to go pro or not to go pro

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
F M
Posts: 3174
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: to go pro or not to go pro

Post by F M » 08 Jan 2019 16:58

Droopy wrote:
08 Jan 2019 12:17
De valbaar zit net iets te ver om vlot aan de knoppen te kunnen en ik ben al wat te oud en stijf om tijdens het rijden half naast mijn moto te hangen om op het juiste knopje te drukken. :w00t:
:lol: :lol: :lol:
Montage op een valbaar kan als je een afstandsbediening hebt (zal niet bij een camera van 50 euro), ofwel als je vooraf weet waar je iets wil opnemen, je daar stopt, afstapt, de opname start, en op het einde de omgekeerde volgorde toepast. Maar dat is eerder iets voor 'professionelen', waarbij het meer om de film te doen is dan de registratie van het motorrijden.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4016
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: to go pro or not to go pro

Post by zappa » 13 Jan 2019 00:04

Ik zou het allerliefst een GOED fototoestel hebben (ergens op de motor of helm) dat de beweging volgt waar ik naar kijk, en met een druk op een knop, zonder veel hang en vlieg bewegingen= afstandsbediening binnen hand bereik) , een deftige foto neemt. Want tijdens het rijden (zowel met moto als met auto ) heb je sommige unieke momentopnames die je heeeeeel graag zou willen vast leggen om later te bekijken. Maar meestal ben je er te vlug voorbij, terug keren (zeker als je met meerdere rijders bent) is soms geen optie, en als je dan al terug zou rijden is het moment suprême reeds gepasseerd :?
sig nature

Stefke
Posts: 1556
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: to go pro or not to go pro

Post by Stefke » 13 Jan 2019 11:35

zappa wrote:
13 Jan 2019 00:04
Ik zou het allerliefst een GOED fototoestel hebben (ergens op de motor of helm) dat de beweging volgt waar ik naar kijk, en met een druk op een knop, zonder veel hang en vlieg bewegingen= afstandsbediening binnen hand bereik) , een deftige foto neemt. Want tijdens het rijden (zowel met moto als met auto ) heb je sommige unieke momentopnames die je heeeeeel graag zou willen vast leggen om later te bekijken. Maar meestal ben je er te vlug voorbij, terug keren (zeker als je met meerdere rijders bent) is soms geen optie, en als je dan al terug zou rijden is het moment suprême reeds gepasseerd :?
Oei, kan dat dan niet met een Gopro?
2016: 45000 :ricky: 2017: 17000... 2018: ??? 2019: 15000

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2108
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: to go pro or not to go pro

Post by duibhce Kaelann » 13 Jan 2019 16:30

zappa wrote:
13 Jan 2019 00:04
Ik zou het allerliefst een GOED fototoestel hebben (ergens op de motor of helm) dat de beweging volgt waar ik naar kijk, en met een druk op een knop, zonder veel hang en vlieg bewegingen= afstandsbediening binnen hand bereik) , een deftige foto neemt. Want tijdens het rijden (zowel met moto als met auto ) heb je sommige unieke momentopnames die je heeeeeel graag zou willen vast leggen om later te bekijken. Maar meestal ben je er te vlug voorbij, terug keren (zeker als je met meerdere rijders bent) is soms geen optie, en als je dan al terug zou rijden is het moment suprême reeds gepasseerd :?
Da's de manier waarop wij onze Virb camera's doorgaans gebruiken. Filmpjes zijn over het algemeen niet aan ons besteed. Foto's nemen werkt met een aparte afstandsbediening, vanop een smartphone met de app of vanop mijn Monterra. Soms zet ik 'm ook gewoon op foto nemen om de X aantal seconden.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 7206
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: to go pro or not to go pro

Post by Muug » 14 Jan 2019 08:11

eeen bluetooth button op het stuur die ge blindelings kunt vinden terwijl ge ergens naar kijkt zou toch wel handiger zijn denk ik.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2108
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: to go pro or not to go pro

Post by duibhce Kaelann » 14 Jan 2019 21:25

De knop op de afstandsbediening is blindelings te vinden. De app op de smartphone de Monterra vragen inderdaad een klein beetje meer aandacht.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 3174
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: to go pro or not to go pro

