Aken

Op en bij de motor, zonder elektriek
Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Aken

Post by Theo »

Louis en Hein Gericke liggen zo 'n beetje in een soort "handelszone" met allemaal grote winkels.
Ik heb daar nog nooit een barak met Wurst gezien.Polo-motorrad ligt aan de rand van diezelfde zone.
Maar in het centrum Kan je eigenlijk op elke hoek wurst eten, ik persoonlijk val eigenlijk eerder voor hun schnitzels, waarvoor ze extra grote borden gebruiken om die erop te krijgen.

In 't centrum ben ik al eens zo'n wandelende worstenbar tegengekomen, en die had wel veel te doen.
Dat was ook grappig om te zien.

Zoiets:
Image

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Aken

Post by zappa »

mercikes, zal ne keer aan u denken als ik... Image
sig nature

petervdc
Posts: 3457
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Aken

Post by petervdc »

mercikes, zal ne keer aan u denken als ik... Image
een worst eet ?
Image
Keep going

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Aken

Post by zappa »

in ne schnitzel bijt... Image
sig nature

knk
Posts: 4
Joined: 15 Sep 2010 16:28

Re: Aken

Post by knk »

Louis en Hein Gericke liggen zo 'n beetje in een soort "handelszone" met allemaal grote winkels.
Polo heeft ook een nieuwe winkel geopend in W?rselen enkele jaren geleden. Van dezelfde grootte als de Louis-shop, dus moest je het daar niet kunnen vinden. Het is maar een paar kilometer verder dan waar de Louis-shop ligt: De-Gasperi-Strasse 3 52146 W?rselen.

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Aken

Post by fore »

Louis en Hein Gericke liggen zo 'n beetje in een soort "handelszone" met allemaal grote winkels.
Polo heeft ook een nieuwe winkel geopend [b:cgkfllnv]in W?rselen[/size:cgkfllnv][/b:cgkfllnv] enkele jaren geleden.


... da kan nie anders, daar moeten ook worsten zijn ... Image

Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Aken

Post by Theo »

in ne schnitzel bijt... Image
Oef!!!!! Image

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Aken

Post by zappa »

wier sint noar aachen gefaren Image letterlijk Image

eerst ne stop in Eupen, voor wandelkaarten te gaan kopen, daar dan maar ne schnitzel gaan eten Image

Dan verder naar aken, eerst polomotorad, ik wou daar deze
De knieprotectoren ook geschikt voor mijn paard - formaat

Dan maar naar fcmoto, om de harnas voor niet plat vanvoorkes

Ik had al op sites zitten uitkijken naar ne helm en vond deze denk wel dat een goed merk is?

Dan nog knieprotectoren van 't merk fox zaten direkt goed, voel niet dat ik ze aanheb...

heb dus eigenlijk alles bij fcmoto gekocht, toen ik betaalde keek mijn chauffeur/tolk ne keer van nu is't toch welletjes, Image ik terug van voor eene keer dat ik merkkledij koop Image ben zelfs niet tot louis geraakt.

wel nog naar een winkelcentrum om wurst Image en knudel mit sobe, niet liever dat ik doe dan de plaatslijke "smaken" te gaan kopen Image

Aken zelf Image zou daar niet willen wonen, duitsers hebben iets met betongevels en maar 1 maat van vensters?
We stonden voor een verkeerslicht, bleef duren, iedereen had rood, echt iedereen, bleef maar duren, tiens geen mag nu doorrijden hoe zou dat komen? ineens ne soort mug en ambulance, wiewuwiewu Image dat hebben we hier niet zenne, amai die duitsers zijn toch heel vooruitdenkende probleemoplossers Image zouden ze daar ook nog buschauffeurs nodig hebben? Image nee wil daar niet gaan wonen, vind duitsland niet zo sympathiek uitzien.
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3442
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Aken

Post by Blackbert »

nen Tour-X voor 150? Image

chansart Image
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Aken

Post by Tom Thumper »

nen Tour-X voor 150? Image

chansart Image
Image

De mijne heeft 3 keer zoveel gekost.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Aken

Post by zappa »

zie wel nergens x tour opstaan, achteraan staat tour cross? het is wel exact als deze foto

er zit daar een piepklein flesje silicone lubricant bij? wat is daar de bedoeling van? Image
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3442
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Aken

Post by Blackbert »

om de rubbers rond het vizier soepel te houden.

of voor als 't in de tent niet zo wil lukken, des nachts. Image













Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Aken

Post by zappa »

merci voor de tip(s) Image maar die laatste heb ik nog niet nodig, maar als... toch niet met zooooo een klein pulleke, mijn paardenvet verkoopt dat in bidons van 5l Image Image Image

Ik heb de helm daarjuist ne keer getest op de smt, om te weten als ik straks den vroegen opmoet, d'r na 2km geen spijt ging van krijgen Image

iets meer wind gesuis, dan de lazer, iets meer last van zijwind, maar ne keer trekken naar 130 (verwachtte dat ik achteruit op 't bagagedragerke ging liggen Image ) maar dat voel je niet.

wel vlugger aandampen als ik stilsta, door afwezigheid van pinlock zeker?
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3442
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Aken

Post by Blackbert »

Net voor ik mijn Uvex kocht ook eens zo'n Tour-X op mijn kop gehad.
In vergelijking voelt de mijne aan alsof de binnenbekleding met stijfsel gewassen is. Ik had er alleen geen 3 keer zoveel voor over.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Aken

Post by zappa »

helm : Image

vanals ik stil sta of traag rij, dampt dat scherm aan, of ik mag niet meer ademenen, maar dat licht blijft verdorie lang op rood staan Image en dan nog begint die aan te dampen.

vandaag gewoon niet te doen met die mist, dat was mist? moet het dan aantal keer openzetten, 't is dan nat ook langs binnen en krijg dat nat niet meer weg Image met scherm open, goed dat ik de rest vandeweek sinusiet heb Image

't zal ne helm zijn voor zeer droog weer met zeer lage vochtigheidsgraad Image

kan nog eens proberen met het "dref" mengsel, alhoewel met deze luchtvochtigheid als vandaag, vrees ik aan bellenblazen te gaan doen? Image

Image
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Aken

Post by Tom Thumper »

Heeft die geen pinlock? Normaal heeft die Arai dat standaard. Heb je dat goed gemonteerd? Want als er damp tussen pinlock en visier komt, dan is het inderdaad een ramp, je kan dat niet meer afvegen. Ik heb dezelfde Arai, welliswaar in het wit en ik heb geen problemen met aandampen.

Vanmorgen met de mist heb je natuurlijk wel last van nattigheid langs de buitenkant van het visier. Dat ligt niet aan de helm maar aan de mist, voldoende afvegen is de boodschap.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Aken

Post by zappa »

nee geen pinlock? ook geen "tsoepkes" voorzien, staat achteraan tour cross niet tour x misschien zo'n model?

tenzij ik nog een pinlock voorzien scherm ga bijkopen?
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Aken

Post by duibhce Kaelann »

nee geen pinlock? ook geen "tsoepkes" voorzien, staat achteraan tour cross niet tour x misschien zo'n model?
ik dacht dat x = cross (gewoon de Engelse benaming voor kruis. gelijk in moto-x = moto-cross)
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Aken

Post by Tom Thumper »

nee geen pinlock? ook geen "tsoepkes" voorzien, staat achteraan tour cross niet tour x misschien zo'n model?

tenzij ik nog een pinlock voorzien scherm ga bijkopen?
Daar zit dan waarschijnlijk een deel van het prijsverschil. Ik heb voor mijn witte een ?450 betaald. Als je uw helm voor dagelijks woonwerk verkeer gebruikt, vind ik een pinlock toch geen overbodige luxe.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Aken

Post by zappa »

ik hou me wel bij de lazer (met pinlock die vast zit aan't scherm) zeer maar dan ook zeer tevreden over, de arai voor als 't droog is en voor de kawatjes ritten, als ik daar m'n scherm moet openzetten, das toch niet aan hoge snelheid.

maar 't is iets nieuw, ge wilt dat proberen h? .. Image
sig nature

Post Reply