Page 1 of 2

Rubber onder een Varadero...

Posted: 12 Oct 2015 09:07
by Koeno
Gisteren tijdens het wassen van de varader gemerkt.......
dat er vooraan en achteraan toch wel wat haarscheurtjes in de bandjes zitten...
bandjes zijn ook al vrij oud ( 't zijn de originele trailingwings nog.... waarvan de battlewings de opvolger waren, die nu opgevogld zijn door den battlax? )

maar wat is nu de goeie opvolger?

Op dit moment nog geen zicht op hoeveel ik naast de baan ga uitkomen? (op dit moment is 99% op de baan en 1% ernaast, al zie ik wel mogelijkheden om dit te laten shiften :p )

Ga ik gewoon voor de opvolger Battlax? of is Anakee 2 beter? (want volgens wat ik soms lees is den anakee2 beter als de anakee3? Of zijn er nog betere varianten mogelijk?

Rubber onder een Varadero...

Posted: 12 Oct 2015 11:38
by den Bullet
Metzler Tourance beviel mij wel heel goed (ging achteraan zo 'n 25K km mee)

Rubber onder een Varadero...

Posted: 12 Oct 2015 12:36
by bompa
Die je opnoemt zal wel ok zijn denk ik en gelijk je zegt 99% baan , Op de ktm had ik den Pirelli SCORPION MT90 A/T liggen,ligt er origineel op , ik vond die zeer goed op de baan en ook zeer goed op het onverhard allee als't ni vettig ligt he , want als het slijk is dan is er geen van dat soort banden goed.op het onverhard
http://cdn.tirstatic.net/tires/pirelli- ... 0-feed.jpg
Die hierboven vond ik ook in alle omstandigheden goed op de baan

Op mijne Tenere heb ik de k60 heidenou liggen vind ik ook goed ,ik weet nooit op voorhand wanneer ik onverhard zal gaan rijden
Gewoonlijk vertrek ik zomaar voor een ritje en binnen de 5 km sluipt er gewoonlijk al is een onverhard wegeltje in de rit ,of ik moest ergens een route gaan rijden dan gewoonlijk niet.
Maar moesten ze de maat hebben in de pirelli scotpion voor den Ten,zou ik die er heel waarschijnlijk opleggen .

Rubber onder een Varadero...

Posted: 12 Oct 2015 14:04
by Koeno
Pirelli SCORPION MT90 A/T
Metzeler Tourance
Battlax/battlewings

klein lijsteke dus :)

iemand die een goed adreske weet in de buurt van Haaltert?

Rubber onder een Varadero...

Posted: 12 Oct 2015 14:06
by petervdc
Ik leg op de 1190R Heidenau Scout, als de huidige versleten zijn. Prima op baan, prima op onverhard, (niet goed id modder, zoals elke niet-noppenband)

Rubber onder een Varadero...

Posted: 12 Oct 2015 15:04
by den Bullet
Koeno wrote:
...

iemand die een goed adreske weet in de buurt van Haaltert?
Bandenboetiek in Neigem (Ninove). Heel scherpe prijzen en Glenn is ne vriendelijke mens :cool:

Rubber onder een Varadero...

Posted: 12 Oct 2015 15:15
by duibhce Kaelann
Koeno wrote:Pirelli SCORPION MT90 A/T
Heel goede band.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij niet beschikbaar in de bandenmaten van de Vara

Heidenau K60 Scout is inderdaad ook nog wel een optie.

Rubber onder een Varadero...

Posted: 12 Oct 2015 20:11
by ChiChiWaWa
duibhce Kaelann wrote:
Koeno wrote:Pirelli SCORPION MT90 A/T
Heel goede band.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij niet beschikbaar in de bandenmaten van de Vara
Klopt, en ook nie voor de GS
duibhce Kaelann wrote:Heidenau K60 Scout is inderdaad ook nog wel een optie.
Heb zelf op de Varadero altijd een straatband gehad (Pilot Road) maar denk de standaard Anakee 3 van da Duits geval te vervangen met zo'n Scout. Maar Ninove is me wa te ver ;)

Rubber onder een Varadero...

