Ja zo wordt het motorrijden wel erg duur. Is nergens goed voor, bandje eraf, langs binnen plakken/vulcaniseren, bandje terug op, klaar is kees. Terug rijplezier tot de band versleten is.Marreke wrote: Gaat er een band lek? Dan duw je er een stop in en rij je heel kalm naar de bandenman voor een nieuwe band. En ja, twee nieuwe banden in ??n week deed even pijn aan mijn portemonnix maar het gaat w?l om mijn veiligheid. Ik heb tenslotte maar twee bandjes om mij recht te houden. Dan wil ik wel dat die twee bandjes in optimale staat zijn en dat er niet aan geknoeid is.
D� oplossing
D? oplossing
D? oplossing
Met een fiets die (niet meer) begrensd is op 300km/u ?
Nee dank je, dan liever wat euri's "weggegooid" maar wel de zekerheid dat de banden goed zijn.
Bandenspanning en ~slijtage, ketting, oliepeil, koelvloeistof... ?lles wordt voor een rit gecontroleerd.
Nee dank je, dan liever wat euri's "weggegooid" maar wel de zekerheid dat de banden goed zijn.
Bandenspanning en ~slijtage, ketting, oliepeil, koelvloeistof... ?lles wordt voor een rit gecontroleerd.
D? oplossing
Euh Stefke, het wordt niet meer gedaan, wat ga je doen als uw stopke tegen hoge snelheid eruit vliegt? Of je canvas beschadigd is?Stefke wrote: Ja zo wordt het motorrijden wel erg duur. Is nergens goed voor, bandje eraf, langs binnen plakken/vulcaniseren, bandje terug op, klaar is kees. Terug rijplezier tot de band versleten is.
Je weet toch dat 1 fout je laatste kan zijn en dan toch ga jij besparen op je enige veiligheid, nl je banden?
Hoe weet jij dat je canvas niet beschadigd is?
D? oplossing
Klopt, dat is de bedoeling. Nooit lek, omdat je het spul er van in het begin in doet.OzzePaa wrote: Het gaat 'm er ook niet om om "tijdelijk" gedepaneerd te zijn : mij lijkt het eerder de bedoeling om dit permanent, vanaf nieuwe banden aan te brengen ...
Wat het stoppen van lekke banden betreft beginnen we misschien toch best weer een andere topic, want ik voel dat er weer een interessant gesprek zit aan te komen
D? oplossing
Lijkt me nogal dom om te doen, zoals ik eerder aangaf, als je canvas beschadigd weet je het niet.OzzePaa wrote: Het gaat 'm er ook niet om om "tijdelijk" gedepaneerd te zijn : mij lijkt het eerder de bedoeling om dit permanent, vanaf nieuwe banden aan te brengen ...
En net dat deel is de stabiliteit van je motorband.
Ik persoonlijk wil WEL weten hoe stabiel mijn band is, eerder dan door te kunnen rijden als die lek is.
Heb je al eens een band lek gehad aan 120km/u? Ik wel. (trouwens ook al aan 200 per uur in een Porsche)
Het is allemaal niet zo extreem als mensen denken, de boel begint wat de wiebelen en je gaat vanzelf stoppen omdat je het vreemd vind aanvoelen.
Maar onderuit ga je niet.
Echter als je Canvas kapot is en je band is altijd "geplakt" heb je dit dan nog altijd of krijg je een klapband en lig je op je muil?
Je veiligheid zit in de Canvas, onderschat dat deel niet, ik heb het al 3 maal mogen ondervinden en een lekke band zelfs aan 200KM/u is GEEN gevaar.
Maar dat waren banden die nieuw waren met onbeschadigd canvas.
D? oplossing
en toch stamp ik er de volgende keer weer een plugje in
-
- Posts: 394
- Joined: 28 Jan 2015 17:14
D? oplossing
Jij hebt toch oneindig veel levenservaring he, ik kijk echt op naar jou. Bij elk topic dat hier besproken wordt, gelijk waar het over gaat, heb jij het al meegemaakt en zelf ervaren.Bas wrote:
Heb je al eens een band lek gehad aan 120km/u? Ik wel. (trouwens ook al aan 200 per uur in een Porsche)
.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
D? oplossing
Muug wrote:en toch stamp ik er de volgende keer weer een plugje in
alleszins, toen ik nog met tubeless reed. Ik heb nooit geaarzeld om nog 10000km te rijden met een band die was gerepareerd met een plug, worm of tap. Ik zou het nu nog gewoon zo doen. Maar tegenwoordig plak ik gewoon de binnenband of in het beste geval laat ik die vulkaniseren. Zolang er geen scheur in de buitenband zit rijd ik die gewoon op.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
D? oplossing
Tja, maar wij hebben niet zoveel ervaring met platten banden als Bas natuurlijk...duibhce Kaelann wrote:Muug wrote:en toch stamp ik er de volgende keer weer een plugje in
alleszins, toen ik nog met tubeless reed. Ik heb nooit geaarzeld om nog 10000km te rijden met een band die was gerepareerd met een plug, worm of tap. Ik zou het nu nog gewoon zo doen. Maar tegenwoordig plak ik gewoon de binnenband of in het beste geval laat ik die vulkaniseren. Zolang er geen scheur in de buitenband zit rijd ik die gewoon op.
