Upgrade helm

Op en bij de motor, zonder elektriek
KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Upgrade helm

Post by KlaasN »

Nu rijd ik rond met een Hjc IS17 en denk aan een upgrade naar Hjc - Rpha. Volgens veel testen ??n van de beste helmen. Is het de moeite? Bij FC moto hebben ze mijn maat voor 170?.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Upgrade helm

Post by zappa »

ne keer naar Aken rijden en die helm gaan passen, misschien alleen in de winkel, maar dat kan al een gedacht geven? Je kan ook andere merken passen en vergelijken hoe ze zitten als je hevig met je hoofd beweegt.

Ik heb al een tijdje een lazer, nog steeds heel tevreden over, koele helm in de zomer, redelijk van geluid, juist even tijd nodig gehad om door te hebben dat de pinnetjes waar de pinlock op zit kunnen draaien en de pinlock opspannen :huh2:

Voor offroad heb een arai crossX en sinds kort een LS2 omdat die meer lucht doorlaat.

Ik ben tevreden van mijn helmen, zijn er betere helmen? Ja zeker en vast, maar wat ik niet heb kan ik niet missen. Je moet op een bepaald moment kiezen...
sig nature

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Upgrade helm

Post by Borniet »

KlaasN wrote:Nu rijd ik rond met een Hjc IS17 en denk aan een upgrade naar Hjc - Rpha. Volgens veel testen ??n van de beste helmen. Is het de moeite? Bij FC moto hebben ze mijn maat voor 170?.
Ben je tevreden van je IS17? Ik heb dezelfde, en na een jaar zijn de top schuivers voor verluchting en zonnevizier stuk (eentje afgebroken, de andere er uit gesprongen), is de verlucthingsschuiver op de king vastgelopen, en niet echt meer makkelijk los te krijgen, en is mijn vizier zo goed als ondoorzichtig geworden (denk van de regen weg te wrijven met de handschoen).
Is dat normaal? Of heb ik een slecht exemplaar gehad (brute pech zoals ze zeggen)?
Ik ben ondertussen op zoek naar een nieuwe helm, maar durf niet echt meer naar HJC kijken...

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Upgrade helm

Post by TRooPER »

voor alles gebruik ik een hornet DS , heel tevreden van,
vroeger reed ik met Nolan systeemhelm, en ja , het openen van het kinstuk is heel makkelijk om snel even te babbelen/drinken/brildragers/iets compacter in de topcase...

maar eens gewoon van deze dualsport helm, best wel tevreden
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Upgrade helm

Post by laouen »

TRooPER wrote:voor alles gebruik ik een hornet DS , heel tevreden van,
:stupid: maar dan de opvolger ervan: Hornet ADV
Nu, ik ben al een jaar of 6 shoei fan, om de simpele reden dat die helmen gewoon perfect om mijn hoofd passen. Bij de zoektocht naar een nieuwe helm eerder dit jaar, heb ik zo om en bij 10 helmen van verschillende merken op gehad en uiteindelijk toch weer bij de Shoei uitgekomen.

Passen is de boodschap, en je meer door je gevoel en de pasvorm laten leiden dan door je budget. Dat passen kan gerust uitgebreid hoor. Je moet je niet generen om een half uurke met die helm in de winel rond te rijden. Uiteindelijk gaat het om een stevig bedrag dat je aankoopt en niks is zo erg als een helm die net een klein beetje knelt hier of daar. Na 3u rijden is dat klein beetje knellen gegarandeerd veranderd in stevige koppijn.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Upgrade helm

Post by petervdc »

Ivm hoofdpijn.
Mijn lief heeft een grote krullebol. De helm is dus een maat groter dan haar hoofd.
En ze doet haar haar meestal in een staartje om de helm op te zetten.
Blijkt dat het staartje hoger of lager maken kan hoofdpijn geven (meer haar in de helm, meer druk, hoofdpijn).

Euh, en ja, je kunt dit dubbelzinnig opvatten ;-)
Keep going

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Upgrade helm

Post by diskeletlietje »

je kan dat gewoon best ondervinden door de helm die je wil te kopen :wink:
ik heb mijn beste helm nog niet gevonden :mrgreen:

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Upgrade helm

Post by KlaasN »

Borniet wrote:
KlaasN wrote:Nu rijd ik rond met een Hjc IS17 en denk aan een upgrade naar Hjc - Rpha. Volgens veel testen ??n van de beste helmen. Is het de moeite? Bij FC moto hebben ze mijn maat voor 170?.
Ben je tevreden van je IS17? Ik heb dezelfde, en na een jaar zijn de top schuivers voor verluchting en zonnevizier stuk (eentje afgebroken, de andere er uit gesprongen), is de verlucthingsschuiver op de king vastgelopen, en niet echt meer makkelijk los te krijgen, en is mijn vizier zo goed als ondoorzichtig geworden (denk van de regen weg te wrijven met de handschoen).
Is dat normaal? Of heb ik een slecht exemplaar gehad (brute pech zoals ze zeggen)?
Ik ben ondertussen op zoek naar een nieuwe helm, maar durf niet echt meer naar HJC kijken...
De mijne is een half jaar en werkt goed. Vizier is in orde en alles schuift nog. Ik vrees brute pech. Na een uur rijden doet mijn voorhoofd pijn. Vandaag gaan passen in Kontich. Blijkbaar heb ik xxl nodig. De man beweert dat een systeemhelm beter is voor grote maten aan het voorhoofd. Voorlopig paste Nolan N104 goed of Schuberth C4, dat zijn toch al erg dure helmen. Nu denk ik aan de Nolan N90, de voorganger van de N104. Schuberth zat precies wat los aan de kaken. De keuze is duidelijk, of voor een ouder model of nog even met pijn rijden. :bleiten:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Upgrade helm

