band

Op en bij de motor, zonder elektriek
Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: band

Post by Kwakkel »

ha, ok dan zeggen we dus 't zelfde maar we gebruiken andere woorden.

Het begrip "boller" gebruik ik voor toerbanden zoals die BT45. Van flank tot flank bekeken is het loopvlak geheel bol.

Bij sportieve banden spreek ik - en velen met mij - van een V-vormig loopvlak, met een loopvlak dat op zijn zijkanten plat is en in 't midden zit je dan natuurlijk met een scherpe kromming.
Jep, communicatiestoornis....
Nen toerband zou ik dan "plat" noemen.
Maar 'k zal het onthouden van de V-vorm. Vooral bij dien bt016 valt dat idd op.
Foto's zijn soms nog 't best om iets uit te leggen Image
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: band

Post by TRX »

En op m'n werk zegt (een v technische dienst) een ervaren motorijder, dat een bt 16 ne touringband is en niet echt geschikt voor een sm...??
Image

Sorry, meer kan ik niet zeggen...

Allez, kan wel meer zeggen, 't zit in uw koppeke.
Akkoord, den ene band zal iets anders aanvoelen dan de andere.
En ja, het kan zijn dat je dat voelt.
Maar geen enkele band zal in die mate minder grip leveren dan de andere dat ie gevaarlijker is.

Als ie al effectief zou slippen zal dat aan de omstandigheden liggen en niet aan de band.

Tja, ik ben iemand die nog al van het principe is : 'gene blabla maar gaaaaaaaaaz nondedju' Image .

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: band

Post by zappa »

ik ga nu kunnen vergelijken, ik heb er vooraan een michelin pilotroad laten opsteken, ( in de banden centrale, op bevel van mijne man Image ) want er zat een scheur in mijn sportattack.
sig nature

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: band

Post by TRX »

ik ga nu kunnen vergelijken, ik heb er vooraan een michelin pilotroad laten opsteken, ( in de banden centrale, op bevel van mijne man Image ) want er zat een scheur in mijn sportattack.
Je kan een achterband niet vergelijken met een voorband ? Image .
En de 'puristen' zullen zeggen dat je geen 2 banden van verschillende merken mag combineren (eigenlijk zelfs niet van verschillend type binnen 1 merk)....

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: band

Post by Stefke »

Tja, ik ben iemand die nog al van het principe is : 'gene blabla maar gaaaaaaaaaz nondedju' Image .
ksout peinzen, al dat geleuter over die banden... Image

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: band

Post by Kwakkel »

ik ga nu kunnen vergelijken, ik heb er vooraan een michelin pilotroad laten opsteken, ( in de banden centrale, op bevel van mijne man Image ) want er zat een scheur in mijn sportattack.
Je kan een achterband niet vergelijken met een voorband ? Image .
En de 'puristen' zullen zeggen dat je geen 2 banden van verschillende merken mag combineren (eigenlijk zelfs niet van verschillend type binnen 1 merk)....

heb dat nog al mensen horen zeggen maar met mijne sv lag er vooraan nen bt014 en achteraan nen pilot power, nooit last gehad, in tegendeel! Wat ik met die sv gedaan heb, heb ik met geen enkele andere moto gekunnen...
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: band

Post by TRX »

Ik heb daar ook geen last van zunne, op circuit al diverse combinaties gehad, verschillende merken of slicks en profielbanden enzo....

Zoals al gezegd : gaaaaaaaaaaaas dedju Image

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: band

Post by zappa »

Ik ga nog een beetje (harder) op mijn tanden bijten zie (nu ik d'r nog heb Image ) Heb mezelf voorgenomen dat alles wat ik voel niet erg is, (hiersedaarsetrut) als de moto bewegirig is. Image

Ben daarjust 8jes gaan oefenen, om wat te wennen, en voor mijne kijk techniek en ja hoor, een blauwe reiger, een buizerd en een torenvalk gezien Image Image
sig nature

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: band

Post by Drummer »

Ik ga nog een beetje (harder) op mijn tanden bijten zie (nu ik d'r nog heb Image ) Heb mezelf voorgenomen dat alles wat ik voel niet erg is, (hiersedaarsetrut) als de moto bewegirig is. Image

Ben daarjust 8jes gaan oefenen, om wat te wennen, en voor mijne kijk techniek en ja hoor, een blauwe reiger, een buizerd en een torenvalk gezien Image Image


goe bezig Image Image

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: band

Post by fore »

Ben daarjust 8jes gaan oefenen, om wat te wennen, en voor mijne kijk techniek en ja hoor, een blauwe reiger, een buizerd en een torenvalk gezien Image Image
Image ... op uwe rug gevallen ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: band

Post by zappa »

Image ... op uwe rug gevallen ... Image
Ik keek te veel vlak voor mijn voorwiel naar de staat van 't wegdek (vtx zat daar voor iets tussen) maar je merkt het ik maak vorderingen Image


Image Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: band

Post by zappa »

Kwase kik ook tevree over die conti sportattack, maar ik ben een (eigenzinnige) vrouw en ik kanne niet luisteren h? Image
sig nature

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: band

Post by Droopy »

Nog eens een bandentopickse vanonder het stof halen Image

Heeft er iemand ervaring met de Pirelli Angel?