Posted: 12 Oct 2015 20:45
by Stefke
Tja, banden... de zwarte ronde zijn de beste... :mrgreen: Maar ik blijf honkvast Michelin rijden, na PR2, PR3 nu PR4... Ondertussen toch al een setje of 15 denk ik... :twisted:

Rubber onder een Varadero...

Posted: 13 Oct 2015 07:37
by Davy78
den Bullet wrote: Bandenboetiek in Neigem (Ninove). Heel scherpe prijzen en Glenn is ne vriendelijke mens :cool:
Ik ben daar de laatste 3 keer ook geweest. Zeer tevreden van (en ik blijf ook bij de michelin pilot roads)

En niet wachten met dat nieuw setje. Mijn vriendin kan u haarfijn uitleggen waarom het geen goed idee is om met verduurde banden rond te rijden (het heeft iets te maken met krassen, een gedeukt ego en blauwe plekken)

Rubber onder een Varadero...

Posted: 13 Oct 2015 20:36
by Drummer
:cool: :cool: :cool:


Ik ben na de Tourance next van Metzeler ook overgestapt op de Michelin Pilot road 4 Trial.

Bevalt super goed, rij ook voor 95% op de baan. Band geeft veel vertrouwen in zowel Nat als Droog weer.


Banden Ronny in Ham, veruit de goedkoopste die ik weet zitten. Ritje naar daar en terug naar huis, is het vet meteen van de banden gereden :cool:

grtz Drummer

Re: Rubber onder een Varadero...

Posted: 19 Sep 2016 10:25
by Koeno
HoiHoi,

Sinds vorig jaar rijd ik rond met de tourance metzler ding...
Voorband begint er wel vrij plat qua profiel uit te zien (heeft er sinds vorig jaar 13.000km op zitten)...

maar ik zie nergens slijtage blokjes?
mag ik den deze ook oprijden tot 1.6mm, of toch liever sneller vervangen?

Achteraan lijkt er nog een genoeg profiel op te zitten om nog even door te rijden...

Re: Rubber onder een Varadero...

Posted: 19 Sep 2016 11:14
by Muug
Koeno wrote:maar ik zie nergens slijtage blokjes?
Dan moet ge harder kijken, die MOETEN er zijn.

Hoe ver ge ze oprijdt hangt geheel en al van uzelven af. De kans dat ze u daar mee "pakken" is toch quasi nihil. In het zomerse deel van het jaar geneer ik mij niet om ermee te blijven rijden totdat er nul mm profiel op zit. Maar in de winter is dat iets anders natuurlijk.

Re: Rubber onder een Varadero...

Posted: 19 Sep 2016 11:19
by Koeno
Dan ga ik vanavond nog een goed zoeken, want bij vorige inspecties niet te zien....

qua "pakkans" kan het mij niet veel schelen, naar veiligheid toe daarentegen...
gisteren lag het in de ardennen vrij vochtig, en (het zal wel in mijne kop gezeten hebben) ik had nooit echt het stabiele gevoel...

Re: Rubber onder een Varadero...

Posted: 19 Sep 2016 13:49
by duibhce Kaelann
De Heidenau voorbandjes op onze Terras zitten na die 30000km al een stukje onder de 1.6mm :whistling:
Ze gaan nu wel vervangen worden voor we er weer mee rijden. Maar eigenlijk hebben we daar, behalve hardere trillingen door wat cupping, zelfs in de regen niet veel last van ondervonden.

Re: Rubber onder een Tiger Explorer...

Posted: 11 Feb 2017 17:44
by Tom Thumper
duibhce Kaelann wrote: Heidenau K60 Scout is inderdaad ook nog wel een optie.
Even kapen om niet opnieuw het zoveelste bandentopic te moeten starten. Wat geeft dat onder een Tiger Explorer waar grotendeels mee over de snelweg naar het werk gereden wordt? De meeste allroad banden hebben buiten een iets stoerdere look, geen enkele meerwaarde om af en toe offroad te gaan. Deze wel, dat lijkt me duidelijk maar het overgrote deel van de kilometers zal ik met de moto door de file naar het werk rijden. En dan is remmen enzo wel belangrijk. Zijn deze banden daarvoor geschikt? En wat met vierkant rijden? Een realiteit bij woonwerk maar gaan deze banden, die toch wat zachter zijn naar ik vermoed, niet al te snel vierkant gereden zijn? Iemand ervaring?

