Upgrade helm

Op en bij de motor, zonder elektriek
Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

Upgrade helm

Post by Marreke »

F M wrote:Moest je uit het limburgse zijn: bij Felix & Jos is er momenteel een helmenactie.
Maar voordat ze korting geven wordt eerst de prijs omhoog geschroefd.

En zelfs met goede korting op een helm zijn ze mij als klant kwijt. Voor een schakelaartje van 2.50? durfden ze 24.95? vragen!
En een leercontracter? Die flikkeren ze na een week buiten, zonder hem te betalen voor die week! omdat ze het contract niet goed gelezen hadden.
Ja, lekkere mannen daar... Dan betaal ik liever wat meer voor een helm en ga ik liever ergens waar ze wel goed bezig zijn..

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Upgrade helm

Post by KlaasN »

De kogel is door de kerk.
Het wordt een second generation Caberg Sintesi.

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Upgrade helm

Post by Borniet »

KlaasN wrote:De kogel is door de kerk.
Het wordt een second generation Caberg Sintesi.
FF gegoogled, ziet er niet slecht uit!
Ik moet zeggen dat ik Caberg al wel eens gezien heb, maar niet echt ken...

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Upgrade helm

Post by Nickel »

Ik heb een aantal jaren een Caberg Justissimo Gt gehad (enkel de helm was GT hoor, niet mijn rijstijl ;) )

Was ik redelijk tevreden van, had die ook nieuw voor mooie prijs kunnen kopen. Nu een Lazer Paname (ook systeemhelm) of zo iets en eigenlijk minder content van. Minder waterdicht aan het vizier, verkleurt (aftrekken van kleur), zonnescherm te slap bij rijden met open helm.....

Voor de volgende kijk ik misschien naar de opvolger van de Caberg Justissimo. Shoei is nu eenmaal boven het budget van mijn boekhouder (lees vrouw hahaha)
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Upgrade helm

Post by KlaasN »

Dat is zeker zo. En als je de Sharp testen leest (toch wel belangrijk), dan zijn het zeker niet altijd de duurste helmen die hoog scoren.
Voor wie dit niet kent, klik even op de link!!
De Hjc IS17 scoort daar vijf sterren, de Schurbert C3, zoals de naam al doet vermoeden, drie sterren. Er scoren slechts vijf systeemhelmen vijf sterren, de prijzen liggen tussen de 90-300?. Je kan natuurlijk ook argumenteren dat weinig comfort sneller tot een ongeluk zal leiden etc etc etc.....

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Upgrade helm

Post by KlaasN »

Vadaag ben ik de Caberg Sintesi gaan halen. De helm zit heel goed, maar voelt wat losjes. De HJC spant zo hard en nu weet ik niet meer wat normaal is. Voelt een systeemhelm sowieso wat losser als een integraalhelm?
Van onder naar boven volgt de helm heel mooi mijn huid. Als ik van links naar rechts met mijn hoofd schud, dan beweegt de helm lichtjes zonder dat mijn huid volgt.
Als iemand hier veel van weet. Laat maar weten.
De HJC IS-17 doe ik weg, voor een aannemelijk bod mag hij weg. Wit XL een half jaar oud, in perfecte staat.

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Upgrade helm

Post by Nickel »

Niet te groot gekocht? Je helm mag toch niet bewegen, al zeker niet als hij nieuw is dacht ik.
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Upgrade helm

Post by duibhce Kaelann »

KlaasN wrote:Vadaag ben ik de Caberg Sintesi gaan halen. De helm zit heel goed, maar voelt wat losjes. De HJC spant zo hard en nu weet ik niet meer wat normaal is. Voelt een systeemhelm sowieso wat losser als een integraalhelm?
Een systeemhelm in de gesloten stand moet eigenlijk evenveel spannen als een integraal. in de open stand kan daar iets meer speling op zitten.
Als de helm over je wangen schuift in de gesloten stand is ie te groot.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Upgrade helm

Post by KlaasN »

Miljaar!! Godverdomme!
Iemand een Caberg Sintesi nodig xxl, je moet wel een heel dikke kop hebben. :yikes:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Upgrade helm

Post by F M »

Sorry, ik heb maar een medium kop.
I am confused. Oh no, maybe not!

