enduro benodigdheden...

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: enduro benodigdheden...

Post by Blackbert »

Gisteren Sidi Adventures gekocht. Aangezien ik gemerkt heb dat er er hier nog naar die botten aan het zien waren: hier mijn eerst bevindingen:
...
Gekocht bij Vanzeebroeck, ze staan er voor 349? maar ik kreeg er nog 10% op. Bij Louis 309? + transportkosten. Ze hebben enkel nog een 45 op stock momenteel.
Bedankt ende merci voor de info. Ik rij al jaren met Oxtar dinges, ook met zo'n gespen. Helaas niet meer waterdicht nu. En sinds er MXbotten bijgekomen zijn, voelen ze eigenlijk ook aan als basketsloefkes.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: enduro benodigdheden...

Post by Muug »

gisteren gezien : crossharnas met ingebouwde tetten Image Merk : Afin, er was toch lekker veel plaats gemaakt voor de vrouwelijke vormen. Merk : alpinestars. Model: geen idee, maar dat zal wel op de site staan.

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: enduro benodigdheden...

Post by zappa »

gisteren gezien : crossharnas met ingebouwde tetten Image Merk : Afin, er was toch lekker veel plaats gemaakt voor de vrouwelijke vormen. Merk : alpinestars. Model: geen idee, maar dat zal wel op de site staan.
thuis waar den stella staat


Ik zou me misschien deze
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: enduro benodigdheden...

Post by Tom Thumper »

Als je dan toch bij den Hein bent, doe hem efkes de groeten en past de deze dan zeker ook eens. [url] Ze zijn een beetje duurder maar dat zijn heel degelijke, stevige, warme en comfortabele crossbotten, ik ben daar heel content van.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: enduro benodigdheden...

Post by zappa »

ok Image (van dat passen, want groetjes in 't duits ? ?) Image

Hoeveel werk is er eigenlijk aan 't aantrekken van zulke botten?

ik zie 4 van die gespkes, 2 x = 8minuten te laat komen op mijn werk? Image

nu is dat snok, rits, velcro, broek en start...
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: enduro benodigdheden...

Post by Tom Thumper »

ok Image (van dat passen, want groetjes in 't duits ? ?) Image

Hoeveel werk is er eigenlijk aan 't aantrekken van zulke botten?

ik zie 4 van die gespkes, 2 x = 8minuten te laat komen op mijn werk? Image

nu is dat snok, rits, velcro, broek en start...
Maar je zoekt endurobotten? Die dienen dan weer niet om mee naar uw werk te rijden. Om te beginnen ga je die al heel snel niet meer proper krijgen en verder zijn die dingen veel te stijf om soepel te schakelen, ... Hoe stijver de botten, hoe beter ze beschermen tegen rondviegende obstakels en hoe meer werk je hebt om ze aan te trekken, 8 minuten is nu wel wat overdreven maar je gaat er toch best even bij zitten om ze aan te doen.

Dus, wat hebben wij geleerd?

Ten eerste, op de weg wegbottekes aantrekken. Image
Ten tweede, op de kwak, endurobottekes aantrekken. Image
Ten derde, als je in het veld gaat spelen word je vuil. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: enduro benodigdheden...

Post by zappa »

Maar je zoekt endurobotten? Die dienen dan weer niet om mee naar uw werk te rijden. Om te beginnen ga je die al heel snel niet meer proper krijgen en verder zijn die dingen veel te stijf om soepel te schakelen, ... Hoe stijver de botten, hoe beter ze beschermen tegen rondviegende obstakels en hoe meer werk je hebt om ze aan te trekken, 8 minuten is nu wel wat overdreven maar je gaat er toch best even bij zitten om ze aan te doen.