Post by F M » 14 Jan 2019 23:28

Muug wrote:
14 Jan 2019 08:11
eeen bluetooth button op het stuur die ge blindelings kunt vinden terwijl ge ergens naar kijkt zou toch wel handiger zijn denk ik.
Een groot nadeel: bluetooth verbruikt veel stroom. En dan is de batterij van je camera plat voor je ook maar één foto genomen hebt...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 7206
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: to go pro or not to go pro

Post by Muug » 15 Jan 2019 10:09

F M wrote:
14 Jan 2019 23:28
Muug wrote:
14 Jan 2019 08:11
eeen bluetooth button op het stuur die ge blindelings kunt vinden terwijl ge ergens naar kijkt zou toch wel handiger zijn denk ik.
Een groot nadeel: bluetooth verbruikt veel stroom. En dan is de batterij van je camera plat voor je ook maar één foto genomen hebt...
Waarom zijn de meest simpele oplossingen nooit geïmplementeerd? :roll:

User avatar
F M
Posts: 3174
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: to go pro or not to go pro

Post by F M » 15 Jan 2019 10:45

Dat batterijverbruik is voor mij al een hele tijd een struggle geweest. Ik wil op mijn motorreizen op elk moment kunnen filmen. Dus heb ik constant stroom nodig.

Vroeger gebruikte ik een powerbank om de Drift constant van stroom te voorzien. Maar de mini-usb connector is een zwak punt, en de Drifts gingen na verloop van tijd stuk.

Ik ben nu overgeschakeld naar de Sony. Ik heb altijd 3 batterijen mee, en een oplader voor 2 batterijen. Op die manier kan ik 2 batterijen opladen op de motor terwijl de 3e in de camera steekt. Daarnaast heeft de Sony de mogelijkheid om met de aan/uit knop een opname te stoppen en tegelijk de camera af te zetten. Duw je opnieuw op die knop, dan zet je de camera weer aan en begint hij dadelijk ook op te nemen. Heel handig, want hij verbruikt dus niets als je niet opneemt, en de batterij gaat dus langer mee.

Nu heeft die Sony ook een afstandsbediening. Spijtig genoeg werkt die via Wifi. Als je de remote gebruikt, dan moet je camera wel aan blijven staan, en verbruikt hij stroom...

Daarom heb ik nu deze werkwijze: wil ik iets opnemen, gebruik ik de aan/uit knop op de camera. Daarna schakel ik de remote in, louter om te controleren of de opname loopt. Voor ik de opname stop, zet ik ook de remote weer uit. Daardoor gaat mijn camera helemaal uit bij het beëindigen van de opname.

Nu weet ik niet zeker of je ook een foto kan nemen terwijl de camera uit staat. De aan/uit knop is groot genoeg en goed genoeg geplaatst om in 90% van de gevallen zeker te zijn dat je erop gedrukt hebt.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 1159
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: to go pro or not to go pro

Post by OzzePaa » 15 Jan 2019 12:10

F M wrote:
15 Jan 2019 10:45
..........
Ik heb altijd 3 batterijen mee, en een oplader voor 2 batterijen. Op die manier kan ik 2 batterijen opladen op de motor terwijl de 3e in de camera steekt.
...........
:stupid:
Maar ik laat de Drift wel steeds aan staan ... m'n favoriete film-feature is namelijk dat hij continu beeld opneemt, maar pas vastlegt als je de remote indrukt. Vanaf dat tijdstip slaat hij de voorbije, de huidige en volgende halve minuut op. Ideaal :idea: :!: Dikwijls als je iets interessants ziet, ben je er al voorbij tegen de tijd dat je de camera bediend hebt ... zei het een laag overscherende buizerd of ook een wegtraject/landschap dat daarnet nog niet veel voorstelde maar zich plots ontplooit tot grandioos :grin:
Allemaal filmkes van 1,5 minuten dus (kan ook langer ingesteld worden) met in principe alleen maar de interessante momenten van je mototrip :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest