Motorheftafel

Op en bij de motor, zonder elektriek
Koeno

Re: Motorheftafel

Post by Koeno »

Muug wrote:
04 Dec 2020 11:52
Amai! Mooi!. Geleverd door bpost?
Geleverd door mijn remork en nieuwe bedrijfswagen.... kortom enkel tijd geïnvsteerd... levering zou 70euro gekost hebben ;)
Muug wrote:
04 Dec 2020 11:52
Nu wil ik wel zo'n mega foto, met geplooide balken! :grin:
Om te kijken hoe vol het kot nu staat?
Zal na't werk fotootje schieten :)
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Raketman

Post by Raketman »

Als ge uwen band in de klem rijdt, moet ge opletten dat ge niet te ver gaat. Als de band tot tegen dat eindstukske komt dan knelt de klem de band niet volledig in. Het is dus zaak om hem zodanig te positionneren dat de band mooi de ronding van de klem volgt. Zeker ook gene schrik hebben om te klem aan te draaien totdat het rubber tot tegen de velg komt, zeker niet bij modernere wielen. Als het nog te onstabiel is kunt ge'm er ook met zijn achterwiel inzetten, dat scheelt dikwijls veel. 'k Heb ooit al nen 180 band in die klem gekregen dus al hetgeen gij daar hebt gaat er wel in.

Mijn KTM's en mijnen Honda moet ik ofwel met het achterwiel eerst ofwel windscherm demonteren om de brug omhoog te krijgen wegens aflopend plafond.
Nil volentibus arduum

Koeno

Post by Koeno »

@Raketman merci voor de expliqué...

Ik denk (spreek mij tegen als ik onzin uitflap) dat ik ook moet letten om de motor/band onmiddellijk zo dicht mogelijk bij het vaste stuk van de klem te rijden... En nu betrap ik mijzelf erop om de motor altijd mooi in't midden te willen krijgen...
vandaag nog even zitten foefelen, maar iets te korte nacht en te weinig energie was wat vloeken om de motor met 1 hand te balanceren en met ander hand de klem aan te draaien...

voor muug fotookes:

Tuinhuis met brug omlaag
Image

Tuinhuis met brug omhoog (ik kan altijd rondom de motor lopen met de deuren toe, maar aan het voorwiel moet ik mijn buikje intrekken)
Image
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Post Reply