Vrieskou

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Post by Stefke »

Vandaag bij 0? ofzo gewoon een oefeninkse voorgedaan, wil ik mij galant keren en toen had ik ineens echt heel veel hellingshoek... Image Image Zomaar uit het niets tegen 10km/u en hopla met het ganse santakraam tegen de grond godverdomme. Image Image Een beetje wrijvingswarmte maar niet eens genoeg om warme vingers van te krijgen... Image

5 meter artistiek gekras in den asfalt Image , mijn broek kapot dedju Image , mijne frak geschaafd Image , mijn goeie handschoenen gescheurd Image , mijne laars geschaafd en pijn in mijn rechterarm. Mijn ego is 't een en 't ander gewoon, dus dat geeft gene kik... Image Image

Bon, raap ik de ER6 op, en jawel, het was diene met de Supermaxx voorband! Image Image
dat het nen buchtband is wisten we al maar nu ge moet dat altijd eens zelf ondervinden h?... Image Enfin bij nul graden kunt ge moeilijk anders verwachten
Let op : de Mac90 heeft nen opvolger : de Maxxis Supermaxx Image

Gene feedback, zo hard als beton en vanalst zakt naar 10? met nattigheid is't koekenbak Image ...

Brol zeg ik u, brol !
Bon, met andere banden in dezelfde omstandigheden toch nog niet veel last gehad. 't is maar dat ge het weet.. Image

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Vrieskou

Post by Raketman »

Waarom verbaast mij dat niet Image ...

Echt dus wel nieuwe bestellen dus.

Ik had vorige vrijdag ook bijna prijs met zo ne Maxxis, maar er zat nog ne passagier bij. Tegenstuur aan't voordoen, ineens bleef hij rechtdoor gaan Image . Gelukkig herpakt ook.
Nil volentibus arduum

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Vrieskou

Post by Blackbert »

Uw leerlingen niet extra moeten aanmoedigen daarna? Image

Spijtig van uw uitrusting natuurlijk. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Vrieskou

Post by zappa »

als ik iets voel schuiven bij de min temperaturen van nu, steek ik dat ook op de band, en denk dat 't tussen mijn oren zit Image
sig nature

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Vrieskou

Post by diskeletloetje »

Zeg wadakikmijafvraag....
als jullie zo op 't werk elegant op de muil gaan, worden de beschadigde kleren dan vergoed?
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Vrieskou

Post by Stefke »

Zeg wadakikmijafvraag....
als jullie zo op 't werk elegant op de muil gaan, worden de beschadigde kleren dan vergoed?
jazeker, gewoon factuur en reknr binnenbrengen....Wel maximum 300 euro per maand...Image

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Vrieskou

Post by Muug »

ehm
da's ??n van de minder rooskleurige kantjes van het instructeurschap. Behalve uwe naft en - bij sommigen - de verzekering, betaalt ge alles op eigen kosten. Behalve de helm, bij sommigen. Dus broeken, botten, buffkes, thermisch ondergoed, diverse soorten handschoenen etc etc die ge allemaal al lesgevende kapot slijt, wel, daar krijgt ge drie keer niks voor. Image
Dus : bij normaal gebruik gaan motorlaarzen vijf jaar mee? Wel, na een jaarke rijschool zitten die er compleet door. Komt de rijschool daarin tussen? Nope, voor niks.
Moet de moto op onderhoud? Buiten uw uren. Moeten de banden ververst worden? Zelf demonteren, naar garagist rijden, wachten tijdens het versteken, terug naar de garage rijden en er opnieuw opmonteren. Allemaal buiten de lesuren. Groot onderhoud? Moto op remork zetten of zo, naar garage zetten, ginder eraf halen, terug naar bureau rijden en autometremork parkeren en dan pas naar huis rijden. Allemaal buiten de uren. Klein onderhoud is dringend nodig? Zelf doen. Buiten de uren vanzelfsprekend.
Image Image

