Nieuwe achtersloef op de Duke

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Muug »

Wat was trouwens de originele band (merk/model)?
Voorband kan enkel hard slijten door er hard mee te remmen...
Misschien toch gewoon tegen dat het regenseizoen begint eieren voor je geld kiezen en die PR4 ook vooraan leggen.

Uw verhaal doet me denken aan een rijleswagen van me die voorzien was van Hankook-banden. Mijn god dat waren ondingen ! Ze rolden wel, maar gaven erg weinig grip. In de regen zelfs hoegenaamd niets. Zelfs gewoon normaal rijden was in de regen al behoorlijk slipperig!

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Borniet »

Muug wrote:Wat was trouwens de originele band (merk/model)?
Voorband kan enkel hard slijten door er hard mee te remmen...
Misschien toch gewoon tegen dat het regenseizoen begint eieren voor je geld kiezen en die PR4 ook vooraan leggen.
Dat was de Indische topband MRF Revz-FC!!! :-) En vooraan ligt die er nog op. Dus inderdaad, tegen september/oktober moet daar ook een PR4 op liggen... Het verschil tussen voor en achter is nu trouwens heel erg duidelijk te voelen, de voorkant voel je soms tegen zijn grens aan gaan precies.
E?n nadeel van de PR4 op de Duke 125: de band is iets hoger dan de originele, en de motor heeft soms wel moeite om dat verschil rond te draaien. Als het wind tegen is, of bergop, krijg ik hem in 6e weer niet meer goed op toeren.
Muug wrote:Uw verhaal doet me denken aan een rijleswagen van me die voorzien was van Hankook-banden. Mijn god dat waren ondingen ! Ze rolden wel, maar gaven erg weinig grip. In de regen zelfs hoegenaamd niets. Zelfs gewoon normaal rijden was in de regen al behoorlijk slipperig!
Ja, ik heb op de wagen ook ooit de domme (door financiele noodzaak ingegeven) beslissing genomen om el-cheapo banden te laten monteren... Spijt van gehad! Gelukkig zonder brokken...

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by pingu »

Borniet wrote:
Muug wrote:Wat was trouwens de originele band (merk/model)?
Voorband kan enkel hard slijten door er hard mee te remmen...
Misschien toch gewoon tegen dat het regenseizoen begint eieren voor je geld kiezen en die PR4 ook vooraan leggen.
Dat was de Indische topband MRF Revz-FC!!! :-) En vooraan ligt die er nog op. Dus inderdaad, tegen september/oktober moet daar ook een PR4 op liggen... Het verschil tussen voor en achter is nu trouwens heel erg duidelijk te voelen, de voorkant voel je soms tegen zijn grens aan gaan precies.
E?n nadeel van de PR4 op de Duke 125: de band is iets hoger dan de originele, en de motor heeft soms wel moeite om dat verschil rond te draaien. Als het wind tegen is, of bergop, krijg ik hem in 6e weer niet meer goed op toeren.
Zoals Muug dus al zei: waarom wachten? Als je het geld hebt, meteen die PR4 voorband erop. Ge gaat u een boel frustratie / onzekerheid besparen en heel wat rijplezier winnen. No-brainer volgens mij.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Muug »

Borniet wrote: Dat was de Indische topband MRF Revz-FC!!! :-)
mensen toch, hoe durven ze zo'n brol in Europa te verkopen !

ivm uw topsnelheid : achteraan tandwiel twee tandjes groter en ge gaat supercontent zijn !

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Borniet »

pingu wrote:
Borniet wrote:
Muug wrote:Wat was trouwens de originele band (merk/model)?
Voorband kan enkel hard slijten door er hard mee te remmen...
Misschien toch gewoon tegen dat het regenseizoen begint eieren voor je geld kiezen en die PR4 ook vooraan leggen.
Dat was de Indische topband MRF Revz-FC!!! :-) En vooraan ligt die er nog op. Dus inderdaad, tegen september/oktober moet daar ook een PR4 op liggen... Het verschil tussen voor en achter is nu trouwens heel erg duidelijk te voelen, de voorkant voel je soms tegen zijn grens aan gaan precies.
E?n nadeel van de PR4 op de Duke 125: de band is iets hoger dan de originele, en de motor heeft soms wel moeite om dat verschil rond te draaien. Als het wind tegen is, of bergop, krijg ik hem in 6e weer niet meer goed op toeren.
Zoals Muug dus al zei: waarom wachten? Als je het geld hebt, meteen die PR4 voorband erop. Ge gaat u een boel frustratie / onzekerheid besparen en heel wat rijplezier winnen. No-brainer volgens mij.
Inderdaad... volgens mij ook een no-brainer. Alleen het financi?le is het momenteel... Vorige week gehoord dat mijn project hier gaat stoppen ergens begin volgend jaar. Dus heel even nog de kat uit de boom kijken. Al zal die kat daar niet heel lang blijven zitten hoor ;-)

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Borniet »

Muug wrote:
Borniet wrote: Dat was de Indische topband MRF Revz-FC!!! :-)
mensen toch, hoe durven ze zo'n brol in Europa te verkopen !

ivm uw topsnelheid : achteraan tandwiel twee tandjes groter en ge gaat supercontent zijn !
Ik rijd nu al met 1 tandje extra tegenover het s-tand-aard-wieltje (flauw ik weet het, maar het is vrijdag en veel te warm om te werken ;-) ), dus dan zou ik naar 3 extra moeten gaan? Maar eens op zoek gaan of dat te vinden is dan :-D

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by den Bullet »

Borniet wrote: ...
Als het wind tegen is, of bergop, krijg ik hem in 6e weer niet meer goed op toeren.
...
In zesde op nen 125 ... Beter naar vijfde (of zelfs vierde) terugschakelen en terug uw toeren opzoeken ;-)

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Borniet »

den Bullet wrote:
Borniet wrote: ...
Als het wind tegen is, of bergop, krijg ik hem in 6e weer niet meer goed op toeren.
...
In zesde op nen 125 ... Beter naar vijfde (of zelfs vierde) terugschakelen en terug uw toeren opzoeken ;-)
De top in 5e ligt op 113... Dus terugschakelen en toeren opzoeken gaat, voor efkes... :-D
In 6e krijg ik hem tot 133 geduwd. Bij ideale omstandigheden :-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Muug »

Borniet wrote:Ik rijd nu al met 1 tandje extra tegenover het s-tand-aard-wieltje (flauw ik weet het, maar het is vrijdag en veel te warm om te werken ;-) ), dus dan zou ik naar 3 extra moeten gaan? Maar eens op zoek gaan of dat te vinden is dan :-D
Vooraan maakt ??n tandje meer of minder een groot verschil omdat het natuurlijk een klein tandwiel is. Maar achteraan doe je best drie tandjes meer, en vooraan natuurlijk niks wijzigen dan.

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Nieuwe achtersloef op de Duke

Post by Borniet »

Muug wrote:
Borniet wrote:Ik rijd nu al met 1 tandje extra tegenover het s-tand-aard-wieltje (flauw ik weet het, maar het is vrijdag en veel te warm om te werken ;-) ), dus dan zou ik naar 3 extra moeten gaan? Maar eens op zoek gaan of dat te vinden is dan :-D
Vooraan maakt ??n tandje meer of minder een groot verschil omdat het natuurlijk een klein tandwiel is. Maar achteraan doe je best drie tandjes meer, en vooraan natuurlijk niks wijzigen dan.
Allright! Thanks!!!

Post Reply