Rubber onder een Varadero...

Op en bij de motor, zonder elektriek
Drummer
Posts: 604
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Rubber onder een Varadero...

Post by Drummer » 13 Oct 2015 20:36

:cool: :cool: :cool:


Ik ben na de Tourance next van Metzeler ook overgestapt op de Michelin Pilot road 4 Trial.

Bevalt super goed, rij ook voor 95% op de baan. Band geeft veel vertrouwen in zowel Nat als Droog weer.


Banden Ronny in Ham, veruit de goedkoopste die ik weet zitten. Ritje naar daar en terug naar huis, is het vet meteen van de banden gereden :cool:

grtz Drummer
Eerst nen Transalp, daarna een V Strom DL 1000 en een Honda Crosstourer VFR1200X Dct.
Momenteel een Transalp XL650V en opnieuw een Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)

http://denoordkaap2016.blogspot.be/

http://fransealpen2017.blogspot.com/

Koeno
Posts: 1145
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Rubber onder een Varadero...

Post by Koeno » 19 Sep 2016 10:25

HoiHoi,

Sinds vorig jaar rijd ik rond met de tourance metzler ding...
Voorband begint er wel vrij plat qua profiel uit te zien (heeft er sinds vorig jaar 13.000km op zitten)...

maar ik zie nergens slijtage blokjes?
mag ik den deze ook oprijden tot 1.6mm, of toch liever sneller vervangen?

Achteraan lijkt er nog een genoeg profiel op te zitten om nog even door te rijden...
- Things should be made as simple as possible... But not simpler. -

User avatar
Muug
Posts: 6228
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Rubber onder een Varadero...

Post by Muug » 19 Sep 2016 11:14

Koeno wrote:maar ik zie nergens slijtage blokjes?
Dan moet ge harder kijken, die MOETEN er zijn.

Hoe ver ge ze oprijdt hangt geheel en al van uzelven af. De kans dat ze u daar mee "pakken" is toch quasi nihil. In het zomerse deel van het jaar geneer ik mij niet om ermee te blijven rijden totdat er nul mm profiel op zit. Maar in de winter is dat iets anders natuurlijk.

Koeno
Posts: 1145
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Rubber onder een Varadero...

Post by Koeno » 19 Sep 2016 11:19

Dan ga ik vanavond nog een goed zoeken, want bij vorige inspecties niet te zien....

qua "pakkans" kan het mij niet veel schelen, naar veiligheid toe daarentegen...
gisteren lag het in de ardennen vrij vochtig, en (het zal wel in mijne kop gezeten hebben) ik had nooit echt het stabiele gevoel...
- Things should be made as simple as possible... But not simpler. -

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 1988
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Rubber onder een Varadero...

Post by duibhce Kaelann » 19 Sep 2016 13:49

De Heidenau voorbandjes op onze Terras zitten na die 30000km al een stukje onder de 1.6mm :whistling:
Ze gaan nu wel vervangen worden voor we er weer mee rijden. Maar eigenlijk hebben we daar, behalve hardere trillingen door wat cupping, zelfs in de regen niet veel last van ondervonden.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1318
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Rubber onder een Tiger Explorer...

Post by Tom Thumper » 11 Feb 2017 17:44

duibhce Kaelann wrote: Heidenau K60 Scout is inderdaad ook nog wel een optie.
Even kapen om niet opnieuw het zoveelste bandentopic te moeten starten. Wat geeft dat onder een Tiger Explorer waar grotendeels mee over de snelweg naar het werk gereden wordt? De meeste allroad banden hebben buiten een iets stoerdere look, geen enkele meerwaarde om af en toe offroad te gaan. Deze wel, dat lijkt me duidelijk maar het overgrote deel van de kilometers zal ik met de moto door de file naar het werk rijden. En dan is remmen enzo wel belangrijk. Zijn deze banden daarvoor geschikt? En wat met vierkant rijden? Een realiteit bij woonwerk maar gaan deze banden, die toch wat zachter zijn naar ik vermoed, niet al te snel vierkant gereden zijn? Iemand ervaring?
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
OzzePaa
Posts: 875
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Rubber onder een Tiger Explorer...