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Upgrade helm

Post by KlaasN »

Ondertussen toch maar van alles gaan passen. Die Sintesi is wel degelijk te groot.
Na veel passen en lezen is het Caberg Duke geworden. Voorlopig ben ik super tevreden. De helm past perfect, met oordopjes is hij ook erg stil. Een aanrader voor iedereen, die er het hoofd naar heeft natuurlijk!!
Het is een systeemhelm waar je open mee mag rijden en ??n van de weinige systeemhelmen die vijf sterren scoort op de Sharp test. Genoeg reclame.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Upgrade helm

Post by Muug »

Hey dat is een leuke helm voor een leuke prijs ! :blink: De Shubert is maar drie keer zo duur :yikes: :strop:

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Upgrade helm

Post by petervdc »

KlaasN wrote:Het is een systeemhelm waar je open mee mag rijden en ??n van de weinige systeemhelmen die vijf sterren scoort op de Sharp test
Dat is een ferm argument natuurlijk.
Naast het gevoel dat je hebt met de helm op, ik heb bvb na de C2 de C3 gekocht van Schubert, gewoon omdat die helm me het lekkerst past. Laouen heeft het liefst Shoei, etc
Maar veiligheid is even belangrijk idd.
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Upgrade helm

Post by F M »

Voor ik mijn eerste Schubert kocht heb ik ook de Cabergs geprobeerd. Maar ze pastten me spijtig genoeg niet.

Mijn allereerste helm in 1998 was trouwens een Caberg systeemhelm. Moest je nog met 2 handen ontgrendelen. Achteraf gemerkt dat die helm eigenlijk totaal niet pastte, veels te breed voor mij...
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Upgrade helm

Post by petervdc »

Naar het schijnt, objectief, zouden Arai helmen de beste zijn. Alhoewel, zijn reviews helemaal objectief...
Maar die hebben geen systeemhelmen, naar ik weet. En die verkies ik toch onroad.
Kheb wel een offroad helm, de X3, van Arai.
Keep going

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Upgrade helm

Post by Werner »

Een vraagje: naar het schijnt moet je helm worden vervangen indien deze een klap gekregen heeft?
Is dat zo?
Ik heb verleden week met mijn Schubert C3 pro een serieuze patat gemaakt en die vertoont nu enkele
fikse en diepe schrammen - voor de rest, uiterlijk althans, niets aan te zien.

Bij het opmaken van het Europees aanrijdingsformulier echter heb ik natuurlijk vergeten het piepkleine rubriekje
"andere schade dan a/h voertuig" vergeten in te vullen :oops:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Upgrade helm

Post by Koeno »

Werner wrote:Een vraagje: naar het schijnt moet je helm worden vervangen indien deze een klap gekregen heeft?
Is dat zo?
Ik heb verleden week met mijn Schubert C3 pro een serieuze patat gemaakt en die vertoont nu enkele
fikse en diepe schrammen - voor de rest, uiterlijk althans, niets aan te zien.

Bij het opmaken van het Europees aanrijdingsformulier echter heb ik natuurlijk vergeten het piepkleine rubriekje
"andere schade dan a/h voertuig" vergeten in te vullen :oops:
Ik heb mij laten vertellen, dat als een helm een val maakt van bv 1 meter hoogte.
dat hij dan feitelijk al moet vervangen worden, omdat de structuur binnenin beschadigd kan zijn.

Afhankelijk hoe hard de klap was zou ik op veilig spelen en vervangen...

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Upgrade helm

Post by F M »

BIj een val van 1 meter zou ik me geen zorgen maken.

Na een ongeval: zeker vervangen !
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Upgrade helm

Post by Muug »

Werner wrote:Ik heb verleden week met mijn Schubert C3 pro een serieuze patat gemaakt en die vertoont nu enkele fikse en diepe schrammen - voor de rest, uiterlijk althans, niets aan te zien.
Ahem, als een helm fikse en diepe schrammen vertoont dan spreekt het vanzelf dat hij vervangen moet worden.... ik kan me niet voorstellen op welk soort uiterlijke schade je zit te wachten om er zeker van te zijn dat 'm kaputt is. :P

Dat gezegd zijnde, ge moet ne keer googlen op de woorden "motorcycle helmet accident" en dan fotokes bekijken. Niet voor gevoelige zielen. :skull: :kots:

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Upgrade helm

Post by Stefke »

Werner wrote: Ik heb verleden week met mijn Schubert C3 pro een serieuze patat gemaakt en die vertoont nu enkele
fikse en diepe schrammen - voor de rest, uiterlijk althans, niets aan te zien.
Het is de binnenkant die de klap opgevangen heeft. De +-3cm dikke binnenschaal uit piepschuim vangt de klap op, die is plaatselijk samengedrukt tot pakweg 1cm en mogelijk zelfs gebarsten op verschillende plaatsen. Maar dan kan je van buitenaf niet zien natuurlijk. Als je daar dus nog eens mee tegen de grond gaat vangt je schedel de klap op natuurlijk... :yikes: Dus helaas vervangen die handel..
Werner wrote: Bij het opmaken van het Europees aanrijdingsformulier echter heb ik natuurlijk vergeten het piepkleine rubriekje
"andere schade dan a/h voertuig" vergeten in te vullen :oops:
Dat hoeft geen probleem te zijn. Als het een verzekeringskwestie is kan je de andere schade nog altijd aangeven.

Post Reply