Post by F M »

Moest je uit het limburgse zijn: bij Felix & Jos is er momenteel een helmenactie.
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Upgrade helm

Post by Wipr »

TRooPER wrote:voor alles gebruik ik een hornet DS , heel tevreden van,
vroeger reed ik met Nolan systeemhelm, en ja , het openen van het kinstuk is heel makkelijk om snel even te babbelen/drinken/brildragers/iets compacter in de topcase...

maar eens gewoon van deze dualsport helm, best wel tevreden
Awel, ik zweer tegenwoordig bij Nolan. Het ligt natuurlijk aan het hoofd maar ze zitten als gegoten voor me.

Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

Upgrade helm

Post by Marreke »

F M wrote:Moest je uit het limburgse zijn: bij Felix & Jos is er momenteel een helmenactie.
Maar voordat ze korting geven wordt eerst de prijs omhoog geschroefd.

En zelfs met goede korting op een helm zijn ze mij als klant kwijt. Voor een schakelaartje van 2.50? durfden ze 24.95? vragen!
En een leercontracter? Die flikkeren ze na een week buiten, zonder hem te betalen voor die week! omdat ze het contract niet goed gelezen hadden.
Ja, lekkere mannen daar... Dan betaal ik liever wat meer voor een helm en ga ik liever ergens waar ze wel goed bezig zijn..

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Upgrade helm

Post by KlaasN »

De kogel is door de kerk.
Het wordt een second generation Caberg Sintesi.

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Upgrade helm

Post by Borniet »

KlaasN wrote:De kogel is door de kerk.
Het wordt een second generation Caberg Sintesi.
FF gegoogled, ziet er niet slecht uit!
Ik moet zeggen dat ik Caberg al wel eens gezien heb, maar niet echt ken...

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Upgrade helm

Post by Nickel »

Ik heb een aantal jaren een Caberg Justissimo Gt gehad (enkel de helm was GT hoor, niet mijn rijstijl ;) )

Was ik redelijk tevreden van, had die ook nieuw voor mooie prijs kunnen kopen. Nu een Lazer Paname (ook systeemhelm) of zo iets en eigenlijk minder content van. Minder waterdicht aan het vizier, verkleurt (aftrekken van kleur), zonnescherm te slap bij rijden met open helm.....

Voor de volgende kijk ik misschien naar de opvolger van de Caberg Justissimo. Shoei is nu eenmaal boven het budget van mijn boekhouder (lees vrouw hahaha)
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Upgrade helm

Post by KlaasN »

Dat is zeker zo. En als je de Sharp testen leest (toch wel belangrijk), dan zijn het zeker niet altijd de duurste helmen die hoog scoren.
Voor wie dit niet kent, klik even op de link!!
De Hjc IS17 scoort daar vijf sterren, de Schurbert C3, zoals de naam al doet vermoeden, drie sterren. Er scoren slechts vijf systeemhelmen vijf sterren, de prijzen liggen tussen de 90-300?. Je kan natuurlijk ook argumenteren dat weinig comfort sneller tot een ongeluk zal leiden etc etc etc.....

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Upgrade helm

Post by KlaasN »

Vadaag ben ik de Caberg Sintesi gaan halen. De helm zit heel goed, maar voelt wat losjes. De HJC spant zo hard en nu weet ik niet meer wat normaal is. Voelt een systeemhelm sowieso wat losser als een integraalhelm?
Van onder naar boven volgt de helm heel mooi mijn huid. Als ik van links naar rechts met mijn hoofd schud, dan beweegt de helm lichtjes zonder dat mijn huid volgt.
Als iemand hier veel van weet. Laat maar weten.
De HJC IS-17 doe ik weg, voor een aannemelijk bod mag hij weg. Wit XL een half jaar oud, in perfecte staat.

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Upgrade helm

Post by Nickel »

Niet te groot gekocht? Je helm mag toch niet bewegen, al zeker niet als hij nieuw is dacht ik.
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Upgrade helm

Post by duibhce Kaelann »

KlaasN wrote:Vadaag ben ik de Caberg Sintesi gaan halen. De helm zit heel goed, maar voelt wat losjes. De HJC spant zo hard en nu weet ik niet meer wat normaal is. Voelt een systeemhelm sowieso wat losser als een integraalhelm?
Een systeemhelm in de gesloten stand moet eigenlijk evenveel spannen als een integraal. in de open stand kan daar iets meer speling op zitten.
Als de helm over je wangen schuift in de gesloten stand is ie te groot.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Upgrade helm

Post by KlaasN »

Miljaar!! Godverdomme!
Iemand een Caberg Sintesi nodig xxl, je moet wel een heel dikke kop hebben. :yikes:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Upgrade helm

Post by F M »

Sorry, ik heb maar een medium kop.
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply