Nief botten

Op en bij de motor, zonder elektriek
ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Nief botten

Post by ChiChiWaWa »

Na vele jaren en kilometers trouwe dienst, beginnen de oude Oxtar botten nu toch echt de geest te geven. Het stiksel aan de versteving voot 't schakelen is aan 't lossen en 'k kan er mijne pink zo stilaan tussen steken.

Dus, suggesties? Absolute must is Gore-Tex! Verder, misschien iets dat bij de GS past, maar wel iets waar ge ook nog gewoon nen dagteip mee kunt doen.

Shoot
Eventueel met vermelding van winkels waar ze te passen zijn.

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Nief botten

Post by zappa »

Op mijne adventure ben ik wreed content van de sidi adventure's : ze scharnieren mee, bij het stappen (anders dan mijn crossbotten) ze geven veel steun, gaan al enkele jaren mee en zien er verre van versleten uit, zullen dus nog ne ruime tijd meegaan. Als er nieuwe zouden moeten komen, dan koop ik dezelfde

hier ne link, en ineens in de winkel waar ik ze kocht en gepast heb.
sig nature

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Nief botten

Post by Harald »

Ik heb gisteren deze gekocht.

Had liever de deze gehad omdat ze steviger aanvoelde, maar de hiel neep een beetje te veel naar mijn zin.
Waren ook bij EKO te verkrijgen.

Passen zou ik zeggen en een half uurtje rondlopen met de botten zoals ik gedaan heb

;-)

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Nief botten

Post by ChiChiWaWa »

zappa wrote:Op mijne adventure ben ik wreed content van de sidi adventure's : ze scharnieren mee, bij het stappen (anders dan mijn crossbotten) ze geven veel steun, gaan al enkele jaren mee en zien er verre van versleten uit, zullen dus nog ne ruime tijd meegaan. Als er nieuwe zouden moeten komen, dan koop ik dezelfde

hier ne link, en ineens in de winkel waar ik ze kocht en gepast heb.
Nog al goei dingen van gehoord, maar blijkbaar moeilijk te vinden (vandaag vernomen) RAD enkel nog maat 41 en 45

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Nief botten

Post by ChiChiWaWa »

Harald wrote:Ik heb gisteren deze gekocht.

Had liever de deze gehad omdat ze steviger aanvoelde, maar de hiel neep een beetje te veel naar mijn zin.
Waren ook bij EKO te verkrijgen.

Passen zou ik zeggen en een half uurtje rondlopen met de botten zoals ik gedaan heb

;-)
Geen van beiden Gore-Tex ;)

Maar hebben ze TCX bij EKO?
Staat niet op de webshop en TCX heeft wel nenAeventure/Touring bot met GTX : http://www.tcxboots.com/eng/prodotti-de ... odotto=105

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Nief botten

Post by duibhce Kaelann »

Als je tevreden ben van de Oxtars (ondertussen hernoemd naar TCX) kan je eens kijken naar de Infinity Goretex.
Zelf ben ik wel tevreden van mijn Sidi Adventure Goretex. Maar tenzij je echt veel off-road will gaan rijden is die additionele enkelversteviging de meerprijs misschien niet waard.
Sofie heeft sinds enkele maanden de Forma Adventure. Geen Goretex, maar Drytex. Wel wat soepeler en makkelijker om mee te wandelen dan de Sidi's. Ondertussen heeft Forma ook de Adventure Terra uitegbracht. Zeer vergelijkbaar, dus ik weet niet of ze de Adventures nog lang in hun gamma gaan houden. Mogelijk extra kortingen dus :cool:
Verder zijn de Gaerne G-Adventure en de G-Midland ook redelijk populair. Opnieuw geen Goretex, maar Drytex.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re:Nief botten

Post by Harald »

Ik ging eerst ook voor de Forma adventure, maar was er niet in mijn maat. Vandaar dat het de Cape Horn is geworden.
Zal binnen 16 dagen weten te zeggen wat ik ervan vind.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Nief botten

Post by OzzePaa »

Niet bedoeld als goeie raad :!: , maar voor mij niks beter dan dees ...
Ben nu m'n tweede paar in 12 jaar aant verslijten want ik kan er nie aan doen : ik heb het echt niet met ?chte moto-botten :roll:

Qua bescherming zijn die zekers 1000 keer beter, maar ik kan ze gewoon geen uur mee aan m'n voeten hebben. :dontknow:

Met die "combats" zoals ze al wel eens genoemd worden rij ik 12 of 15 uur zonder zeer voeten, schakelen gaat er super mee en een wandeling van de parking naar de Caps is geen martelgang.
Waterdicht ? Jazeker ... totdat uw broek zo doornat is (akkoord twas m'n zomer-blaas-door-broek) dat alt water langs uw benen over uw enkels langs boven in de botten loopt. Maar voor de rest : 100%
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Nief botten

Post by ChiChiWaWa »

duibhce Kaelann wrote: Zelf ben ik wel tevreden van mijn Sidi Adventure Goretex. Maar tenzij je echt veel off-road will gaan rijden is die additionele enkelversteviging de meerprijs misschien niet waard.
Goh, vandaag eerste keer off-road gedaan in de vorm van ne cursus. Zie mezelf nog niet meteen zware dagritten in 't slijk gaan doen. Maar zo af en toe eens een baantje mee durven pikken behoort wel tot de intenties.
duibhce Kaelann wrote: Sofie heeft sinds enkele maanden de Forma Adventure. Geen Goretex, maar Drytex. Wel wat soepeler en makkelijker om mee te wandelen dan de Sidi's. Ondertussen heeft Forma ook de Adventure Terra uitegbracht. Zeer vergelijkbaar, dus ik weet niet of ze de Adventures nog lang in hun gamma gaan houden. Mogelijk extra kortingen dus :cool:
Verder zijn de Gaerne G-Adventure en de G-Midland ook redelijk populair. Opnieuw geen Goretex, maar Drytex.
Ervaring met die Drytex? Ik zweer in principe bij Gore-Tex, het enige materiaal dat bij mij altijd echt droog is gebleven.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Nief botten

Post by bompa »

Harald wrote:Ik heb gisteren deze gekocht.

;-)
Ik heb de deze die Harald geplaatst heeft (Forma) ook van bij eko en ben daar zeer tevreden over, waterdicht en je kan er zeer goed mee gaan ,zitten goed ook op de moto ,gemakkelijk om aan te doen, allee bij mij goede botten (laarzen) :grin:

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Nief botten

Post by laouen »

ChiChiWaWa wrote:
duibhce Kaelann wrote: Sofie heeft sinds enkele maanden de Forma Adventure. Geen Goretex, maar Drytex. Wel wat soepeler en makkelijker om mee te wandelen dan de Sidi's. Ondertussen heeft Forma ook de Adventure Terra uitegbracht. Zeer vergelijkbaar, dus ik weet niet of ze de Adventures nog lang in hun gamma gaan houden. Mogelijk extra kortingen dus :cool:
Verder zijn de Gaerne G-Adventure en de G-Midland ook redelijk populair. Opnieuw geen Goretex, maar Drytex.
Ervaring met die Drytex? Ik zweer in principe bij Gore-Tex, het enige materiaal dat bij mij altijd echt droog is gebleven.
Tijdens onze verlof 1 keer natte voetjes gehad. Maar toen zijn we gedurende 5 uur door een zondvloed gereden met op sommige plekken opspattend water tot zo ongeveer mijn knie?n. Geen idee dus, of de drytex gefaald heeft, of het gewoon langs boven binnengelopen is...

Ik geloof eerlijk gezegd niet in gore-tex, zelfs niet met die Klim pakken. Water vindt na lang aandringen altijd wel een weg.
Voorlopig doet Klim wat het belooft maar voor hoe lang nog? Enige geruststelling: die leveren wel levenslange garantie, of op z'n minst de mogelijkheid om te laten herstellen.

Dus, om terug te komen op die laarzen: we hebben redelijk wat plensbuien gehad en tot nu toe altijd droge voetjes gehad, op die zondvloed na dus.
Nu, ik rij tegenwoordig bij wisselvallig weer ook bijna altijd met sealskinz. Just to be sure :S en da's lekker warm ook :oops: Net mijn vorige paar, dat dus lek was, vervangen door een setje nieuwe in solden bij AS Adventure.

Verder ben ik eigenlijk behoorlijk content van die Forma's. Behoorlijk stevig rond de enkels, goeie zool waardoor je toch nog redelijk comfortabel kan rechtstaan op de stepjes, maar toch nog soepel genoeg om ook een wandelingske mee te doen. En bij +35? valt de warmte eigenlijk nog mee ook.

Na mijn Tech3's zijn die Forma's in elk geval een hele verademing.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Nief botten

Post by ChiChiWaWa »

laouen wrote: Ik geloof eerlijk gezegd niet in gore-tex, zelfs niet met die Klim pakken. Water vindt na lang aandringen altijd wel een weg.
True, maar bij mij heeft Gore-Tex nog nooit nen druppel doorgelaten, wat ik bvb niet kan zeggen van die liners van Rev'It.
M'n laarzen en m'n Gore-tex vast zijn denk ik zo'n 7 jaar oud. Bij de vest zijn de koordjes versleten en ge voelt dat de stof aan het verouderen is, maar het enige nat dat binnen komt is langs de hals of andere openingen. En met de botten heb ik nog nooit een druppel binnen gekregen, zelf vandaag niet toen ik met versleten stiksel tot boven de enkels in een modderige plas stond te drassen.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re:Nief botten

Post by laouen »

Ow ja, de mijne komen van bij FC Moto maar motoadventurestore.be heeft ze ook
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re:Nief botten

Post by ChiChiWaWa »

laouen wrote:Ow ja, de mijne komen van bij FC Moto maar motoadventurestore.be heeft ze ook
Maar EKO dus blijkbaar ook, en als ze daar dan ook de TCX hebben kan ik ze op ??n plaats alvast beiden proberen :thumbsup:

User avatar
Stefke
Posts: 2896
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Nief botten

Post by Stefke »

ChiChiWaWa wrote: Dus, suggesties? Absolute must is Gore-Tex! Verder, misschien iets dat bij de GS past, maar wel iets waar ge ook nog gewoon nen dagteip mee kunt doen.
Mijn Daytona's Trans Open GTX heb ik altijd redelijk goeie laarzen gevonden. Tot ze beginnen lekken natuurlijk... :lol: .Twee paar van versleten op 6 jaar tijd. Wel nogal intensief gebruikt a rato van 55/60u per week... :mrgreen: En tegenwoordig redelijk onbetaalbaar... :sterrekes:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Nief botten

Post by duibhce Kaelann »

Mijn voeten zijn zelfs hier droog gebleven:
[video width=425 height=344 type=youtube]aQuA-GlaqVg[/video]

weliswaar met hulp van een goeie regenbroek en duct-tape om te voorkomen dat het water er langs boven in liep...

Ondertussen durven er na een dag stevige hoosbuien toch enkele vochtige plekjes op mijn kousen te zitten. Maar dat is ook wel 30000+km verder.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5045
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Nief botten

Post by F M »

Stefke wrote:Mijn Daytona's Trans Open GTX heb ik altijd redelijk goeie laarzen gevonden.
Ik heb ook Daytona's met gore-tex. Ik ben er uiterst tevreden van. Ook hier nog nooit natte voeten gehad. En belangrijk: voor mij goede pasvorm en goed draagcomfort.
I am confused. Oh no, maybe not!

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Nief botten

Post by Werner »

Al +- 60.000km wreed kontent van de deze: http://www.rad.eu/nl/c/p/15548-ixs-madox-zwart.htm
en tot nu toe bijzonder weinig gebruikssporen.

User avatar
Stefke
Posts: 2896
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Nief botten

Post by Stefke »

Werner wrote:Al +- 60.000km wreed kontent van de deze: http://www.rad.eu/nl/c/p/15548-ixs-madox-zwart.htm
Awel, ik iets minder. In november vervalt mijn garantie van 2 jaar en ik zal ze dan voor de derde keer laten wisselen voor een nieuw paar wegens alweer niet meer waterdicht... :dontknow:

User avatar
Muug
Posts: 11759
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Nief botten

Post by Muug »

Jamaar Stefke... de kms die gij op twee jaar bij elkaar wandelt, daar doet een ander minstens acht jaar over, want gij gebruikt ze 5-6 dagen per week en een ander maar 1-2 dagen per week. Dus gij zijt geen referentie :lol:
Maar die Madoxen, daar ben ik ook ZEER tevreden van. Groot draagcomfort. ECHT waterdicht, jaren aan een stuk. En als ze "versleten" zijn (lees: niet meer waterdicht op de moto) gaan ze nog ettelijke jaren mee als tuinbotten of als moto-afwas-botten of als GFT-kuis-botten :lol: Gigantisch stevige zool ook, twee jaar geleden met Blackbert twee weken off-road gedaan in de Alpen, ettelijke kms rechtop gestaan, nooit een doordruk-gevoel gehad. En ze deugen ook om naar de Cap mee te stappen. :thumbsup:

Post Reply