handkappen voor Loetje�s Versys
Re: handkappen voor Loetje?s Versys
Gaatje boren in de stuurgewichten . Draad intappen en klaar is kees . Zo heb ik het bij mijn TDM gedaan .
Re: handkappen voor Loetje?s Versys
ne Strom heeft gewichten en handkappen. moet dus kunnen.
normaal gezien moet het mogelijk zijn rem- en koppelingshendel een cm of 2 meer naar binnen te schuiven. Er bestaan ook kortere hendels in de aftermarket, maar niet echt goedkoop geloof ik. Bovendien zal dan meer kracht nodig zijn wegens kortere hefboom.
Soit, er is een topic op het versys forum, maar ik mag de prentjes niet zien wegens niet geregistreerd.
Deze schijnen te werken met de originele hendels en kortere gewichtjes.
Idem voor Barkbusters.
normaal gezien moet het mogelijk zijn rem- en koppelingshendel een cm of 2 meer naar binnen te schuiven. Er bestaan ook kortere hendels in de aftermarket, maar niet echt goedkoop geloof ik. Bovendien zal dan meer kracht nodig zijn wegens kortere hefboom.
Soit, er is een topic op het versys forum, maar ik mag de prentjes niet zien wegens niet geregistreerd.
Deze schijnen te werken met de originele hendels en kortere gewichtjes.
Idem voor Barkbusters.
grease up your baby for a ball on the hill
- duibhce Kaelann
- Posts: 2915
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: handkappen voor Loetje?s Versys
die KTM-ekes werken ook goe dop mijn Ten. Kan met of zonder de stuurgewichtjes. En ze zijn nog redelijk goedkoop ook.
Die Barkbusters zijn een stuk duurder, maar wel onzettend stevig. Ik geloof dat Wouter van Mojomoto ze ook kan leveren.
Op mijn Ten is er trouwens wel een voelbaar verschil met of zonder stuurgewichtjes, maar omdat het mij niet stoorde heb ik ze er gewoon afgelaten.
Die Barkbusters zijn een stuk duurder, maar wel onzettend stevig. Ik geloof dat Wouter van Mojomoto ze ook kan leveren.
Op mijn Ten is er trouwens wel een voelbaar verschil met of zonder stuurgewichtjes, maar omdat het mij niet stoorde heb ik ze er gewoon afgelaten.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: handkappen voor Loetje?s Versys
Loetje
Ik heb nog handkappen liggen . Kan ze zondag meebrengen . Jij kreeg ze van mij volledig gratis en de voor niets .
Laat maar iets weten
Ik heb nog handkappen liggen . Kan ze zondag meebrengen . Jij kreeg ze van mij volledig gratis en de voor niets .
Laat maar iets weten
Re: handkappen voor Loetje?s Versys
Zeg, twas wel LIETJE die de vraag stelde.
Dus
Dus
I am confused. Oh no, maybe not!
-
- Posts: 652
- Joined: 23 Oct 2009 14:06
Re: handkappen voor Loetje?s Versys
Dank u Koen, ge zijt een scheetje
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...
Re: handkappen voor Loetje?s Versys
Komt in orde
@FM niet jaloers worden zal je eind augustus een geven
@FM niet jaloers worden zal je eind augustus een geven
Re: handkappen voor Loetje?s Versys
Aha ... dat waren jura-'scheetjes' ... dat we hoorden ...Dank u Koen, ge zijt een scheetje
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...
Re: handkappen voor Loetje?s Versys
a maar op die moto hierboven zitten "ijzeren" bescherming aan de handvaten. Dat zal wel degelijker zijn, die plastiekjes van ktm, die beschermen toch niet genoeg tegen breuk van 't ontkoppelingshendeltje, ondervond ik als je hem op halfopen zijsteun zet
sig nature
- duibhce Kaelann
- Posts: 2915
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: handkappen voor Loetje?s Versys
hangt er vooral van af hoe ze gepositioneerd staan en hoe stevig ze vast staan.
Die KTM handkappen zijn echt wel erg stevig voor gewoon plastic en die barkbusters met metalen beugel draaien net zo goed omhoog als ze niet voldoende vast staan...
Die KTM handkappen zijn echt wel erg stevig voor gewoon plastic en die barkbusters met metalen beugel draaien net zo goed omhoog als ze niet voldoende vast staan...
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: handkappen voor Loetje?s Versys
gepositioneerd = horizontaal, misschien moeten die iets meer naar onder staan, zoals bij de Tom-drieling zijne Rudy? Om breukvoorkoming bij vallen? Want voor wind(dikke bromvlieg-)bescherming staan ze vast beter zoals nu?
sig nature
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: handkappen voor Loetje?s Versys
Hangt er inderdaad waarvoor je ze gaat gebruiken. Op mijn Tiger staan die ook mooi voor mijn handen zodat mijn handjes goed warm blijven als het koud is en een beetje droger als het regent en zijn er ook stuurgewichten die de trillingen blijven tegengaan.