Dus, wat hebben wij geleerd? jij wel,[color=#FF8000:3oe8pclp] bij mij lukt dat niet meer mijne kop zit al vol [/color:3oe8pclp] Image [color=#FF8000:3oe8pclp]nee echt merci voor de tips, ga nog een wijze .. vrouw worden[/color:3oe8pclp] Image

Ten eerste, op de weg wegbottekes aantrekken. Image [color=#FF8000:3oe8pclp]sm botten dan?, nee niet die sm Image [/color:3oe8pclp]

Ten tweede, op de kwak, endurobottekes aantrekken. Image
Ten derde, als je in het veld gaat spelen word je vuil. Image
[color=#FF8000:3oe8pclp]daar ben ik al achter en m'n hoge druk reiniger heeft er juist de brui aan gegeven[/color:3oe8pclp] Image

nog een vraagje : hoe komt het dat je begint te zweten, wat is eigenlijk de inspanning? toch maar aan 't gas draaien infeite? dacht dat het kwam door de spanning van betrapt te worden Image
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: enduro benodigdheden...

Post by Tom Thumper »

Mispakt u niet aan de inspanning. Is dat ook niet een beetje met paardrijden? Dat paard moet lopen maar jij niet. En toch ga je er van zweten. Of ben ik mis, want ik weet eigenlijk niets van paardrijden.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: enduro benodigdheden...

Post by Blackbert »

Mispakt u niet aan de inspanning. Is dat ook niet een beetje met paardrijden? Dat paard moet lopen maar jij niet. En toch ga je er van zweten. Of ben ik mis, want ik weet eigenlijk niets van paardrijden.
Als ge daar aftottert duurt het langer eer ge de grond tegenkomt. Voor de rest is dat juist hetzelfde. Image



Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: enduro benodigdheden...

Post by zappa »

Image Image

vooral als ge in 't stijgbeugelke blijft hangen, of eerst de gracht in want wietie had die niet gezien Image dan spring de gracht uit, cross den akker over want daar is zijn wei, ach geploegde grond zal hier maar lossen en me laten vallen Image Image Image Image
staat daar spijtig genoeg geen goei rem op Image

waar ik trouwens ook zo verbaasd van ben, dat een moto niet wegspet als er een z'n rolluik laat vallen Image

en ne moto trapt niet op uw tenen Image
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: enduro benodigdheden...

Post by Tom Thumper »

Dat harnas draag je wel degelijk onder een motorvest waar je de protectoren uit verwijdert of onder een cross-shirt (biedt natuurlijk weinig bescherming als dan op het asfalt een schuiver maakt) of een endurojas ofzo.
De foto's werden genomen op momenten dat we een pauze namen en omdat het wel lekker warm was dit weekend, ging die jas dan eventjes uit en werd het harnas af en toe zichtbaar en werd er soms opgemerkt dat er ook modelletjes waren met een ingebouwde tettenkabas. Image Op andere foto's zie je duidelijk dat er meestal jassen over gedragen worden.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: enduro benodigdheden...

Post by Tom Thumper »

Ik ben er weer eens proefondervindelijk mogen achterkomen dat ik echt wel degelijke bescherming heb en maar goed ook. Nadat ik vorige week compleet in de wolken over de kwaliteit van mijn Kanda-banden Image , ben ik ze vandaag in iets vochtiger omstandigheden gaan testen en HET IS CRAP ! Image Image Image

Niks grip vanaf de moment dat er een druppel water in de buurt van die band komt. Ik reed dus als op eieren, h??l voorzichtig. Ik neem een bocht, op asfalt, h??l voorzichtig, als ik net niet helemaal uit de bocht ben en nog net niet helemaal rechtdoor rijd, geef ik een klein beetje gas bij. Image Image

ROOAARRRRR Mijn achterwiel steekt mij voorbij, de Rudy tegen de grond, ik ook tegen de grond en samen schuiven we nog een paar meters verder. Resultaat: broek kapot, jas kapot, rempedaal van de Rudy is geplooid (maar dat was het voordien ook al) en een van die plastiek kappen die de Rudy zo stevig maken dat hij zonder valbeugels door het leven mag, is ten dele weggeschuurd, daar zit dus een gat in. Image

Er was daar zo onder de bomen een plek mos op de weg, niet te zien vanuit de richting waarvan ik kwam, heel goed te zien vanuit de andere richting. Je zag dan ook mooi hoe die slip begonnen was. Eerst vierkante afdrukken van de noppen, dan worden die afdrukken steeds langer tot ze eindigen in een haast ononderbroken streep en dan een kras van dat rempedaal op de grond, en van de handkap en van de plastiek...