Me gusta la moto, me gustas tu.
D? oplossing
'k heb niet zoveel ervaring, en al zeker niet met platte banden,
nog maar 60.000km gereden op ne motor, en nog nooit nen platten band gehad...
Al geef ik bas op 1 punt gelijk, als je een plug steekt dan weet je dat je al 1 keer plat gestaan hebt. En dan kan je inschatten of je het veilig vind om met de plug verder te rijden...
Maar met dit product kan je 1001 gaten in je band gereden hebben (en dus je canvas aan gort gereden hebben) en niets door hebben...
Want hoe ik dit interpreteer wordt dit product bij een nieuwe band toegepast, en niet als reparatie-ding.
nog maar 60.000km gereden op ne motor, en nog nooit nen platten band gehad...
Al geef ik bas op 1 punt gelijk, als je een plug steekt dan weet je dat je al 1 keer plat gestaan hebt. En dan kan je inschatten of je het veilig vind om met de plug verder te rijden...
Maar met dit product kan je 1001 gaten in je band gereden hebben (en dus je canvas aan gort gereden hebben) en niets door hebben...
Want hoe ik dit interpreteer wordt dit product bij een nieuwe band toegepast, en niet als reparatie-ding.
D? oplossing
Dat is dus wat ik in eerste instantie al zei, h? KoenO ... kun je hierboven lezen De kans dat je op de levensduur van een band 1001 gaten erin rijdt is ook niet echt heel groot ... Ik ga in geen geval omwille van ??n of twee keer een nagel erin een band weggooien hmy: En al zeker niet als hij nog vettig van de nievegheid is ... Er zijn perfecte manieren om (de meeste) punctures veilig te herstellen. Absolute voorrang aan veiligheid kan ook tot in het absurde gedreven worden. "Het niet doorhebben" kan natuurlijk als je op ??n rit 1001 nagels in je voorband krijgt ... en het niet voelt. Maar anders controleer ik toch wel voor elke rit de bandjes hoor.Koeno wrote:'k heb niet zoveel ervaring, en al zeker niet met platte banden,
nog maar 60.000km gereden op ne motor, en nog nooit nen platten band gehad...
Al geef ik bas op 1 punt gelijk, als je een plug steekt dan weet je dat je al 1 keer plat gestaan hebt. En dan kan je inschatten of je het veilig vind om met de plug verder te rijden...
Maar met dit product kan je 1001 gaten in je band gereden hebben (en dus je canvas aan gort gereden hebben) en niets door hebben...
Want hoe ik dit interpreteer wordt dit product bij een nieuwe band toegepast, en niet als reparatie-ding.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
D? oplossing
lolthe riding man wrote:Jij hebt toch oneindig veel levenservaring he, ik kijk echt op naar jou. Bij elk topic dat hier besproken wordt, gelijk waar het over gaat, heb jij het al meegemaakt en zelf ervaren.Bas wrote:
Heb je al eens een band lek gehad aan 120km/u? Ik wel. (trouwens ook al aan 200 per uur in een Porsche)
.
Keep going
D? oplossing
idemMuug wrote:en toch stamp ik er de volgende keer weer een plugje in
Enfin, op de 650gs van mijn lief toch, op de dakar & ktm heb ik binnenbanden
Keep going
D? oplossing
Nu zeg je het Binnenband ... of BibMouskes ...petervdc wrote:idemMuug wrote:en toch stamp ik er de volgende keer weer een plugje in
Enfin, op de 650gs van mijn lief toch, op de dakar & ktm heb ik binnenbanden
Als ik de Bas/Marreke-redenering van "ge weet na een puncture niet of je canvas nog veilig is, dus weg met die handel" volg, moeten alle binnenband- (en bij uitbreiding BiBi-Mouskes) rijders hun bandjes na een (paar) keer plakken dus ook weggooien dan
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
D? oplossing
En waarom ook niet , bij ons vroeger op het werk kwam een vertegenwoordiger, en die had zo van die nestels ( koorden )Muug wrote:en toch stamp ik er de volgende keer weer een plugje in
bij om banden te herstellen , die had in zijn voorband van zijn wagen wel 15 nestels er inzitten , en die stak die toen nog is stuk
en stak er nog eentje bij , volgende keer dat die weer toekwam zaten er nog steeds een stuk of 17 in, en was hij aan zijne andere band bezig , dat kwam toen juist op de markt
Maar dat goedje op dat fimpje werkt wel echt , in mijne MTB (ja da waren de eerste jaren ook tubeless tot ze versleten waren ) ook ooit iets van die aard in de banden gegoten ( maar dan groen spul) ,ventiel eruit een darmke er aan bus onderste en laat maar lopen, en als ik dan thuiskwam controleerde ik die band en zag soms toch wa van dat groen spul tussen de noppen hangen dus ni plat en de volgende rit gewoon verder gereden tot die versleten was.