Re: Rubber onder een Tiger Explorer...

Posted: 11 Feb 2017 18:20
by OzzePaa
Tom Thumper wrote:
duibhce Kaelann wrote: Heidenau K60 Scout is inderdaad ook nog wel een optie.
Even kapen om niet opnieuw het zoveelste bandentopic te moeten starten. Wat geeft dat onder een Tiger Explorer waar grotendeels mee over de snelweg naar het werk gereden wordt? De meeste allroad banden hebben buiten een iets stoerdere look, geen enkele meerwaarde om af en toe offroad te gaan. Deze wel, dat lijkt me duidelijk maar het overgrote deel van de kilometers zal ik met de moto door de file naar het werk rijden. En dan is remmen enzo wel belangrijk. Zijn deze banden daarvoor geschikt? En wat met vierkant rijden? Een realiteit bij woonwerk maar gaan deze banden, die toch wat zachter zijn naar ik vermoed, niet al te snel vierkant gereden zijn? Iemand ervaring?
Mnja, Tom, kga niet zeggen dat ik daar expert in ben, maar heb op Gertruud een stuk of 4 Heidi Scouts versleten (vooraan telkens TKC 80!) en was daar toch zo content van dat ze de Michelin Anakee Wild's die er nu opliggen ergens volgende maand geaan vervangen. Ook goei bandjes wel, die Wild's, naast de weg nog wat beter vind ik dan de Scout, maar ze "huilen" me wat veel op het hard en zijn te rap op (nu 5500km en kwaazi kaal) terwijl de Scout toch telkens dik 2000km meer in petto had.
Vierkant rijdt je denk ik een semi-noppenband sowieso rapper dan een echte straatband, maar dat wil niét zeggen dat er geen bochten mee gepakt kunnen worden : ik rijd eerlijk gezegd met die Scout/TKC-combinatie niet veel minder euhhh ... vlot dan met bv een TKC 70-set, Road-Attack's.
Met de Scout eronder nooit een stap opzij gezet, nu met de Anakee Wild toch één keer in een stijgende krappe linkse een keer Gertruud onderuitgetrokken (zonder veel erg trouwens).
Remmen : dat staat naar mijn gevoel ook meer dan rap genoeg stil met zo'n bandjes. De voorste (TKC dus) vertoont na verloop van tijd wel typisch raar afgesleten patroon dat goed voelbaar is tegen lage snelheid of bij manueel manoevreren. 'k Zou zeggen, probeert ne keer ...

Re: Rubber onder een Varadero...

Posted: 11 Feb 2017 18:30
by Tom Thumper
@Pa, waarom het je vanvoor TKC80 en geen K60 zoals vanachter?

Re: Rubber onder een Varadero...

Posted: 11 Feb 2017 18:41
by OzzePaa
Tom Thumper wrote:@Pa, waarom het je vanvoor TKC80 en geen K60 zoals vanachter?
Vind dat de GSA met een toch ietwat groffer nopke beter op onverhard haar spoor houdt vooraan, Tom ... maar als dat voor jou niet te dikwijls een mogelijk issue zou zijn (weinig weg-is-weg-wegskes ;) ) dan kan er evengoed een Scoutje vooraan ook ... Den Bompa heeft trouwens op z'n Yama Ten ook wel enigste complete :!: setjes Scouts (of alleszinds de gewone Heidenau 60's) versleten dacht ik ...

Re: Rubber onder een Varadero...

Posted: 11 Feb 2017 18:45
by duibhce Kaelann
in mijn geval: het voorbandje voelt wat vager aan, doet het niet zo geweldig als het off-road wat vettiger wordt en gaat nogal hard trillen wanneer ze wat afgesleten zijn. Er zijn wel meer mensen die de Scout achter mixen met een TKC80 of een Mitas E07 vooraan. Ik ga eens een Shinko E700 proberen deze keer aan de voorkant.