Op de Rudy staan die meer naar beneden gedraaid zodat ik ook nog frisse wind op mijn handen krijg om een beetje af te koelen als ik aan het rijden ben maar niet te laag zodat ik bescherming heb van mijn pollekes tegen takken waar ik tegen rij en de handels beschermd worden bij het vallen. Ik vrees wel een beetje dat het voor dit laatste niet echt doeltreffend is. Alle hendels en spiegels op de Rudy staan maar net vast. Bij een val gaan ze daardoor eerder verdraaien dan breken. Dat vraagt wel dat ik regelmatig alle vijsjes terug een beetje aandraaien want te los is natuurlijk ook niet goed. Naar uw remhendel grijpen en die is er niet omdat hij naar beneden aan het stuur getrild is, kan natuurlijk niet. Ik probeer ze dus zo vast te zetten dat ik ze met de hand net niet meer kan verdraaien. Dat blijkt te werken.
Die stuurgewichten geven toch wel wat meer comfort maar het hangt natuurlijk af van de motorconfiguratie en hoeveel trillingen je blok geeft. En natuurlijk hoe gevoelig je bent voor de trillingen.
Op de Rudy staan die meer naar beneden gedraaid zodat ik ook nog frisse wind op mijn handen krijg om een beetje af te koelen als ik aan het rijden ben maar niet te laag zodat ik bescherming heb van mijn pollekes tegen takken waar ik tegen rij en de handels beschermd worden bij het vallen. Ik vrees wel een beetje dat het voor dit laatste niet echt doeltreffend is. Alle hendels en spiegels op de Rudy staan maar net vast. Bij een val gaan ze daardoor eerder verdraaien dan breken. Dat vraagt wel dat ik regelmatig alle vijsjes terug een beetje aandraaien want te los is natuurlijk ook niet goed. Naar uw remhendel grijpen en die is er niet omdat hij naar beneden aan het stuur getrild is, kan natuurlijk niet. Ik probeer ze dus zo vast te zetten dat ik ze met de hand net niet meer kan verdraaien. Dat blijkt te werken.
Die stuurgewichten geven toch wel wat meer comfort maar het hangt natuurlijk af van de motorconfiguratie en hoeveel trillingen je blok geeft. En natuurlijk hoe gevoelig je bent voor de trillingen.
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: handkappen voor Loetje?s Versys
dingen opzetelijk iets losser zetten daar ga ik niet aan beginnen, dat komt nooit goe
Zal hem proberen recht te houden, volgend weekend in frankrijk, als ik nog ne keer vlug vlug stop
voor ne schone foto.
maar ondertussen tik ik uitgewoonte nu 2x tegen zijn pootje om zeker te zijn
tja een ezelin stort zich geen twee keer van de zelfde rots
Zal hem proberen recht te houden, volgend weekend in frankrijk, als ik nog ne keer vlug vlug stop
voor ne schone foto.
maar ondertussen tik ik uitgewoonte nu 2x tegen zijn pootje om zeker te zijn
tja een ezelin stort zich geen twee keer van de zelfde rots
sig nature
Re: handkappen voor Loetje?s Versys
@ Loetje, geef jezelf nog een beetje tijd, het went wel opdenduur, niet aan de grond kunnen.
Da ga bij mij ook al beter aheum, vorig jaar als ik toch plots moest stoppen (omdat er iets afkwam aan een kruispunt terwijl ik dat niet verwachte) heeft het ook dikwijls even spannend geweest
beetje oefenen in ??n voet goed aan de grond en de moto beetje schuin, expres op (licht) schuine plaatskes stoppen en op poot zetten + terug weg (iets meer force om hem recht te krijgen)
Op m'n werk moet ik zo achteruit beetje van een boord rijden, heb ik even niks meer te pikkelen, dat doet in begin ook raar, maar al doende komt de ervaring zeker.
Da ga bij mij ook al beter aheum, vorig jaar als ik toch plots moest stoppen (omdat er iets afkwam aan een kruispunt terwijl ik dat niet verwachte) heeft het ook dikwijls even spannend geweest
beetje oefenen in ??n voet goed aan de grond en de moto beetje schuin, expres op (licht) schuine plaatskes stoppen en op poot zetten + terug weg (iets meer force om hem recht te krijgen)
Op m'n werk moet ik zo achteruit beetje van een boord rijden, heb ik even niks meer te pikkelen, dat doet in begin ook raar, maar al doende komt de ervaring zeker.
sig nature
-
- Posts: 652
- Joined: 23 Oct 2009 14:06
Re: handkappen voor Loetje?s Versys
Het is niet dat ik het erg vind om tegen de grond te gaan, ondertussen heb ik er mezelf al bij neergelegd (figuurlijk dan), maar het is wel zonde dat die hendels afbreken als het gebeurt : zoals onlangs in de Jura viel het nog mee : enkel dat bolleke, maar vorig jaar kon ik met de ER5 niet meer verder rijden. En das allemaal niet zo erg als da niet zo ver is, maar als je in de Ardennen staat of verder dan sta je daar toch maar mooi voor aap...
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: handkappen voor Loetje?s Versys
Dienen die bollekes niet een beetje om af te breken? Je moet er eens tegoei naar kijken. Daar zijn net naast dat bolleke 2 inkepingen die ervoor zorgen dat uw hendel ook juist daar gaat breken zodat je nog verder kan rijden als je valt.
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: handkappen voor Loetje?s Versys
inderdaad al ondervonden heb hier nog een bolleke liggen als vakantie souvenier
sig nature