hier nog een filmpje van die Rhino https://youtu.be/v3eoh4Rx8Ec?t=64
D? oplossing
Van mij moogde stopkes steken, spul in de band spuiten, alles wa ge wilt... Maar verwacht niet dat ik dan kom groeten als 't misgaat.
Als motard hebben we maar twee wielekes! Zorg dan dat die twee wielekes ?n die twee bandjes goed in orde zijn. Op veiligheid bezuinigen is wel het domste dat je kunt doen.
Als motard hebben we maar twee wielekes! Zorg dan dat die twee wielekes ?n die twee bandjes goed in orde zijn. Op veiligheid bezuinigen is wel het domste dat je kunt doen.
D? oplossing
Ik rij ondertussen 30 jaar met de motor en heb nog maar met 1 band lek gereden (en dan nog wel 3 keer nondedju) en dat was met de Michelin Pilot Road 2 op mijn Yamaha FJR 1300, ik heb altijd een bandenreparatiekit bij, bij platte band gaat er zo'n bandenplugje in en dat doet zijn werk, nooit geen onveiligheid gevoel gehad, ook niet als ik met die band een 3de keer lek reed en er weer zo'n plugje in stak.
Het is daarna wel een kwestie van regelmatig bandenspanning controleren en 1 gaatje heb ik eens opnieuw moeten vullen.
Zie hier Jopet @ work
Groetjes,
Jopet
Het is daarna wel een kwestie van regelmatig bandenspanning controleren en 1 gaatje heb ik eens opnieuw moeten vullen.
Zie hier Jopet @ work
Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
D? oplossing
Hahahaha, dat is toch niet zo speciaal, ervaring met een platte band. Ik rijd pas met de motor dus dat heb ik nog niet meegemaakt. Maar met de auto al zeker drie keer.the riding man wrote:Jij hebt toch oneindig veel levenservaring he, ik kijk echt op naar jou. Bij elk topic dat hier besproken wordt, gelijk waar het over gaat, heb jij het al meegemaakt en zelf ervaren.Bas wrote:
Heb je al eens een band lek gehad aan 120km/u? Ik wel. (trouwens ook al aan 200 per uur in een Porsche)
.
Ik zie mezelf wel een wiek steken en ben er zeker van dat ik de band binnen de maand vervang, het zit natuurlijk tussen de oren. Vorige maand stak ik twee nieuwe banden (Maxiss Supermaxx), gekocht via autobandenmarkt.be. Dat kostte met plaatsing geen 200?. Voorlopig ben ik zeer tevreden, ongeveer 1500km op gereden. Ze voelen stabiel en ik durf goed door de bochten (als beginner). Er lagen Dunlop banden op van 2006, daar had ik minder vertrouwen in.
D? oplossing
In m'n vorige set banden zaten 3 wieken, die banden heb ik rustig opgereden, no problem.
Een keer in de Alpen een wiekje gestoken toen ik met een nageltje boven op col met een lekke band zat. Dat was dag 2 v/d vakantie. Dan ga ik echt niet op zoek naar een bandenboer voor een nieuwe band. Die bewuste wiek heeft er nog 10000km in gezeten, zonder probleem, en zelfs zonder druk te verliezen.
Ik heb het ook altijd standaard bij, zo een setje, zit samen met een kleine 12 compressor.
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
D? oplossing
ik ga ook de band niet vervangen omdat er een wiek ingetrokken is, al een paar keer een band met wiek erin opgereden, zelfs es twee wieken in hetzelfde gat moeten steken om thuis te geraken, alle, twas in madam are brommer, maar twee wieken in 1 gat om te kunnen afdichten vond ik dan toch teveel van het goede, daar de band dan toch bijna op was heb ik die laten vervangen, op de 200km richting naar huis was er gene gram druk afgegaan met die twee wieken.
da spul werkt wel echt e
da spul werkt wel echt e
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN