Zachte zak!

Op en bij de motor, zonder elektriek
Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Zachte zak!

Post by Tom Thumper »

Dan ben jij de ideale persoon om de Merino-T-shirts van het merk IceBreaker uit te proberen. Gemaakt dus van merino-wol, van Nieuw-Zeelandse schapen. Een natuurlijke versie van het traditionele synthetische thermisch ondergoed. Werkt even goed als het synthetische met een groot verschil : je kan ze een week dragen en ze stinken nog niet ! (been there, done that). Ook getest als rij-instructeur in volle zomer.
Ik ben over die wolle dingen niet zo tevreden. Tijdens de reis deden die dingen goed hun werk maar achteraf heb ik ze niet meer echt proper gekregen.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4501
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Zachte zak!

Post by zappa »

Dan ben jij de ideale persoon om de Merino-T-shirts : je kan ze een week dragen en ze stinken nog niet !
ge zult er dan toch niet mee in de beke mogen gelegen hebben Image

ik heb zo eentje merino, en kwa geurtjes heb ik liever die polyesteren dingen t shirts van uit den decathlon , mee van die zweetgaatjes onder je oksel, die zijn nooit nat, dus die stinken nooit (zo erg) naar 't zweet.
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Zachte zak!

Post by duibhce Kaelann »

Die polyester dingen die stinken toch wel erg vlug bij mij. En met 1 handwasje onderweg is de geur er vaak nog niet uit. Ik heb nu enkel merino bij een ben daar zeer tevreden van. Door de regen van de laatste week krijgen we toch niets droog dus veel wassen is er ook niet bij geweest. Wel enorm gezweet. Zeker vandaag, op een stukje dat volgens de GPS een uurtje ging duren. Uiteindelijk nat bezweet en met botten vol ijskoud bergrivierwater een 5,5u later toegekomen waar we moesten zijn ;)
Maar de t-shirts stinken nog niet. In tegenstelling tot de motorpakken. Die zijn behoorlijk muf van onder de regenkledij aan te hebben de hele tijd.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Zachte zak!

Post by laouen »

Merino is the magic word!
Ik heb van de week ne keer proefondervindelijk vastgesteld hoe lang je dat kan dragen voor het begint te stinken en na 4 dagen continu op behoorlijk zware gravel hing er enkel mijn deo-geurtje in. Toen vond ik het welletjes en heb ik toch maar een proper t-shirtje genomen.
Trouwens nog een voordeel van merino: dat droogt gelijk ne zakdoek zou mijn mama zeggen. Dus 's avonds efkes wassen en tegen dat je gaat slapen is dat zo goed als droog.

Icebreaker is geweldig goeie kwaliteit, maar duuuuuuur. In de decathlon hebben ze er soms ook, maar daar moet je geluk hebben en meestal bij de eindereeks gaan kijken. Ik heb deze vakantie alleen maar merino t-shirts en longsleeves mee. Tegen volgend jaar gaat daar zeker nog een pulleke en een stel lange onderbroeken bij komen!
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zachte zak!

Post by F M »

Heb al wat gegoogeld. Rond de 60 euro voor een t-shirt. Maar dat is dus zijn geld waard ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11753
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zachte zak!

Post by Muug »

Heb al wat gegoogeld. Rond de 60 euro voor een t-shirt. Maar dat is dus zijn geld waard ?
Frans, ge weet niet wat ge al tien jaar mist !
Ja het is duur
maar onverslijtbaar
ge kunt dat oneindig veel keer wassen, dat krimpt niet, dat slijt niet, dat verbleekt niet, dat stinkt niet
en allemaal niet uit een ingewikkelde fabriek, maar van een dom schaap Image
ik stel voor : ge koopt u ??ntje. Voor uw verjaardag. Ze moeten u toch ne kado kopen. En dan kunde zien eh.

Trouwens, misschien is het u al opgevallen dat ik per moto altijd zwarte of grijze t-shirts met lange mouwen aan heb, eventueel in laagskes als het frisser wordt? Wel, da's allemaal merino van het merk IceBreaker.

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Zachte zak!

Post by vet on wheels »

ge moogt wel ni allergisch zijn aan schapen, en een driftige ram moet ge zien te vermijden....

User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zachte zak!

Post by F M »

Voil?, ik heb er eentje besteld bij AS Adventures. In promotie, 49 euro met verzendingskosten.

We zullen zien zei de blinde.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11753
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zachte zak!

