minizakje voor sleutels in te steken om contactslot niet te krassen

Op en bij de motor, zonder elektriek
Post Reply
the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

minizakje voor sleutels in te steken om contactslot niet te krassen

Post by the riding man »

Ik heb overlaatst gezien dat iemand zo een mini zakje had. Zijn contactsleutel stak in zijn contact van zijne moto en de overige sleutels in een klein mini textiel zakje. Mijn motosleutels zijn uiteraard al gescheiden van mijn huissleutels. Maar mijn motoslotsleutel en garagepoortsleutel hangen daar uit gebruiksgemak nog aan en begint te krassen. Ben al eens gaan neuzen bij motowebshops maar vind niet direct zoiets. Iemand een idee? Ik snap ook niet onmiddellijk hoe die sleutels in dat zakje steken zonder dat zakje gaat vliegen tijdens het rijden, moet waarschijnlijk mee aan de sleutelring bevestigd worden op de ??n of andere (simpele) manier. Het moet er in elk geval speciaal voor gemaakt zijn, het is geen kwestie van een mini zakje (bv voor kleingeld) te nemen en ze daar in te steken.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

minizakje voor sleutels in te steken om contactslot niet te krassen

Post by duibhce Kaelann »

is dat niet gewoon zo iets?

Image

al sinds de jaren 70 verkrijgbaar in allerlei winkels die lederwaren verkopen, of in prullenwinkels gelijk Blokker :mrgreen: en tegenwoordig ook gewoon op bol.com.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

minizakje voor sleutels in te steken om contactslot niet te krassen

Post by Wipr »

Of vrouwlief aan t werk zetten en zoiets laten haken. Zoiets zelf in elkaar flansen is peace of cake als je een cirkel kan knippen uit een oude trui en wat handig bent met naald en draad. Anders zou ik duib volgen en opteren voor dat sleutelzakje.

Aan mijne motorsleutel hangt een zelfgemaakt onbenullig scoobidoo iets gemaakt van dun klimtouw.

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

minizakje voor sleutels in te steken om contactslot niet te krassen

Post by the riding man »

duibhce Kaelann wrote:is dat niet gewoon zo iets?

Image

al sinds de jaren 70 verkrijgbaar in allerlei winkels die lederwaren verkopen, of in prullenwinkels gelijk Blokker :mrgreen: en tegenwoordig ook gewoon op bol.com.
Wel ja dat is het principe natuurlijk. Wat ik gezien heb had wel echt de vorm van een mini tankzakje en geen ritsen aan de buitenkant die ook kunnen krassen. Maar zoiets als op je foto voldoet natuurlijk ook. Lijkt me heel praktisch en het was de eerste keer dat ik zag dat men dat toepaste op de moto.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

minizakje voor sleutels in te steken om contactslot niet te krassen

Post by bompa »

the riding man wrote: Ik snap ook niet onmiddellijk hoe die sleutels in dat zakje steken zonder dat zakje gaat vliegen tijdens het rijden, moet waarschijnlijk mee aan de sleutelring bevestigd worden op de ??n of andere (simpele) manier. Het moet er in elk geval speciaal voor gemaakt zijn, het is geen kwestie van een mini zakje (bv voor kleingeld) te nemen en ze daar in te steken.
Bij mij was dat zakje op mijne Guzzi met een velcro strip bewerkt ,een strip op de Guzzi en een strip op het zakje,de Guzzi starten en daarna voegde ik de strippen samen en dat zakje kon geen kant meer uit :grin:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

minizakje voor sleutels in te steken om contactslot niet te krassen

Post by TRooPER »

ik heb op de kroonplaat , net onder contact, een vlak ingesmeerd/gekleefd met Sugru, hier ooit eens in groepsaankoop mee gekocht, en dat kon voor allerlei dienen. Wel dat was er nu ??n van. En het past nog met het blauwe Gooo!!!!! kleurtje
Daar mogen de 2 andere sleutels al eens over wrijven....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

minizakje voor sleutels in te steken om contactslot niet te krassen

Post by Muug »

leep
ik heb overlaatst nog sugru gebruikt, zes maand lag het al in de frigo en het was nog gelijk nieuw.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

minizakje voor sleutels in te steken om contactslot niet te krassen

Post by Stefke »

sleuteltjes apart, altijd beter mijn gedacht...
14 jaar dienst... :ricky:

Image

Post Reply