MotoMe en kevlarjeans...

Op en bij de motor, zonder elektriek
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

MotoMe en kevlarjeans...

Post by Muug »

F M wrote:Wassen ? Motokledij ? :w00t:
jawel FM, goretex-kleren mogen wel degelijk gewassen worden. hmmmm, 't is misschien daarmee dat uw nieuwe merino-t-shirtje zo rap stonk.... :mrgreen: :mrgreen:

Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

MotoMe en kevlarjeans...

Post by Marreke »

Wel wassen met het juiste wasmiddel! Zegt mijn ventje die de was doet.
En omdat ik nooit de was doe... weet ik niet wat het juiste wasmiddel is. Ik weet wel dat we speciaal wasmiddel in huis hebben voor motorkleding, voor thermokleding en voor de gewone was.

Leer mag NOOIT in de wasmachine. Ik ben in huis de leer-expert en ik ben dan ook de *** als het op het onderhoud van leer aankomt. Leren pak? Zal Mar wel schoonmaken en in conditie houden....

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

MotoMe en kevlarjeans...

Post by the riding man »

Marreke wrote:
Leer mag NOOIT in de wasmachine
Ikzelf zou het ook nooit doen, simpelweg omdat er andere kuismethode voor bestaan die veel beter zijn voor de structuur van het leer.
Echter ken ik iemand persoonlijk die op circuit rijdt en na elke circuit dag zijn pak in de wasmachine steekt, koud wassen met als enige toevoeging een scheutje azijn. Ik vind dat hier niet ter plaatse uit. Volgens hem zou de azijn in de wasmachine de kalk oplossen (ontkalken zonder enige vorm van chemicali?n, komt je wasmachine ook nog eens ten goede), de kleuren blijven beter behouden, het leer zou minder de nijging hebben om te gaan uitdrogen (grootste probleem bij wassen met water) en ook dankzij de azijn droogt het pak sneller. Daarna helemaal zorgvuldig invetten met vet dat ze gebruiken voor de zadels van de paarden. Nogmaals, ik zuig dat niet uit mijn duim en heb het zelf nog nooit geprobeerd maar weet het van iemand die veelvuldig met een lederen pak rijdt. En wat me het meeste verbaast is dat het totaal niet naar azijn zou ruiken maar gewoon fris, niet naar enig parfum met bloemmekes of zo, nee gewoon fris en proper zonder meer.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

MotoMe en kevlarjeans...

Post by zappa »

Mensen met een allergie voor wasverzachter, gieten in de plaats daarvan ook een geut azijn in het wasverzachterbakje.

Maar azijn en leer... ik zou me niet riskeren, ik was met regenwater, das ook minder kalk.

M'n crossbroek heeft ook ingezet stukken in 't leer, die was ik ook, wat dacht je? iedere keer als ik gereden heb, of ze zag nu al bruin ipv wit oranje :blink:

Drogen "aan den draad" en het leer insmeren met product voor leer, ondertussen masseren :kiss: en verder laten drogen, komt goed.
sig nature

Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

MotoMe en kevlarjeans...

Post by Marreke »

Drogen "aan den draad" is dodelijk voor leer. Liggend drogen gaat nog, maar ga dan smeren voordat het leer droog is.
Yep, jullie hebben een paardengek tussen de motards, met jaaaaarenlange ervaring in leer. Zadels, hoofdstellen, mentuigen enzo.

Alle andere "huis, tuin en keuken" leer heb ik minder ervaring mee maar daar zal het wel hetzelfde voor zijn.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

MotoMe en kevlarjeans...

Post by bompa »

Muug wrote:Kent iemand MotoMe? Blijkbaar toffe motomensen-reeks, behoorlijk succesvol, wekelijks op de buis in 2014. Maar goed, hier testen ze een kevlar-jeans op ludieke wijze : men neme een motorrijder in lederen pak, die trekt een kevlarjeans aan en die laat zich ferm snel vooruit sleuren door een BMW-zescylinder. En dan kijken we naar de resultaten :

http://www.motome.nl/items/motome-test-motorjeans
Nee ik eigenlijk niet.

Ik heb me er ooit zo eentje Esquad jeans aangeschaft
https://www.youtube.com/watch?v=trXbkBpctKw

'k doe die wel graag aan , maar er is ooit is iets mis gelopen met het wassen denk ik ,mocht maar op 30 graden
en is ook op 30 graden gewassen , nu ziet ze eruit of ze nog nooit gewassen is :grin: nu doe ik die maar tijdens de offroad ritjes aan , en in de zomer als't heel warm is , 't kan me eigenlijk weinig schelen hoe ze er uit ziet ,maar ze zit wel gemakkelijk :grin:

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

MotoMe en kevlarjeans...

Post by laouen »

Als er iemand de test van motorrijder wil lezen, ik ben hier vandaag toevallig het boekske uit 2011 terug tegen gekomen. Maar je moet wel snel zijn, anders gaat het met het oud papier mee
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Post Reply