Gezocht en dringend dedju

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Post by Raketman »

...een textiel broek die mijn kl*ten langer dan frikkin" 8 maand droog kan houden Image !

Was ik op weg om eindelijk eens megacontent te zijn van een motobroek, is't verdekke weer van dat : ze lekt, van den enen dag op den andere, keihard in't kruis.
Alles zeiknat tot vanachter onder mijne rug...plezant dat da is Image .

Image Image

Nen IXS Desert Fox dus...en ik heb mij die vest vorige maand ook gekocht (vorige IXS-vest is bijna 8 jaar waterdicht gebleven).

'k Zallekik maar weer eens horen wat de Piet voor mij kan betekenen...
Nil volentibus arduum

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Gezocht en dringend dedju

Post by zappa »

zit uw broek op de inloopplaats daar met een plooi? Ik had ook zo iets voor, blijkbaar vormt zich ter hoogte van de rits een "vijvertje" door die plooi en zo kwam water binnen, brrrr. Image
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2903
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Gezocht en dringend dedju

Post by Stefke »

Image Image

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Gezocht en dringend dedju

Post by Raketman »

al eens een een regenoveral gedacht (da werkt wel... da werkt wel[/size:3jmic2g0])
Image


Ne regenoverall...nog azo nen hoop gefoefel en geklungel waar ge dan 5 keer per dag moet in-en uitklefferen...want als het stopt met regenen begint ge
daaronder te zweten gelijk een paard Image ...been there done that.

Image Image


Image
Nil volentibus arduum

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Gezocht en dringend dedju

Post by F M »

En als je die juist aan hebt, dan merkt ge dat uw handschoenen nog in de zakken van uw jas steken. Image Terug uit, handschoenen pakken, overall terug aan, en dan merken dat uw sleutels nog in de zak van uw broek steken... Image
I am confused. Oh no, maybe not!

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Gezocht en dringend dedju

Post by Theo »

ik had een broek van IXS, na 5 jaar versleten tot op de draaed, dan vorige lente ??n aangeschaft van het merk RICHA: de pijpen zijn beneden te breed, op de deauville geen probleem, of toch wienig, maar op de revere spat het water langs beneden aan de pijpen naar binnen tot aan mijn knie?n.
De ritssluiting vooraan heeft geen afdekking en gaat telkens een halve cm open, waardoor mijn onderbroek en t-shirt nat worden omdat langs daar regen binnen komt en de flap die achter de ritssluiting zit komt niet hoog genoeg.
Met de wintervoering erin blijft de kniebescherming dus op zijn plaats, maar eens die eruit is staat die bescherming aan de binnenkant tussen mijn knie?n in.
Belgische kwaliteit? juist gelijk ons regering ja!!!
Ik ben me dus terug een IXS gaan halen in de RAD te Tienen.
Het gezegde "never change a winning team" bevat dus veel waarheid....

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: Gezocht en dringend dedju

Post by kirikoe »

En als je die juist aan hebt, dan merkt ge dat uw handschoenen nog in de zakken van uw jas steken. Image Terug uit, handschoenen pakken, overall terug aan, en dan merken dat uw sleutels nog in de zak van uw broek steken... Image
Als je een regenbroek en regenvest hebt dan is dit geen probleem Image Image

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: Gezocht en dringend dedju

Post by Kwakkel »

Mijn textielbroek gaat al 5 jaar mee, 1 plets mee gedaan, nog altijd waterdicht.
Juist aan de onderkant van de pijpen durft er al eens iets doorkomen.
voor de rest, droog 100%
En niet duur, 1 van hein gericke, met een gore-tex membraam.
goe spul!
'k geloof dat die mij rond de 180 euro gekost heeft.
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Gezocht en dringend dedju

Post by Muug »

probleem van Raketman is dat hij die broek alle dagen aan heeft. Vijf ? zeven dagen in de week, zo ongeveer elf maand per jaar. Hij gebruikt die voor zijn woonwerkverkeer, maar hij loopt er ook de hele dag mee rond. Letterlijk meestal. Het is zijn werkuniform. Op een half jaar tijd heeft zijn kledij dus al een belasting achter de rug waarvoor een gewone motorrijder wel tien jaar voor nodig heeft! En dat is dus het probleem..... vind maar eens kledij die zo slijtagebestendig is...

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Gezocht en dringend dedju

Post by Cotthem »

Hier ook dessert fox broekske. Na 4 maand nat kruis Image
"...the path is the destination"

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Gezocht en dringend dedju

Post by den Bullet »

@ Theo: ik bol al jaar en dag met Richa. De jas heb ik enkele jaren terug vervangen door ne - veel goekopere - Lookwell (wegens uitrafelende manchetten) maar de broek (Airvent) houdt mij nog altijd kurkdroog.

Evenals de leren broek & jas ter plekke in Michelbeke gekocht en laten aanpassen Image

De F? rijdt met Behring en blijft tot nu toe ook droog.

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: Gezocht en dringend dedju

Post by Kwakkel »

probleem van Raketman is dat hij die broek alle dagen aan heeft. Vijf ? zeven dagen in de week, zo ongeveer elf maand per jaar. Hij gebruikt die voor zijn woonwerkverkeer, maar hij loopt er ook de hele dag mee rond. Letterlijk meestal. Het is zijn werkuniform. Op een half jaar tijd heeft zijn kledij dus al een belasting achter de rug waarvoor een gewone motorrijder wel tien jaar voor nodig heeft! En dat is dus het probleem..... vind maar eens kledij die zo slijtagebestendig is...
De eerste 2 jaar heb ik die ook constant aan gehad, ik reed met de moto naar school, dus ik droeg die constant.
en daarna iedere dag ermee naar m'n werk.
Sinds ik met de auto rij is't gebruik ferm gezakt natuurlijk...
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

petervdc
Posts: 3457
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gezocht en dringend dedju

Post by petervdc »

Stadler geeft 10 jaar garantie op waterdichtheid (van zeebroeck in brussel).
Moest ik kledij zo intensief nodig hebben, zou het wel wat mogen kosten mijn gedacht.
En daarbij, tzijn kosten voor de vzw h? Image
Keep going

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Gezocht en dringend dedju

Post by fore »

een broek van denaldi (maatje groter) en daaronder ... attends (binnenstebuiten) ...

zowel goed voor jongere als oudere ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

petervdc
Posts: 3457
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Gezocht en dringend dedju

Post by petervdc »

een broek van denaldi (maatje groter) en daaronder ... attends (binnenstebuiten) ...

zowel goed voor jongere als oudere ... Image
Der is w?l een verschil tussen vrijetijdsrijders en professionelen h? Fore...
Keep going

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Gezocht en dringend dedju

Post by fore »

een broek van denaldi (maatje groter) en daaronder ... attends (binnenstebuiten) ...

zowel goed voor jongere als oudere ... Image
Der is w?l een verschil tussen vrijetijdsrijders en professionelen h? Fore...
Image Tja ... ik ben maar een professionele vrijetijdsrijder ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Post Reply