro or not to go pro

Post by duibhce Kaelann »

OzzePaa wrote: 05 Nov 2017 19:34 Tenandere : schoon wegskes zo vanaf 3:20 :ricky: Die heb je toch wel éénmalig ten uitzonderlijken titel onder den RT z'n wielen geschoven ten behoeve van dit vergelijkend onderzoek vermoed ik ;) :?: :lol:
Da's gewone openbare weg hoor. Wel aangestampte aarde/gravel, maar in redelijk goede staat. Daar rijden gewone gezinswagens door ook. In die buurt zijn nog wel wat andere paadjes waar de RT wat meer moeite zou hebben :lol:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply