enduro benodigdheden...

Op en bij de motor, zonder elektriek
Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: enduro benodigdheden...

Post by Tom Thumper »

Dat harnas draag je wel degelijk onder een motorvest waar je de protectoren uit verwijdert of onder een cross-shirt (biedt natuurlijk weinig bescherming als dan op het asfalt een schuiver maakt) of een endurojas ofzo.
De foto's werden genomen op momenten dat we een pauze namen en omdat het wel lekker warm was dit weekend, ging die jas dan eventjes uit en werd het harnas af en toe zichtbaar en werd er soms opgemerkt dat er ook modelletjes waren met een ingebouwde tettenkabas. Image Op andere foto's zie je duidelijk dat er meestal jassen over gedragen worden.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: enduro benodigdheden...

Post by Tom Thumper »

Ik ben er weer eens proefondervindelijk mogen achterkomen dat ik echt wel degelijke bescherming heb en maar goed ook. Nadat ik vorige week compleet in de wolken over de kwaliteit van mijn Kanda-banden Image , ben ik ze vandaag in iets vochtiger omstandigheden gaan testen en HET IS CRAP ! Image Image Image

Niks grip vanaf de moment dat er een druppel water in de buurt van die band komt. Ik reed dus als op eieren, h??l voorzichtig. Ik neem een bocht, op asfalt, h??l voorzichtig, als ik net niet helemaal uit de bocht ben en nog net niet helemaal rechtdoor rijd, geef ik een klein beetje gas bij. Image Image

ROOAARRRRR Mijn achterwiel steekt mij voorbij, de Rudy tegen de grond, ik ook tegen de grond en samen schuiven we nog een paar meters verder. Resultaat: broek kapot, jas kapot, rempedaal van de Rudy is geplooid (maar dat was het voordien ook al) en een van die plastiek kappen die de Rudy zo stevig maken dat hij zonder valbeugels door het leven mag, is ten dele weggeschuurd, daar zit dus een gat in. Image

Er was daar zo onder de bomen een plek mos op de weg, niet te zien vanuit de richting waarvan ik kwam, heel goed te zien vanuit de andere richting. Je zag dan ook mooi hoe die slip begonnen was. Eerst vierkante afdrukken van de noppen, dan worden die afdrukken steeds langer tot ze eindigen in een haast ononderbroken streep en dan een kras van dat rempedaal op de grond, en van de handkap en van de plastiek...

Maar ikzelf, dankzij mijn bionisch pakje heb niks, nada, geen schram, niks! Image Ik moet er niet aan denken wat het geweest was zonder degelijke bescherming. Image

Nu de rekening eens gaan maken. Deze grap gaat me weer een stevige duit kosten.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: enduro benodigdheden...

Post by zappa »

geluk dat je zelf niks hebt, maar je bent niet echt schoolplichtig zeker? Image

Nee ik kan me voorstellen, dat op de beton neekomen en schuiven toch wel 't laatste is dat ne mens wil tegen komen. Image

en dan verdmme die kosten aan de moto, zou ook stevig vloeken Image Is het door de gemeente slecht onderhouden wegdek?

En wat ik bijgeleerd heb en ga onthouden, d'r bestaan dus ook minder goede en zelfs slechte noppekes banden? Image
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3443
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: enduro benodigdheden...

Post by Blackbert »

kunt ge uw kostuum niet laten oplappen? rempedaal kan je proberen terugplooien (warmstoken, op 't gemakske weer in vorm wringen).

die Kenda's zijn dus te klasseren bij TKC, alleen op 't droog. wel goedkoper.

Zappa, nog meer dan wegbanden zijn noppenbanden gemaakt voor een specifiek gebruik. nat, droog, stenen, modder, zand, ...
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: enduro benodigdheden...

Post by zappa »

wel met de gene die nu op 't kawatje liggen, voel ik me wreed op 't gemak, ook bij regen, zelfs op poldergrond op beton, daar terwijl ik met de smt al behoorlijk mijn billen knijp Image

weet eigenlijk niet wat precies er nu opligt... morgen ne keer kijken en nog eens buiten laten Image
sig nature

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: enduro benodigdheden...

Post by TRooPER »

nek brace:

tegenwoordig ziet ge dat meer en meer
sommigen zweren erbij , anderen stoort het in hun beweging

ik denk er ook over na om tijdens offroadevents een brace te gaan dragen.
en daar is natuurlijk ook al veel keus over en de daarbijhorende prijzen.
De meest gebruikte is blijkbaar de Leatt in adventure uitvoering (ong 250euro) of gpx (lichter, meer aanpasbaar, ook duurder)

ik zal eens ergens gaan passen, maar waar?
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: enduro benodigdheden...

Post by fore »

nek brace:

....
Image Hoe? ... tiens, ik dacht dat dat voor dikke nekken was ...

Image


Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: enduro benodigdheden...

