Wat was trouwens de originele band (merk/model)?
Voorband kan enkel hard slijten door er hard mee te remmen...
Misschien toch gewoon tegen dat het regenseizoen begint eieren voor je geld kiezen en die PR4 ook vooraan leggen.
Uw verhaal doet me denken aan een rijleswagen van me die voorzien was van Hankook-banden. Mijn god dat waren ondingen ! Ze rolden wel, maar gaven erg weinig grip. In de regen zelfs hoegenaamd niets. Zelfs gewoon normaal rijden was in de regen al behoorlijk slipperig!
Nieuwe achtersloef op de Duke
Nieuwe achtersloef op de Duke
Dat was de Indische topband MRF Revz-FC!!! En vooraan ligt die er nog op. Dus inderdaad, tegen september/oktober moet daar ook een PR4 op liggen... Het verschil tussen voor en achter is nu trouwens heel erg duidelijk te voelen, de voorkant voel je soms tegen zijn grens aan gaan precies.Muug wrote:Wat was trouwens de originele band (merk/model)?
Voorband kan enkel hard slijten door er hard mee te remmen...
Misschien toch gewoon tegen dat het regenseizoen begint eieren voor je geld kiezen en die PR4 ook vooraan leggen.
E?n nadeel van de PR4 op de Duke 125: de band is iets hoger dan de originele, en de motor heeft soms wel moeite om dat verschil rond te draaien. Als het wind tegen is, of bergop, krijg ik hem in 6e weer niet meer goed op toeren.
Ja, ik heb op de wagen ook ooit de domme (door financiele noodzaak ingegeven) beslissing genomen om el-cheapo banden te laten monteren... Spijt van gehad! Gelukkig zonder brokken...Muug wrote:Uw verhaal doet me denken aan een rijleswagen van me die voorzien was van Hankook-banden. Mijn god dat waren ondingen ! Ze rolden wel, maar gaven erg weinig grip. In de regen zelfs hoegenaamd niets. Zelfs gewoon normaal rijden was in de regen al behoorlijk slipperig!
Nieuwe achtersloef op de Duke
Zoals Muug dus al zei: waarom wachten? Als je het geld hebt, meteen die PR4 voorband erop. Ge gaat u een boel frustratie / onzekerheid besparen en heel wat rijplezier winnen. No-brainer volgens mij.Borniet wrote:Dat was de Indische topband MRF Revz-FC!!! En vooraan ligt die er nog op. Dus inderdaad, tegen september/oktober moet daar ook een PR4 op liggen... Het verschil tussen voor en achter is nu trouwens heel erg duidelijk te voelen, de voorkant voel je soms tegen zijn grens aan gaan precies.Muug wrote:Wat was trouwens de originele band (merk/model)?
Voorband kan enkel hard slijten door er hard mee te remmen...
Misschien toch gewoon tegen dat het regenseizoen begint eieren voor je geld kiezen en die PR4 ook vooraan leggen.
E?n nadeel van de PR4 op de Duke 125: de band is iets hoger dan de originele, en de motor heeft soms wel moeite om dat verschil rond te draaien. Als het wind tegen is, of bergop, krijg ik hem in 6e weer niet meer goed op toeren.
Nieuwe achtersloef op de Duke
mensen toch, hoe durven ze zo'n brol in Europa te verkopen !Borniet wrote: Dat was de Indische topband MRF Revz-FC!!!
ivm uw topsnelheid : achteraan tandwiel twee tandjes groter en ge gaat supercontent zijn !
Nieuwe achtersloef op de Duke
Inderdaad... volgens mij ook een no-brainer. Alleen het financi?le is het momenteel... Vorige week gehoord dat mijn project hier gaat stoppen ergens begin volgend jaar. Dus heel even nog de kat uit de boom kijken. Al zal die kat daar niet heel lang blijven zitten hoorpingu wrote:Zoals Muug dus al zei: waarom wachten? Als je het geld hebt, meteen die PR4 voorband erop. Ge gaat u een boel frustratie / onzekerheid besparen en heel wat rijplezier winnen. No-brainer volgens mij.Borniet wrote:Dat was de Indische topband MRF Revz-FC!!! En vooraan ligt die er nog op. Dus inderdaad, tegen september/oktober moet daar ook een PR4 op liggen... Het verschil tussen voor en achter is nu trouwens heel erg duidelijk te voelen, de voorkant voel je soms tegen zijn grens aan gaan precies.Muug wrote:Wat was trouwens de originele band (merk/model)?
Voorband kan enkel hard slijten door er hard mee te remmen...
Misschien toch gewoon tegen dat het regenseizoen begint eieren voor je geld kiezen en die PR4 ook vooraan leggen.
E?n nadeel van de PR4 op de Duke 125: de band is iets hoger dan de originele, en de motor heeft soms wel moeite om dat verschil rond te draaien. Als het wind tegen is, of bergop, krijg ik hem in 6e weer niet meer goed op toeren.
Nieuwe achtersloef op de Duke
Ik rijd nu al met 1 tandje extra tegenover het s-tand-aard-wieltje (flauw ik weet het, maar het is vrijdag en veel te warm om te werken ), dus dan zou ik naar 3 extra moeten gaan? Maar eens op zoek gaan of dat te vinden is danMuug wrote:mensen toch, hoe durven ze zo'n brol in Europa te verkopen !Borniet wrote: Dat was de Indische topband MRF Revz-FC!!!
ivm uw topsnelheid : achteraan tandwiel twee tandjes groter en ge gaat supercontent zijn !
- den Bullet
- Posts: 1472
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Nieuwe achtersloef op de Duke
In zesde op nen 125 ... Beter naar vijfde (of zelfs vierde) terugschakelen en terug uw toeren opzoekenBorniet wrote: ...
Als het wind tegen is, of bergop, krijg ik hem in 6e weer niet meer goed op toeren.
...
Nieuwe achtersloef op de Duke
De top in 5e ligt op 113... Dus terugschakelen en toeren opzoeken gaat, voor efkes...den Bullet wrote:In zesde op nen 125 ... Beter naar vijfde (of zelfs vierde) terugschakelen en terug uw toeren opzoekenBorniet wrote: ...
Als het wind tegen is, of bergop, krijg ik hem in 6e weer niet meer goed op toeren.
...
In 6e krijg ik hem tot 133 geduwd. Bij ideale omstandigheden
Nieuwe achtersloef op de Duke
Vooraan maakt ??n tandje meer of minder een groot verschil omdat het natuurlijk een klein tandwiel is. Maar achteraan doe je best drie tandjes meer, en vooraan natuurlijk niks wijzigen dan.Borniet wrote:Ik rijd nu al met 1 tandje extra tegenover het s-tand-aard-wieltje (flauw ik weet het, maar het is vrijdag en veel te warm om te werken ), dus dan zou ik naar 3 extra moeten gaan? Maar eens op zoek gaan of dat te vinden is dan
Nieuwe achtersloef op de Duke
Allright! Thanks!!!Muug wrote:Vooraan maakt ??n tandje meer of minder een groot verschil omdat het natuurlijk een klein tandwiel is. Maar achteraan doe je best drie tandjes meer, en vooraan natuurlijk niks wijzigen dan.Borniet wrote:Ik rijd nu al met 1 tandje extra tegenover het s-tand-aard-wieltje (flauw ik weet het, maar het is vrijdag en veel te warm om te werken ), dus dan zou ik naar 3 extra moeten gaan? Maar eens op zoek gaan of dat te vinden is dan