Aken

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Aken

Post by zappa »

zie wel nergens x tour opstaan, achteraan staat tour cross? het is wel exact als deze foto

er zit daar een piepklein flesje silicone lubricant bij? wat is daar de bedoeling van? Image
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Aken

Post by Blackbert »

om de rubbers rond het vizier soepel te houden.

of voor als 't in de tent niet zo wil lukken, des nachts. Image













Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Aken

Post by zappa »

merci voor de tip(s) Image maar die laatste heb ik nog niet nodig, maar als... toch niet met zooooo een klein pulleke, mijn paardenvet verkoopt dat in bidons van 5l Image Image Image

Ik heb de helm daarjuist ne keer getest op de smt, om te weten als ik straks den vroegen opmoet, d'r na 2km geen spijt ging van krijgen Image

iets meer wind gesuis, dan de lazer, iets meer last van zijwind, maar ne keer trekken naar 130 (verwachtte dat ik achteruit op 't bagagedragerke ging liggen Image ) maar dat voel je niet.

wel vlugger aandampen als ik stilsta, door afwezigheid van pinlock zeker?
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Aken

Post by Blackbert »

Net voor ik mijn Uvex kocht ook eens zo'n Tour-X op mijn kop gehad.
In vergelijking voelt de mijne aan alsof de binnenbekleding met stijfsel gewassen is. Ik had er alleen geen 3 keer zoveel voor over.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Aken

Post by zappa »

helm : Image

vanals ik stil sta of traag rij, dampt dat scherm aan, of ik mag niet meer ademenen, maar dat licht blijft verdorie lang op rood staan Image en dan nog begint die aan te dampen.

vandaag gewoon niet te doen met die mist, dat was mist? moet het dan aantal keer openzetten, 't is dan nat ook langs binnen en krijg dat nat niet meer weg Image met scherm open, goed dat ik de rest vandeweek sinusiet heb Image

't zal ne helm zijn voor zeer droog weer met zeer lage vochtigheidsgraad Image

kan nog eens proberen met het "dref" mengsel, alhoewel met deze luchtvochtigheid als vandaag, vrees ik aan bellenblazen te gaan doen? Image

Image
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Aken

Post by Tom Thumper »

Heeft die geen pinlock? Normaal heeft die Arai dat standaard. Heb je dat goed gemonteerd? Want als er damp tussen pinlock en visier komt, dan is het inderdaad een ramp, je kan dat niet meer afvegen. Ik heb dezelfde Arai, welliswaar in het wit en ik heb geen problemen met aandampen.

Vanmorgen met de mist heb je natuurlijk wel last van nattigheid langs de buitenkant van het visier. Dat ligt niet aan de helm maar aan de mist, voldoende afvegen is de boodschap.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Aken

Post by zappa »

nee geen pinlock? ook geen "tsoepkes" voorzien, staat achteraan tour cross niet tour x misschien zo'n model?

tenzij ik nog een pinlock voorzien scherm ga bijkopen?
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Aken

Post by duibhce Kaelann »

nee geen pinlock? ook geen "tsoepkes" voorzien, staat achteraan tour cross niet tour x misschien zo'n model?
ik dacht dat x = cross (gewoon de Engelse benaming voor kruis. gelijk in moto-x = moto-cross)
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Aken

Post by Tom Thumper »

nee geen pinlock? ook geen "tsoepkes" voorzien, staat achteraan tour cross niet tour x misschien zo'n model?

tenzij ik nog een pinlock voorzien scherm ga bijkopen?
Daar zit dan waarschijnlijk een deel van het prijsverschil. Ik heb voor mijn witte een ?450 betaald. Als je uw helm voor dagelijks woonwerk verkeer gebruikt, vind ik een pinlock toch geen overbodige luxe.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Aken

Post by zappa »

ik hou me wel bij de lazer (met pinlock die vast zit aan't scherm) zeer maar dan ook zeer tevreden over, de arai voor als 't droog is en voor de kawatjes ritten, als ik daar m'n scherm moet openzetten, das toch niet aan hoge snelheid.

maar 't is iets nieuw, ge wilt dat proberen h? .. Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Aken

Post by zappa »

@ Tom, op het scherm dat appart te koop is zit er volgens mij ook geen pinlock? [url]

ook op de foto's van tour x modellen zie ik niet direkt ne pinlock? maar dat kan aan mijn ogen liggen Image
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Aken

Post by Tom Thumper »

Mijnen Arai is een Condor, mijne Shoei is een Hornet DS. Image

Maar de Hornet DS ziet er beetje hetzelfde uit als de Tour X.
Mijn Shoei en mijn Arai hadden allebei standaard pinlock.
Je moet eens kijken op de site van arai. Daar zie je op een aantal afbeeldingen van de TourX duidelijk de pinlock bevestigensdingetjes zitten, die moeten dus zeker te verkrijgen zijn maar of je daarvoor in Aken moet zijn, dat is een andere zaak. Image
[url]
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Aken

Post by zappa »

merci Tom, 't ligt niet aan mijn ogen Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Aken

Post by zappa »

een bezoekje aan RAD en de vakkundige uitleg van Tibloggers hebben me h??l tervreden gemaakt. Image Image Image Image Image

Had de arai mee, heb er een crossbril bij gekocht, die past daar prima in en als 't wat sneller gaat (de stukken baan bvb) tik ik mijn visier naar beneden, dat past daar gewoon over, sluit goed af, geen tocht. Had niet verwacht dat het scherm ging kunnen blijven zitten met de bril erbij, maar blijkbaar lukt dat wel.
Als ik dan op lastige stukken het te warm begin te krijgen, scherm terug omhoog Image

Heb ook zo'n fogcity vliesje gekocht, maar dat moet ik er nog inplakken, want het gaat goed met de bril erbij, om zonder aandamping op 't scherm te rijden.
Maar zal dat er preventief toch maar in plakken.
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Aken

Post by zappa »

zorry Image een L en een g teveel Image

Maar legt nu ne keer uit waar uwen nickname vandaan komt, misschien zie ik dan een herkenningspunt in een zee van letterkes? Image
sig nature

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: Aken

Post by TRX »

Had de arai mee, heb er een crossbril bij gekocht, die past daar prima in en als 't wat sneller gaat (de stukken baan bvb) tik ik mijn visier naar beneden, dat past daar gewoon over, sluit goed af, geen tocht. Had niet verwacht dat het scherm ging kunnen blijven zitten met de bril erbij, maar blijkbaar lukt dat wel.
Als ik dan op lastige stukken het te warm begin te krijgen, scherm terug omhoog Image

Eeeuhm, zal wel aan mij liggen, maar de 'band' van je crossbril belet toch dat je je vizier naar beneden doet ? Of draag je je crossbril volledig in je helm ?

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Aken

Post by Tom Thumper »

Dat vizier "plooit" over die band. Dat vizier sluit niet zo perfect als zonder bril maar als het begint te regenen en het vizier is nog proper, dan werkt het wel. Maar dat proper zijn is meestal wel het probleem. Na een tijdje spelen in de vuiligheid met een open vizier wordt de binnenkant van dat vizier wel echt vuil en heb je er niks meer aan.

Op mij helm staat het visier er alleen op om op vakantie te gaan, rijden met zonnebril en open visier. Als ik hier in de buurt ga spelen gebruik ik steeds een cross-bril.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Aken

Post by zappa »

het visier gaat goed dicht hoor, er is zelfs de klik dat hij altijd doet bij volledig sluiten.

De bril heeft een dunne elastieken band.
sig nature

Post Reply