Nieuwe achtersloef op de Duke

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by zappa »

Ik ben hemelsgelukkig geweest met die PR, wel maar tot nrtje PR 3 geraakt (super in de regen vol vertrouwen) op m'n smt die achterbanden opat volgens mij :shock:

nu geen PR meer, wegens ander type moto en ook tevreden over de scorpions at
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by bompa »

zappa wrote:Ik ben hemelsgelukkig geweest met die PR, wel maar tot nrtje PR 3 geraakt (super in de regen vol vertrouwen) op m'n smt die achterbanden opat volgens mij :shock:

nu geen PR meer, wegens ander type moto en ook tevreden over de scorpions at
Die ik op den BB had maken ze niet meer den ik :S
Die op mijne ktm de scorpions at zijn inderdaad zeer goed,maar op den bandit ga dat ni staan denk ik :grin:

Maar voor Michelin ben ik zelf nooit niet echt voor geweest , altijd Brigestone gehad in den tijd , altijd
zeer tevreden van geweest, maar van de nieuwe baanbanden ken ik niet veel meer en van de pr
hoor ik veel goeds dus ga ik ze maar is proberen .

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Borniet »

zappa wrote:Ik ben hemelsgelukkig geweest met die PR, wel maar tot nrtje PR 3 geraakt (super in de regen vol vertrouwen) op m'n smt die achterbanden opat volgens mij :shock:

nu geen PR meer, wegens ander type moto en ook tevreden over de scorpions at
Goeie keuze gemaakt dus ;-)
De bandenboer zei het ook, hij raadde eerst ook nog Metzelers aan, maar toen hij zag hoeveel kilometers ik doe, en dat elke dag zei hij zonder twijfelen de PR4 nemen.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by bompa »

Ik ben is benieuwd den PR4 ligt er op :grin:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by bompa »

Ik ben is benieuwd den PR4 ligt er op :grin:

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Borniet »

bompa wrote:Ik ben is benieuwd den PR4 ligt er op :grin:
Net in de andere thread de foto gezien! Proper bandje ;-)
Benieuwd naar uw bevindingen se!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by bompa »

Borniet wrote:
bompa wrote:Ik ben is benieuwd den PR4 ligt er op :grin:
Net in de andere thread de foto gezien! Proper bandje ;-)
Benieuwd naar uw bevindingen se!
De eerste kmters nog wat voorzichtig , wa inrijden , ik ben eigenlijk ook wel benieuwd :grin:

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Borniet »

bompa wrote:
Borniet wrote:
bompa wrote:Ik ben is benieuwd den PR4 ligt er op :grin:
Net in de andere thread de foto gezien! Proper bandje ;-)
Benieuwd naar uw bevindingen se!
De eerste kmters nog wat voorzichtig , wa inrijden , ik ben eigenlijk ook wel benieuwd :grin:
Zie maar dat hij rap ingereden is! Deze namiddag/avond voorspellen ze enorme onweders en wateroverlast, dan kunt ge hem ineens testen op baanvastheid bij extreme regen!!!! ;-)
:rayof: :ricky: :jodeman:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by bompa »

Borniet wrote:
bompa wrote:
Borniet wrote: Net in de andere thread de foto gezien! Proper bandje ;-)
Benieuwd naar uw bevindingen se!
De eerste kmters nog wat voorzichtig , wa inrijden , ik ben eigenlijk ook wel benieuwd :grin:
Zie maar dat hij rap ingereden is! Deze namiddag/avond voorspellen ze enorme onweders en wateroverlast, dan kunt ge hem ineens testen op baanvastheid bij extreme regen!!!! ;-)
:rayof: :ricky: :jodeman:
Ja ik weet het ,maar vandaag mijn papieren terug binnen gedaan, den eerste keer had hij de moto proberen inteschrijven
Op mijn vrouw hare naam :confused2: met de plaat van de Guzzi maar die stond op mijne naam , dus de papieren terug gekregen met de melding dat het niet hare eigendom was :mrgreen: dus vandaag terug maar deze keer de papieren wel goed ingevuld :grin:

Spijtig want ik heb hier een ritje dat hier in 't dorp vertrekt , zo langs Rijkevorsel overal binnendoor zo de grens over allemaal bochtige wegeltjes en als ik dan terug geweest zou zijn was die zeker ingereden en getest geweest :grin: , maar ik mag nu nog niet over de grens omdat de plaat nu nog niet officieel op de moto ingeschreven staat :confused2: :grin:

