handkappen voor Loetje�s Versys

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: handkappen voor Loetje?s Versys

Post by zappa »

a maar op die moto hierboven zitten "ijzeren" bescherming aan de handvaten. Dat zal wel degelijker zijn, die plastiekjes van ktm, die beschermen toch niet genoeg tegen breuk van 't ontkoppelingshendeltje, ondervond ik als je hem op halfopen zijsteun zet Image
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: handkappen voor Loetje?s Versys

Post by duibhce Kaelann »

hangt er vooral van af hoe ze gepositioneerd staan en hoe stevig ze vast staan.
Die KTM handkappen zijn echt wel erg stevig voor gewoon plastic en die barkbusters met metalen beugel draaien net zo goed omhoog als ze niet voldoende vast staan...
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: handkappen voor Loetje?s Versys

Post by zappa »

gepositioneerd = horizontaal, misschien moeten die iets meer naar onder staan, zoals bij de Tom-drieling zijne Rudy? Om breukvoorkoming bij vallen? Want voor wind(dikke bromvlieg-)bescherming staan ze vast beter zoals nu?
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: handkappen voor Loetje?s Versys

Post by Tom Thumper »

Hangt er inderdaad waarvoor je ze gaat gebruiken. Op mijn Tiger staan die ook mooi voor mijn handen zodat mijn handjes goed warm blijven als het koud is en een beetje droger als het regent en zijn er ook stuurgewichten die de trillingen blijven tegengaan.

Op de Rudy staan die meer naar beneden gedraaid zodat ik ook nog frisse wind op mijn handen krijg om een beetje af te koelen als ik aan het rijden ben maar niet te laag zodat ik bescherming heb van mijn pollekes tegen takken waar ik tegen rij en de handels beschermd worden bij het vallen. Ik vrees wel een beetje dat het voor dit laatste niet echt doeltreffend is. Alle hendels en spiegels op de Rudy staan maar net vast. Bij een val gaan ze daardoor eerder verdraaien dan breken. Dat vraagt wel dat ik regelmatig alle vijsjes terug een beetje aandraaien want te los is natuurlijk ook niet goed. Naar uw remhendel grijpen en die is er niet omdat hij naar beneden aan het stuur getrild is, kan natuurlijk niet. Ik probeer ze dus zo vast te zetten dat ik ze met de hand net niet meer kan verdraaien. Dat blijkt te werken.

Die stuurgewichten geven toch wel wat meer comfort maar het hangt natuurlijk af van de motorconfiguratie en hoeveel trillingen je blok geeft. En natuurlijk hoe gevoelig je bent voor de trillingen.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: handkappen voor Loetje?s Versys

Post by zappa »

dingen opzetelijk iets losser zetten daar ga ik niet aan beginnen, dat komt nooit goe Image

Zal hem proberen recht te houden, volgend weekend in frankrijk, als ik nog ne keer vlug vlug stop
Image voor ne schone foto.

maar ondertussen tik ik uitgewoonte nu 2x tegen zijn pootje om zeker te zijn Image

tja een ezelin stort zich geen twee keer van de zelfde rots Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: handkappen voor Loetje?s Versys

Post by zappa »

@ Loetje, geef jezelf nog een beetje tijd, het went wel opdenduur, niet aan de grond kunnen. Image

Da ga bij mij ook al beter aheum, vorig jaar als ik toch plots moest stoppen (omdat er iets afkwam aan een kruispunt terwijl ik dat niet verwachte) heeft het ook dikwijls even spannend geweest Image

beetje oefenen in ??n voet goed aan de grond en de moto beetje schuin, expres op (licht) schuine plaatskes stoppen en op poot zetten + terug weg (iets meer force om hem recht te krijgen)

Op m'n werk moet ik zo achteruit beetje van een boord rijden, heb ik even niks meer te pikkelen, dat doet in begin ook raar, maar al doende komt de ervaring zeker.
sig nature

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: handkappen voor Loetje?s Versys

Post by diskeletloetje »

Het is niet dat ik het erg vind om tegen de grond te gaan, ondertussen heb ik er mezelf al bij neergelegd (figuurlijk dan), maar het is wel zonde dat die hendels afbreken als het gebeurt : zoals onlangs in de Jura viel het nog mee : enkel dat bolleke, maar vorig jaar kon ik met de ER5 niet meer verder rijden. En das allemaal niet zo erg als da niet zo ver is, maar als je in de Ardennen staat of verder dan sta je daar toch maar mooi voor aap...
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: handkappen voor Loetje?s Versys

Post by Tom Thumper »

Dienen die bollekes niet een beetje om af te breken? Je moet er eens tegoei naar kijken. Daar zijn net naast dat bolleke 2 inkepingen die ervoor zorgen dat uw hendel ook juist daar gaat breken zodat je nog verder kan rijden als je valt. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: handkappen voor Loetje?s Versys

Post by zappa »

inderdaad al ondervonden Image heb hier nog een bolleke liggen als vakantie souvenier Image
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: handkappen voor Loetje?s Versys

Post by Stefke »

Het antwoord is simpel:
1. zoveel trainen dat draaien en keren met de voeten OP de steunen kinderspel wordt... Image
2. van elk hendeltje een reserveke onder het zadel stoppen... Image

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: handkappen voor Loetje?s Versys

Post by Tom Thumper »

Eigenlijk was dit probleem me totaal vreemd... tot ik een hoger zadel op de Rudy heb laten maken. Ik ben eens benieuwd wat het gaat geven. Tot nu toe heb ik nog niet echt problemen gehad maar zo een voet zetten om steun te zoeken en dan ineens genen grond te raken... Image Ik vrees da ik het een van dees ook eens vlaggen heb.
Me gusta la moto, me gustas tu.

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: handkappen voor Loetje?s Versys

Post by diskeletloetje »

Hoe hoog is dat zadel dan wel?
Als ik al de legendes mag geloven die over u de ronde doen, dan zijde gij toch niet echt ne kleine mens te noemen Image
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: handkappen voor Loetje?s Versys

Post by fore »

Hoe hoog is dat zadel dan wel?
Als ik al de legendes mag geloven die over u de ronde doen, dan zijde gij toch niet echt ne kleine mens te noemen Image
Neem morgen uwe lintmeter mee, dan kun je [u:33g5fbeg]hem[/u:33g5fbeg] ( Image ) persoonlijk opmeten ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: handkappen voor Loetje?s Versys

Post by Tom Thumper »

Dingeskeloetje mag van mij meten wat ze wil. Alleen om mijnen Rudy te meten zal er een andere keer moeten terugkomen, die blijft thuis morgen.
Me gusta la moto, me gustas tu.

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: handkappen voor Loetje?s Versys

Post by petervdc »

Op mijnen TDM hebben ze daar BMW handkappen opgezet, en ook nen nieuwen draad getrokken.
De stuurgewichtjes zitten trouwens binnen de handkappen, niet erbuiten.
Keep going

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: handkappen voor Loetje?s Versys

Post by kirikoe »

Graag gedaan

Die montage ziet er zo Image uit

Iemand van het forum zal ze mogelijks nog herkennen

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: handkappen voor Loetje?s Versys

Post by Theo »

En ze zijn zelfs in de juiste kleur, dat kan geen toeval zijn h?, dat is gewoon het lot.

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: handkappen voor Loetje?s Versys

Post by petervdc »

Ziet er schoon uit !
Keep going

Post Reply