Post by OzzePaa » 11 Feb 2017 18:20

Tom Thumper wrote:
duibhce Kaelann wrote: Heidenau K60 Scout is inderdaad ook nog wel een optie.
Even kapen om niet opnieuw het zoveelste bandentopic te moeten starten. Wat geeft dat onder een Tiger Explorer waar grotendeels mee over de snelweg naar het werk gereden wordt? De meeste allroad banden hebben buiten een iets stoerdere look, geen enkele meerwaarde om af en toe offroad te gaan. Deze wel, dat lijkt me duidelijk maar het overgrote deel van de kilometers zal ik met de moto door de file naar het werk rijden. En dan is remmen enzo wel belangrijk. Zijn deze banden daarvoor geschikt? En wat met vierkant rijden? Een realiteit bij woonwerk maar gaan deze banden, die toch wat zachter zijn naar ik vermoed, niet al te snel vierkant gereden zijn? Iemand ervaring?
Mnja, Tom, kga niet zeggen dat ik daar expert in ben, maar heb op Gertruud een stuk of 4 Heidi Scouts versleten (vooraan telkens TKC 80!) en was daar toch zo content van dat ze de Michelin Anakee Wild's die er nu opliggen ergens volgende maand geaan vervangen. Ook goei bandjes wel, die Wild's, naast de weg nog wat beter vind ik dan de Scout, maar ze "huilen" me wat veel op het hard en zijn te rap op (nu 5500km en kwaazi kaal) terwijl de Scout toch telkens dik 2000km meer in petto had.
Vierkant rijdt je denk ik een semi-noppenband sowieso rapper dan een echte straatband, maar dat wil niét zeggen dat er geen bochten mee gepakt kunnen worden : ik rijd eerlijk gezegd met die Scout/TKC-combinatie niet veel minder euhhh ... vlot dan met bv een TKC 70-set, Road-Attack's.
Met de Scout eronder nooit een stap opzij gezet, nu met de Anakee Wild toch één keer in een stijgende krappe linkse een keer Gertruud onderuitgetrokken (zonder veel erg trouwens).
Remmen : dat staat naar mijn gevoel ook meer dan rap genoeg stil met zo'n bandjes. De voorste (TKC dus) vertoont na verloop van tijd wel typisch raar afgesleten patroon dat goed voelbaar is tegen lage snelheid of bij manueel manoevreren. 'k Zou zeggen, probeert ne keer ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Tom Thumper
Posts: 1318
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Rubber onder een Varadero...

Post by Tom Thumper » 11 Feb 2017 18:30

@Pa, waarom het je vanvoor TKC80 en geen K60 zoals vanachter?
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
OzzePaa
Posts: 875
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Rubber onder een Varadero...

Post by OzzePaa » 11 Feb 2017 18:41

Tom Thumper wrote:@Pa, waarom het je vanvoor TKC80 en geen K60 zoals vanachter?
Vind dat de GSA met een toch ietwat groffer nopke beter op onverhard haar spoor houdt vooraan, Tom ... maar als dat voor jou niet te dikwijls een mogelijk issue zou zijn (weinig weg-is-weg-wegskes ;) ) dan kan er evengoed een Scoutje vooraan ook ... Den Bompa heeft trouwens op z'n Yama Ten ook wel enigste complete :!: setjes Scouts (of alleszinds de gewone Heidenau 60's) versleten dacht ik ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 1988
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Rubber onder een Varadero...

Post by duibhce Kaelann » 11 Feb 2017 18:45

in mijn geval: het voorbandje voelt wat vager aan, doet het niet zo geweldig als het off-road wat vettiger wordt en gaat nogal hard trillen wanneer ze wat afgesleten zijn. Er zijn wel meer mensen die de Scout achter mixen met een TKC80 of een Mitas E07 vooraan. Ik ga eens een Shinko E700 proberen deze keer aan de voorkant.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest