Motokledij die snel en makkelijk uit kan (zomer)

Op en bij de motor, zonder elektriek
Post Reply
Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Motokledij die snel en makkelijk uit kan (zomer)

Post by Jopet »

De wet is zeer vaag waardoor dat het een absurde wet is, een gewone trainingsbroek met een rits tot aan de knie?n is gemakkelijk om boven iets te dragen, echt beschermende kledij is het natuurlijk niet maar wettelijk ben je 100% in orde, behalve de helm is er niets die aan veiligheidseisen moet voldoen.

Als ik morgen met een pyama met lange mouwen en lange broek, plastieke kuishandschoenen en gummi laarzen en een gekeurde helm op de motor spring ben ik wettelijk in orde..... maar rij ik natuurlijk wel zeer onveilig....

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Motokledij die snel en makkelijk uit kan (zomer)

Post by petervdc »

Ja hoor, zeker weten dat dit bestaat, zowel regenbroek als een broek met bescherming in.
Vraag me geen merk, maar ik weet zeker dat ik dit al zien hangen heb in een winkel.
Denk Spidi, maar je zult even moeten googlen hoor...
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motokledij die snel en makkelijk uit kan (zomer)

Post by Muug »

ehm, ik denk voorzichtig dat je een vrouw bent? U zo een beetje voorstellen kan af en toe zijn voordelen hebben. Image

Beschermende kledij + "hangt aaneen met knoppen" gaat beetje moeilijk samen denk ik. Het minimum zal toch een rits zijn peis ik.

Ik moet toegeven dat ik de motorkledij al enkele jaren niet meer volg. Mijn advies is om efkes naar een grote motorkledingwinkel te gaan. Dat is dan een RAD-winkel (rad.eu) of de Eko-shop in Kontich (http://www.vanzeebroeckmotors.be/)

Moest je in de buurt van RAD te Drongen zitten, doe dan de groeten aan Piet.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Motokledij die snel en makkelijk uit kan (zomer)

Post by zappa »

ehm, ik denk voorzichtig dat je een vrouw bent?

.
zo veel mannen die
schoenen, ik zoek iets dat ik heel snel en makkelijk kan uitdoen, waarna ik heel snel in mijn [color=#FFFF00:2dmsn3w0]ballerina's of pumps[/color:2dmsn3w0] kan springen
dragen ken ik eigenlijk niet Image


Ik zou gaan voor een " overall " iets dat je gemakkelijk over je gewone kledij aan en uit trekt. Eentje waar je de warme binnenvoering kan uit halen.

zo iets als dit :

Image



En motor-schoenen....met een rits zijn ze vlug aan en uit, en eventueel in je opberg/koffer te steken.
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Motokledij die snel en makkelijk uit kan (zomer)

Post by Blackbert »

awel zo'n 'overall' heb ik thuis nog liggen. ooit gekocht voor de toenmalige madam, eigenlijk nooit gebruikt. van Alpinestars.
als je interesse hebt, stuur een Pb aub. mag weg voor niet te veel.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motokledij die snel en makkelijk uit kan (zomer)

Post by Muug »

zo nen "aerostich" of zoiets?

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Motokledij die snel en makkelijk uit kan (zomer)

Post by petervdc »

zo nen "aerostich" of zoiets?
Revit verkoopt dat ook, BMW ook, ik heb ooit eentje van Spidi gehad, maar de rits is kapot...
Denk rond de 700euro.
Keep going

Post Reply