't Is dat mijn bandenboer nu een mooie promotie heeft lopen : twee banden voor mijn cbf aan ?291 (alles in). Image

Nu zitten er nog Michelins Pr2's op die nog even meekunnen maar als ik heb geen flauw idee of hij die Pirelli's gewoon kwijt wil (wegens niets waard) of dat het een mooie promo is. Image

Laat jullie maar eens goed gaan (en ja over de Pr2 ben ik heel tevreden) Image

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: band

Post by laouen »

Nog eens een bandentopickse vanonder het stof halen Image

Heeft er iemand ervaring met de Pirelli Angel?
hier ligt zo'n setje klaar om gemonteerd te worden, dus nee, nog geen ervaring mee maar dat gaat niet zo heel lang duren.

Het is de opvolger van de Strada en daar heb ik er heel wat van versleten. Voor op de FZ is dat een superbandje. Nooit een misstap weten zetten en altijd tevreden van geweest. Ik hoop dat de Angel op hetzelfde elan verder doet...
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: band

Post by Harald »

Nog eens een bandentopickse vanonder het stof halen Image

Heeft er iemand ervaring met de Pirelli Angel?

't Is dat mijn bandenboer nu een mooie promotie heeft lopen : twee banden voor mijn cbf aan ?291 (alles in). Image

Nu zitten er nog Michelins Pr2's op die nog even meekunnen maar als ik heb geen flauw idee of hij die Pirelli's gewoon kwijt wil (wegens niets waard) of dat het een mooie promo is. Image

Laat jullie maar eens goed gaan (en ja over de Pr2 ben ik heel tevreden) Image
Ik denk dat uwen bandenboer nu wat mensen over zijn vloer wilt krijgen door deze promotie ipv binnen een maand of 2 door de velen die wachten tot het voor hen "moto" weer wordt en dan massaal hun opgeblonken stalen ros nieuwe rubbers willen aan te meten.

Vorig jaar juli heb ik hetzelfde bedrag betaal voor een PR2 setje, gemonteerd op losse wielen. De prijs voor wat zwart rubber zou ik zeggen.

Image

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: band

Post by Droopy »

Hier ligt zo'n setje klaar om gemonteerd te worden, dus nee, nog geen ervaring mee maar dat gaat niet zo heel lang duren.

Het is de opvolger van de Strada en daar heb ik er heel wat van versleten. Voor op de FZ is dat een superbandje. Nooit een misstap weten zetten en altijd tevreden van geweest. Ik hoop dat de Angel op hetzelfde elan verder doet...
Opvolger van de Strada, dat wist ik niet. Image
Als die banden goed zijn voor een FZ dan zullen die zeker ook goed zijn voor een CBF. Image
Merci voor de bruikbare info. Image
Ik denk dat uwen bandenboer nu wat mensen over zijn vloer wilt krijgen door deze promotie ipv binnen een maand of 2 door de velen die wachten tot het voor hen "moto" weer wordt en dan massaal hun opgeblonken stalen ros nieuwe rubbers willen aan te meten.

Vorig jaar juli heb ik hetzelfde bedrag betaal voor een PR2 setje, gemonteerd op losse wielen. De prijs voor wat zwart rubber zou ik zeggen.

Image
Daar heb ik nog niet bij stil gestaan. Image
Meestal laat ik nieuw moto rubber steken in de herfst en dan ben ik de enige die om motobanden komt, al de rest staat daar dan om wintersloefkes op de wagen te plaatsen. Image
Die bandenboer is de goedkoopste in de streek en mijn setje Pr2's van 2,5 jaar oud waren toen een stukje duurder om te monteren.
Voor de nieuwsgierigen : ik ga altijd naar Puype (Profile) in Brugge.

't Is wel een dure motomaand, deze week een nieuwe ketting laten plaatsen, mijn voorvorkjes lekken al wat serieuzer dus daar moet het een en ander aan worden vervangen en mijn banden zijn er niet beter op geworden van 11 maand stil te staan. Image

Maar ik ben toch blij da'k stilletjes aan terug op twee wielen rij. Image

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: band

Post by Droopy »

Mijn Pirelli Ang?lleks liggen erop. Image (eindelijk). Image

Veel verschil merk ik niet tegenover mijn oude Pr2's, 't was meer wennen om terug met twee ronde banden ipv twee vierkante banden te rijden Het enige verschilletje is dat ik in trage korte bochten iets meer moet insturen, dat is even wennen maar het stoort niet. Image
Nu nog afwachten wat dat geeft in de regen maar dat zal ook wel goed genoeg zijn voor mijn rijstijl. Image


Die engel die op de banden staat afgebeeld is een leuk fantasietje maar veel engel zie ik niet in die tekening, 't lijkt meer de O van Oakley zonnebrillen met wat lijnen eronder maar dat zal eerder beroepsmisvorming zijn vrees ik... Image Image

Post Reply