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Vrieskou

Post by TRooPER »

ehm
da's ??n van de minder rooskleurige kantjes van het instructeurschap. Behalve uwe naft en - bij sommigen - de verzekering, betaalt ge alles op eigen kosten. Behalve de helm, bij sommigen. Dus broeken, botten, buffkes, thermisch ondergoed, diverse soorten handschoenen etc etc die ge allemaal al lesgevende kapot slijt, wel, daar krijgt ge drie keer niks voor. Image
Dus : bij normaal gebruik gaan motorlaarzen vijf jaar mee? Wel, na een jaarke rijschool zitten die er compleet door. Komt de rijschool daarin tussen? Nope, voor niks.
Moet de moto op onderhoud? Buiten uw uren. Moeten de banden ververst worden? Zelf demonteren, naar garagist rijden, wachten tijdens het versteken, terug naar de garage rijden en er opnieuw opmonteren. Allemaal buiten de lesuren. Groot onderhoud? Moto op remork zetten of zo, naar garage zetten, ginder eraf halen, terug naar bureau rijden en autometremork parkeren en dan pas naar huis rijden. Allemaal buiten de uren. Klein onderhoud is dringend nodig? Zelf doen. Buiten de uren vanzelfsprekend.
Image Image

gij hebt veel BUITENUREN Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Vrieskou

Post by Muug »

ik niet, stefke en raketman wel...

User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Vrieskou

Post by Stefke »

kunde dat allemaal niet inbrengen als beroepskost Image
da's toch normaal dat dat allemaal jaarlijks moet vervangen worden
Image
Waarschijnlijk kunt ge dat inbrengen, maar ge moet ze wel altijd eerst op tafel leggen h? Image ... moest ik nu 3000 euro netto in de maand hebben zou mij dat misschien nog lukken... Image

En dat moet ge dat nog is aan't verstand brengen van dienen op dat buroke... Image

Edit; on topic: nieuwe banden besteld en een proefke gedaan op de oude band. Gewoon met de kontaktsleutel eens een groef trekken in de band ging niet wegens het betere tupperwaregevoel. Image Image Image

User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Vrieskou

Post by Stefke »

ehm
da's ??n van de minder rooskleurige kantjes van het [color=#004080:1p4e1rhs]motor[/color:1p4e1rhs] instructeurschap....
dat ge zo op donderdagmorgen te horen krijgt dat ge zomaar een onbetaald verlengt weekend hebt....
Image

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Vrieskou

Post by Raketman »

Mij kan dat dus echt geen reet schelen h?...

Als't weer zo blijft volgende week ook Image .

Ter info : den 72 heeft ne nieuwe koppelingskabel (nie evident verdikke Image ) en de Scarver hangt aan de lader ('t was dus al nodig)...
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Vrieskou

Post by Muug »

wel
vandemorgen heb ik na een halve pirouette met de leswagen toch ook besloten om de lessen te annuleren. En ik zat z?lf aan het stuur...

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Vrieskou

Post by zappa »

Ik heb mooie sierlijke krullen en boogjes getrokken in de sneeuw, maar gelukkig schoon binnen de lijntjes (what's in a name Image ) gebleven, hier en daar werd er wel eens een adem ingehouden Image

Kreeg ik maar conge met de feestdagen Image Image
sig nature

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Vrieskou

Post by petervdc »

Ah, daarom dat gullie ne vzw hebt opgericht, die betaalt nu alles Image
Enfin, goed idee eigenlijk hoor.
Keep going

User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Vrieskou

Post by Stefke »

't was friskes vandaag. wat kilometers bijeengefietst vanmorgen. Nu juist terug op temperatuur na een warm bad. Image Best wel een leuk weertje vandaag, had ik maar van die verwarmde handschoenen en een jas..dan zat ik nu nog ergens in't zadel Image
Ik zag vanmorgen bij de kandidaten dat het niet meer zo vlot ging na een uurtje van het betere stuurwerk, en kijk een kilometer verder ??ntje van de twee aan de kant. "ja sorry ik ga stoppen want ik voel mijn vingers en mijn voeten niet meer..." Image Dus iedereen aan de kant, in't zonneke voor een droge aquagym-sessie in vol ornaat. Image 't zal geen zicht geweest zijn, zo drie man die staan te springen en te huppelen Image maar alla een kwartier later konden we weer verder rijden. Image
morgen meer van dat. Image

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: Vrieskou

Post by Kwakkel »

Koud?

amai!

Zijn bezig in kruibeke op een open vlakte (40 appartementen) en aan m'n lijf had ik gene last, genoeg laagskes boven elkaar.
Maar m'n benen! Image Morgen thermisch ondergoed aan zenne! Enkel een overallsbroek is net iets te weinig met die snijdende wind Image
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Vrieskou

Post by Blackbert »

Ik zou zelfs zeggen: friskes.

Vannacht de temp rustig zien zakken van een paar graden boven 0 tot een mooie -6 vanmorgen om half zeven. tegen dat ik thuis was weer volledig wakker, maar een warm bed was genoeg om dat te verhelpen. Image
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply