nief botten

Op en bij de motor, zonder elektriek
Post Reply
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: nief botten

Post by duibhce Kaelann »

heb die bij EKO eens gepast. Zaten wel ok, maar vond de stevigheid nogal tegenvallen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: nief botten

Post by zappa »

Kent er iemand dees? Seems to check all my boxes, en 't zijn nekeer geen zwarte

Image

Forma Adventure Waterproof

Dacht dat die bruinekes d'r waren speciaal voor op ne quad ? ?

Tegen 't piepen : 't leer in masseren met leerbalsam, de riempjes, sluitingen spuit ik in met siliconespray en als 't nog niet over is ne dot WD40 tussen das dan nog goed voor de geur. Image
sig nature

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: nief botten

Post by frederikw »

Ik ben gisteren efkes naar Aachen gereden en ik heb daar die Forma's eens aangehad, wel een maatje te klein en in het zwart. Ze zien er wat playmobil uit maar die zijn superlicht. Precies katsjoe'n botten. En toch redelijk wat zijdelingse steun - wel minder dan Tech3/Sidi/... Ik kan mij voorstellen dat die heel comfortabel zijn voor dagelijks gebruik.

Ik ga ze in ieder geval nog eens beter bestuderen als ik ze eens in mijn maat vindt.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: nief botten

Post by Muug »

Ik heb deze off-road boots. ZEER tevreden van. Enorm stevig en toch soepel. Worden niet meer gemaakt denk ik. E?n nadeel wel : een gladde zool wegens geen profiel. Is niet zo OK als je in de modder je moto moet rechtzetten. Trial-botten scoren wat dat betreft een pak beter.

Image

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: nief botten

Post by Raketman »

Trial-botten scoren wat dat betreft een pak beter.
+1

Niks wat ik liever aandoe dan mijn trialbotten voor offroad. Eigenlijk zijn die hetzelfde dan crossbotten maar zonder die harde plastiek aan de voorkant van uwen enkel. Ge kunt daar bvb nekeer mee hurken zonder dat ge dan omver valt, of een paar honderd meter mee stappen zonder het gevoel te hebben dat ge op skibotten zonder de bijhorende latten staat. Ze beschermen nog steeds uw schenen, harde tip en hiel, beperking van zijwaartse enkelbewegingen. Groot extra voordeel : zolen geven enorme grip op voetsteunen en eigenlijk op gelijk welke ondergrond.
Die van mij zijn van Rainers, een paar jaar geleden bij Hoffman gekocht. Maar of dat nu nog zou kunnen weet ik niet, want die mens zijne winkel is naar 't schijnt afgebrand.

Middenste van de drie :

http://birkettmotosportukltd.co.uk/?Rai ... ials_Boots
Nil volentibus arduum

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: nief botten

Post by bompa »

Ik rij al jaren met Alpinestars geven goede steun en bescherming aan voet enkel en scheenbeen waar nodig ,in het begin gaan die wat stroef maar dat verbeterd wel als je ze gewoon bent Image

Post Reply