Post by Muug »

Voil?, ik heb er eentje besteld bij AS Adventures. In promotie, 49 euro met verzendingskosten.
We zullen zien zei de blinde.
Hou ons op de hoogte !

User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zachte zak!

Post by F M »

Heb al een mailtje gehad:

"Mevrouw Mommen, uw T-shirt is verstuurd" Image

Sofie, ge moogt het waarschijnlijk overkopen. Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zachte zak!

Post by F M »

Hou ons op de hoogte !
Na ??n dag: stinken onder de oksels... Werkt niet bij mij, ik ben een geweldige zweter.

Ik moet dus blijven bij ??n T-shirt per dag. Maar dan wel niet zo een pokkedure t-shirts. Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11753
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zachte zak!

Post by Muug »

Hou ons op de hoogte !
Na ??n dag: stinken onder de oksels... Werkt niet bij mij, ik ben een geweldige zweter.

Ik moet dus blijven bij ??n T-shirt per dag. Maar dan wel niet zo een pokkedure t-shirts. Image
wacht effe, stinkt gij of stinkt dien t-shirt? Image

Mario
Posts: 723
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Zachte zak!

Post by Mario »

duur, duur, da's allemaal relatief ; kwaliteit heeft zijn prijs :-p
je kunt je toch voor je verjaardag of vader-/moederdag enz. zoiets cadeau laten geven ?

enfin, ik kan zo'n thermisch ondergoed van merinowol ook alleen maar aanraden

User avatar
Muug
Posts: 11753
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zachte zak!

Post by Muug »

duur, duur, da's allemaal relatief ; kwaliteit heeft zijn prijs :p
je kunt je toch voor je verjaardag of vader-/moederdag enz. zoiets cadeau laten geven ?
awel da was zijne vaderdag van 2015 eh Image

neen kijk, 't is erg spijtig dat het bij hem niet helpt. Er zijn er veel die er wel baat bij hebben. Ik onder andere. Dag in dag uit motorles geven in de zomer en geen geurtjes dankzij merino-ondergoed. Of doempend hete dagen motorrijden in Frankrijk.
Maar zelfs al stinken ze bij hem snel, dan nog hebben ze een groot voordeel : ze laten zich heel eenvoudig in de lavabo uitwassen en drogen heel erg snel.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Zachte zak!

Post by duibhce Kaelann »

neen kijk, 't is erg spijtig dat het bij hem niet helpt. Er zijn er veel die er wel baat bij hebben. Ik onder andere.
En ik onder andere. Na de zeer zware Moraca-Niksic Trail was mijn shirtje compleet doorweekt van het zweet. Maar even laten drogen en uitwaaien en dat kon gewoon de volgende dag weer aan gedaan worden. Bij de drager ervan lag dat wel even anders Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Zachte zak!

Post by petervdc »

sjiriki wrote:herinner me de wachttijd voor de boot en het zweet liep in straaltjes van men rug rechtstreeks men broek in, bah! Al goed en wel op de boot direct kunnen douchen, maar aangenaam is anders.
Tjah zeg, een paar uur in 30? staan wachten voor we dat bootje in mochten...
Maar tis w?l zo, effe uitspoelen, is op een paar uur droog, das groot voordeel tgo katoen h?.
Hopelijk is die Craft beter voor je.
Keep going

User avatar
zappa
Posts: 4501
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Zachte zak!

Post by zappa »

om het nog ne keer over TomTriple of was het TomTransBalkan ? zijne zachte zak te hebben...

Ken je deze 21 brothers hun zachte zakken?
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Zachte zak!

Post by duibhce Kaelann »

zappa wrote:om het nog ne keer over TomTriple of was het TomTransBalkan ? zijne zachte zak te hebben...

Ken je deze 21 brothers hun zachte zakken?
ik had er nog niet van gehoord, maar zo op het eerste zicht hebben ze zeer goed naar de concurrentie gekeken (om niet te zeggen geplagieerd):
- rogal (big) rally -> Giantloop Mojavi
- Torby plus -> Kriega US-10
- Rogal Czip -> Giantloop Coyote
- Kieszen -> Wolfman Enduro Fender bag
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4501
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Zachte zak!

Post by zappa »

en vallen hun prijzen beter mee? of maakt het niet uit, het verschil ?

(ik zie hoe langer hoe meer smiley's :war: ) maar mijne favoriete groenesmiley staat er nog niet tussen? maar dit geheel terzijde)
sig nature

Post Reply