Post by Muug »

nek brace:

tegenwoordig ziet ge dat meer en meer
sommigen zweren erbij , anderen stoort het in hun beweging

ik denk er ook over na om tijdens offroadevents een brace te gaan dragen.
en daar is natuurlijk ook al veel keus over en de daarbijhorende prijzen.
De meest gebruikte is blijkbaar de Leatt in adventure uitvoering (ong 250euro) of gpx (lichter, meer aanpasbaar, ook duurder)

ik zal eens ergens gaan passen, maar waar?
Motoshop De Smet, hebben diverse modellen. Ik heb daar deze gekocht : [url]

Superspul: licht, luchtig, hindert niet, goedkoop. Ideaal voor de okkazionele duik richting aardkloot zolang dit niet aan 100 km per uur gebeurt.

Die Star Warsdingen die ook Formule 1-rijders dragen koop ik niet. Je kan dan even goed stoppen met motorrijden, da's nog veiliger.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: enduro benodigdheden...

Post by Tom Thumper »

Is dat niet heel hard zweten in de zomer maar lekker warm in de winter? En waar gaat dat zweet naartoe? Begint dat ding niet te stinken? Kan dat in het wasmachien?
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: enduro benodigdheden...

Post by Muug »

het zit behoorlijk los rond de nek hoor, ik kan hem zo ronddraaien (schuurt weliswaar wat tegen de huid). Verluchting in de zomer zal dus zeker geen probleem zijn. Ivm wassen : geen idee, nog maar ??n keer aangehad. Vraag het ne keer na Wales. Image

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: enduro benodigdheden...

Post by Tom Thumper »

... Vraag het ne keer na Wales. Image
De thuisblijvers krijgen toch een schoon verslag hoop ik? Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: enduro benodigdheden...

Post by laouen »

Ik heb vandaag ne keer zot gedaan en mij deze gekocht

Image

super materiaal, bijna perfecte pasvorm en reteduur Image maar volgens mij z'n geld meer dan waard Image

Bij Motokouture gaan ze 'm ook nog wat aanpassen zodat die bijna perfecte pasvorm een echt superperfecte pasvorm wordt Image de niergordel gaan ze wat hoger plaatsen en er komt nog wat velcro aan de binnenzijde van de borstplaat zodat die op de niergordel geplakt kan worden Image

't Heeft lang geduurd en ik heb heel wat harnassen zien passeren, maar ik heb eindelijk eentje gevonden waar ik echt tevreden van ben. Ik kan haast niet wachten om 'm te gaan uitproberen nu Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: enduro benodigdheden...

Post by Theo »

Allez jong, dat is het mannenmodel.... of wordt daarbij geen onderscheid gemaakt?
Alhoewel, met die velcron aan de binnenkant van de borstplaat ... Image Image

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: enduro benodigdheden...

Post by zappa »

ziet er stevig heftig uit! Image

Typische vrouwen modellen liggen er niet zo wijd verspreid. En ik heb, door ik m'n eigen harnas vergeten was, eens met een geleend mannen model gereden, en daarna besloten, dat als er een volgende komt ik ook niet perse een vrouwen model ga nemen. Het dient om je te beschermen tegen het vallen, niet om je te ondersteunen, Image daarvoor hebde ander textiel. Image


@ laouen, als je testritjes gaat rijden mag ik dan mee? (zielige puppy oogskes) want veel staat hier direct niet op 't programma. Image
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: enduro benodigdheden...

Post by laouen »

Typische vrouwen modellen liggen er niet zo wijd verspreid.
absoluut! En degene die je dan wel vindt, zijn doorgaans ontworpen door mannen met een nogal eigenaardige visie op de vrouwelijke lichaamsbouw, of zou het wishful thinking zijn Image Image bij alpinestars zijn ze er duidelijk van overtuigd dat de borsten van een vrouw zo ongeveer ter hoogte van de sleutelbeenderen hangen Image

Het materiaal van die Forcefield is in elk geval soepel genoeg om wat mee te buigen en stevig genoeg om een impact te incasseren.
@ laouen, als je testritjes gaat rijden mag ik dan mee? (zielige puppy oogskes) want veel staat hier direct niet op 't programma. Image
joat! Image ik weet alleen nog niet wanneer Image drukke maanden op't werk en ik kan het mij nu efkes niet permitteren om wat te breken Image Image

Heb jij trouwens nog wat gehoord van dat ladies-weekendje in de UK?
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: enduro benodigdheden...

Post by TRooPER »

Heb jij trouwens nog wat gehoord van dat ladies-weekendje in de UK?

dan wil ik ook wel mee Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: enduro benodigdheden...

Post by zappa »

Heb jij trouwens nog wat gehoord van dat ladies-weekendje in de UK?

dan wil ik ook wel mee Image
nee niks meer van vernomen? Maar voor zover ik 't verstond, was den Roger nog op zoek naar een plaats waar er overnacht kon worden? Dat was 't grootste probleem dacht ik, ofwel kreeg hij ineens schrik van al de madammen? Image

Maar als Trooper zich in een dames outfit gaat hijsen, dat wil ik zeker niet missen Image (make up moogt ge van mij lenen Image )
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: enduro benodigdheden...

Post by Muug »

gebruikte gij make-up Image Image

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: enduro benodigdheden...

Post by zappa »

gebruikte gij make-up Image Image
ja soms gebruik ik Image ik heb nog flashy kleurekes liggen van carnaval Image
sig nature

Post Reply