Maar ikzelf, dankzij mijn bionisch pakje heb niks, nada, geen schram, niks! Image Ik moet er niet aan denken wat het geweest was zonder degelijke bescherming. Image

Nu de rekening eens gaan maken. Deze grap gaat me weer een stevige duit kosten.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: enduro benodigdheden...

Post by zappa »

geluk dat je zelf niks hebt, maar je bent niet echt schoolplichtig zeker? Image

Nee ik kan me voorstellen, dat op de beton neekomen en schuiven toch wel 't laatste is dat ne mens wil tegen komen. Image

en dan verdmme die kosten aan de moto, zou ook stevig vloeken Image Is het door de gemeente slecht onderhouden wegdek?

En wat ik bijgeleerd heb en ga onthouden, d'r bestaan dus ook minder goede en zelfs slechte noppekes banden? Image
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: enduro benodigdheden...

Post by Blackbert »

kunt ge uw kostuum niet laten oplappen? rempedaal kan je proberen terugplooien (warmstoken, op 't gemakske weer in vorm wringen).

die Kenda's zijn dus te klasseren bij TKC, alleen op 't droog. wel goedkoper.

Zappa, nog meer dan wegbanden zijn noppenbanden gemaakt voor een specifiek gebruik. nat, droog, stenen, modder, zand, ...
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: enduro benodigdheden...

Post by zappa »

wel met de gene die nu op 't kawatje liggen, voel ik me wreed op 't gemak, ook bij regen, zelfs op poldergrond op beton, daar terwijl ik met de smt al behoorlijk mijn billen knijp Image

weet eigenlijk niet wat precies er nu opligt... morgen ne keer kijken en nog eens buiten laten Image
sig nature

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: enduro benodigdheden...

Post by TRooPER »

nek brace:

tegenwoordig ziet ge dat meer en meer
sommigen zweren erbij , anderen stoort het in hun beweging

ik denk er ook over na om tijdens offroadevents een brace te gaan dragen.
en daar is natuurlijk ook al veel keus over en de daarbijhorende prijzen.
De meest gebruikte is blijkbaar de Leatt in adventure uitvoering (ong 250euro) of gpx (lichter, meer aanpasbaar, ook duurder)

ik zal eens ergens gaan passen, maar waar?
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: enduro benodigdheden...

Post by fore »

nek brace:

....
Image Hoe? ... tiens, ik dacht dat dat voor dikke nekken was ...

Image


Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: enduro benodigdheden...

Post by Muug »

nek brace:

tegenwoordig ziet ge dat meer en meer
sommigen zweren erbij , anderen stoort het in hun beweging

ik denk er ook over na om tijdens offroadevents een brace te gaan dragen.
en daar is natuurlijk ook al veel keus over en de daarbijhorende prijzen.
De meest gebruikte is blijkbaar de Leatt in adventure uitvoering (ong 250euro) of gpx (lichter, meer aanpasbaar, ook duurder)

ik zal eens ergens gaan passen, maar waar?
Motoshop De Smet, hebben diverse modellen. Ik heb daar deze gekocht : [url]

Superspul: licht, luchtig, hindert niet, goedkoop. Ideaal voor de okkazionele duik richting aardkloot zolang dit niet aan 100 km per uur gebeurt.

Die Star Warsdingen die ook Formule 1-rijders dragen koop ik niet. Je kan dan even goed stoppen met motorrijden, da's nog veiliger.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: enduro benodigdheden...

Post by Tom Thumper »

Is dat niet heel hard zweten in de zomer maar lekker warm in de winter? En waar gaat dat zweet naartoe? Begint dat ding niet te stinken? Kan dat in het wasmachien?
Me gusta la moto, me gustas tu.

Post Reply