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Borniet »

Effe een update: De keuze was dus op de Michelin Pilot Road 4 gevallen. Ondertussen een 4-tal weken geleden is hij erop gelegd (enkel achteraan), en ik heb er nu een 3500 km ongeveer mee gereden, in goed en slecht weer. En ik kan alleen maar zeggen: wow, wat een verschil! Of hij beter is dan de pirelli of andere, dat weet ik niet, maar het verschil met de standaardband is on-ge-loof-lijk!!!! De band communiceert echt! Met de standaardband is het alsof je met een autist aan tafel zit te praten. hmmm.. ja... misschien... weet niet... De PR4 is alsof je in een praatgroep van praatverslaafde dames zit, een constante update :-) Ook qua grip is het verschil geweldig! Weer of geen weer, plakken doet dat ding. Bij de standaardband moest ik moeite doen om met de achterrem het abs niet te doen opspringen. Met de PR4 is het mij nog maar 1 keer gelukt om het WEL te doen opspringen (in de regen, en echt goed doostrappen op nieuwe asfalt).
Dus, nu de volgende vraag: hoe kan ik burnouts doen met mijn voorwiel, zodat ik mijn voorband ook zo snel mogelijk door een PR4 kan vervangen? ;-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Muug »

Wat was trouwens de originele band (merk/model)?
Voorband kan enkel hard slijten door er hard mee te remmen...
Misschien toch gewoon tegen dat het regenseizoen begint eieren voor je geld kiezen en die PR4 ook vooraan leggen.

Uw verhaal doet me denken aan een rijleswagen van me die voorzien was van Hankook-banden. Mijn god dat waren ondingen ! Ze rolden wel, maar gaven erg weinig grip. In de regen zelfs hoegenaamd niets. Zelfs gewoon normaal rijden was in de regen al behoorlijk slipperig!

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Borniet »

Muug wrote:Wat was trouwens de originele band (merk/model)?
Voorband kan enkel hard slijten door er hard mee te remmen...
Misschien toch gewoon tegen dat het regenseizoen begint eieren voor je geld kiezen en die PR4 ook vooraan leggen.
Dat was de Indische topband MRF Revz-FC!!! :-) En vooraan ligt die er nog op. Dus inderdaad, tegen september/oktober moet daar ook een PR4 op liggen... Het verschil tussen voor en achter is nu trouwens heel erg duidelijk te voelen, de voorkant voel je soms tegen zijn grens aan gaan precies.
E?n nadeel van de PR4 op de Duke 125: de band is iets hoger dan de originele, en de motor heeft soms wel moeite om dat verschil rond te draaien. Als het wind tegen is, of bergop, krijg ik hem in 6e weer niet meer goed op toeren.
Muug wrote:Uw verhaal doet me denken aan een rijleswagen van me die voorzien was van Hankook-banden. Mijn god dat waren ondingen ! Ze rolden wel, maar gaven erg weinig grip. In de regen zelfs hoegenaamd niets. Zelfs gewoon normaal rijden was in de regen al behoorlijk slipperig!
Ja, ik heb op de wagen ook ooit de domme (door financiele noodzaak ingegeven) beslissing genomen om el-cheapo banden te laten monteren... Spijt van gehad! Gelukkig zonder brokken...

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by pingu »

Borniet wrote:
Muug wrote:Wat was trouwens de originele band (merk/model)?
Voorband kan enkel hard slijten door er hard mee te remmen...
Misschien toch gewoon tegen dat het regenseizoen begint eieren voor je geld kiezen en die PR4 ook vooraan leggen.
Dat was de Indische topband MRF Revz-FC!!! :-) En vooraan ligt die er nog op. Dus inderdaad, tegen september/oktober moet daar ook een PR4 op liggen... Het verschil tussen voor en achter is nu trouwens heel erg duidelijk te voelen, de voorkant voel je soms tegen zijn grens aan gaan precies.
E?n nadeel van de PR4 op de Duke 125: de band is iets hoger dan de originele, en de motor heeft soms wel moeite om dat verschil rond te draaien. Als het wind tegen is, of bergop, krijg ik hem in 6e weer niet meer goed op toeren.
Zoals Muug dus al zei: waarom wachten? Als je het geld hebt, meteen die PR4 voorband erop. Ge gaat u een boel frustratie / onzekerheid besparen en heel wat rijplezier winnen. No-brainer volgens mij.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Muug »

Borniet wrote: Dat was de Indische topband MRF Revz-FC!!! :-)
mensen toch, hoe durven ze zo'n brol in Europa te verkopen !

ivm uw topsnelheid : achteraan tandwiel twee tandjes groter en ge gaat supercontent zijn !

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Borniet »

pingu wrote:
Borniet wrote:
Muug wrote:Wat was trouwens de originele band (merk/model)?
Voorband kan enkel hard slijten door er hard mee te remmen...
Misschien toch gewoon tegen dat het regenseizoen begint eieren voor je geld kiezen en die PR4 ook vooraan leggen.
Dat was de Indische topband MRF Revz-FC!!! :-) En vooraan ligt die er nog op. Dus inderdaad, tegen september/oktober moet daar ook een PR4 op liggen... Het verschil tussen voor en achter is nu trouwens heel erg duidelijk te voelen, de voorkant voel je soms tegen zijn grens aan gaan precies.
E?n nadeel van de PR4 op de Duke 125: de band is iets hoger dan de originele, en de motor heeft soms wel moeite om dat verschil rond te draaien. Als het wind tegen is, of bergop, krijg ik hem in 6e weer niet meer goed op toeren.
Zoals Muug dus al zei: waarom wachten? Als je het geld hebt, meteen die PR4 voorband erop. Ge gaat u een boel frustratie / onzekerheid besparen en heel wat rijplezier winnen. No-brainer volgens mij.
Inderdaad... volgens mij ook een no-brainer. Alleen het financi?le is het momenteel... Vorige week gehoord dat mijn project hier gaat stoppen ergens begin volgend jaar. Dus heel even nog de kat uit de boom kijken. Al zal die kat daar niet heel lang blijven zitten hoor ;-)

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Borniet »

Muug wrote:
Borniet wrote: Dat was de Indische topband MRF Revz-FC!!! :-)
mensen toch, hoe durven ze zo'n brol in Europa te verkopen !

ivm uw topsnelheid : achteraan tandwiel twee tandjes groter en ge gaat supercontent zijn !
Ik rijd nu al met 1 tandje extra tegenover het s-tand-aard-wieltje (flauw ik weet het, maar het is vrijdag en veel te warm om te werken ;-) ), dus dan zou ik naar 3 extra moeten gaan? Maar eens op zoek gaan of dat te vinden is dan :-D

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by den Bullet »

Borniet wrote: ...
Als het wind tegen is, of bergop, krijg ik hem in 6e weer niet meer goed op toeren.
...
In zesde op nen 125 ... Beter naar vijfde (of zelfs vierde) terugschakelen en terug uw toeren opzoeken ;-)

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Borniet »

den Bullet wrote:
Borniet wrote: ...
Als het wind tegen is, of bergop, krijg ik hem in 6e weer niet meer goed op toeren.
...
In zesde op nen 125 ... Beter naar vijfde (of zelfs vierde) terugschakelen en terug uw toeren opzoeken ;-)
De top in 5e ligt op 113... Dus terugschakelen en toeren opzoeken gaat, voor efkes... :-D
In 6e krijg ik hem tot 133 geduwd. Bij ideale omstandigheden :-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Muug »

Borniet wrote:Ik rijd nu al met 1 tandje extra tegenover het s-tand-aard-wieltje (flauw ik weet het, maar het is vrijdag en veel te warm om te werken ;-) ), dus dan zou ik naar 3 extra moeten gaan? Maar eens op zoek gaan of dat te vinden is dan :-D
Vooraan maakt ??n tandje meer of minder een groot verschil omdat het natuurlijk een klein tandwiel is. Maar achteraan doe je best drie tandjes meer, en vooraan natuurlijk niks wijzigen dan.

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Borniet »

Muug wrote:
Borniet wrote:Ik rijd nu al met 1 tandje extra tegenover het s-tand-aard-wieltje (flauw ik weet het, maar het is vrijdag en veel te warm om te werken ;-) ), dus dan zou ik naar 3 extra moeten gaan? Maar eens op zoek gaan of dat te vinden is dan :-D
Vooraan maakt ??n tandje meer of minder een groot verschil omdat het natuurlijk een klein tandwiel is. Maar achteraan doe je best drie tandjes meer, en vooraan natuurlijk niks wijzigen dan.
Allright! Thanks!!!

Post Reply