Rubber onder een Varadero...
Rubber onder een Varadero...
Ik ben na de Tourance next van Metzeler ook overgestapt op de Michelin Pilot road 4 Trial.
Bevalt super goed, rij ook voor 95% op de baan. Band geeft veel vertrouwen in zowel Nat als Droog weer.
Banden Ronny in Ham, veruit de goedkoopste die ik weet zitten. Ritje naar daar en terug naar huis, is het vet meteen van de banden gereden
grtz Drummer
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
Re: Rubber onder een Varadero...
HoiHoi,
Sinds vorig jaar rijd ik rond met de tourance metzler ding...
Voorband begint er wel vrij plat qua profiel uit te zien (heeft er sinds vorig jaar 13.000km op zitten)...
maar ik zie nergens slijtage blokjes?
mag ik den deze ook oprijden tot 1.6mm, of toch liever sneller vervangen?
Achteraan lijkt er nog een genoeg profiel op te zitten om nog even door te rijden...
Sinds vorig jaar rijd ik rond met de tourance metzler ding...
Voorband begint er wel vrij plat qua profiel uit te zien (heeft er sinds vorig jaar 13.000km op zitten)...
maar ik zie nergens slijtage blokjes?
mag ik den deze ook oprijden tot 1.6mm, of toch liever sneller vervangen?
Achteraan lijkt er nog een genoeg profiel op te zitten om nog even door te rijden...
Re: Rubber onder een Varadero...
Dan moet ge harder kijken, die MOETEN er zijn.Koeno wrote:maar ik zie nergens slijtage blokjes?
Hoe ver ge ze oprijdt hangt geheel en al van uzelven af. De kans dat ze u daar mee "pakken" is toch quasi nihil. In het zomerse deel van het jaar geneer ik mij niet om ermee te blijven rijden totdat er nul mm profiel op zit. Maar in de winter is dat iets anders natuurlijk.
Re: Rubber onder een Varadero...
Dan ga ik vanavond nog een goed zoeken, want bij vorige inspecties niet te zien....
qua "pakkans" kan het mij niet veel schelen, naar veiligheid toe daarentegen...
gisteren lag het in de ardennen vrij vochtig, en (het zal wel in mijne kop gezeten hebben) ik had nooit echt het stabiele gevoel...
qua "pakkans" kan het mij niet veel schelen, naar veiligheid toe daarentegen...
gisteren lag het in de ardennen vrij vochtig, en (het zal wel in mijne kop gezeten hebben) ik had nooit echt het stabiele gevoel...
- duibhce Kaelann
- Posts: 2910
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Chapel-of-the-Well
- Contact:
Re: Rubber onder een Varadero...
De Heidenau voorbandjes op onze Terras zitten na die 30000km al een stukje onder de 1.6mm
Ze gaan nu wel vervangen worden voor we er weer mee rijden. Maar eigenlijk hebben we daar, behalve hardere trillingen door wat cupping, zelfs in de regen niet veel last van ondervonden.
Ze gaan nu wel vervangen worden voor we er weer mee rijden. Maar eigenlijk hebben we daar, behalve hardere trillingen door wat cupping, zelfs in de regen niet veel last van ondervonden.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: Rubber onder een Tiger Explorer...
Even kapen om niet opnieuw het zoveelste bandentopic te moeten starten. Wat geeft dat onder een Tiger Explorer waar grotendeels mee over de snelweg naar het werk gereden wordt? De meeste allroad banden hebben buiten een iets stoerdere look, geen enkele meerwaarde om af en toe offroad te gaan. Deze wel, dat lijkt me duidelijk maar het overgrote deel van de kilometers zal ik met de moto door de file naar het werk rijden. En dan is remmen enzo wel belangrijk. Zijn deze banden daarvoor geschikt? En wat met vierkant rijden? Een realiteit bij woonwerk maar gaan deze banden, die toch wat zachter zijn naar ik vermoed, niet al te snel vierkant gereden zijn? Iemand ervaring?duibhce Kaelann wrote: Heidenau K60 Scout is inderdaad ook nog wel een optie.
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: Rubber onder een Tiger Explorer...
Mnja, Tom, kga niet zeggen dat ik daar expert in ben, maar heb op Gertruud een stuk of 4 Heidi Scouts versleten (vooraan telkens TKC 80!) en was daar toch zo content van dat ze de Michelin Anakee Wild's die er nu opliggen ergens volgende maand geaan vervangen. Ook goei bandjes wel, die Wild's, naast de weg nog wat beter vind ik dan de Scout, maar ze "huilen" me wat veel op het hard en zijn te rap op (nu 5500km en kwaazi kaal) terwijl de Scout toch telkens dik 2000km meer in petto had.Tom Thumper wrote:Even kapen om niet opnieuw het zoveelste bandentopic te moeten starten. Wat geeft dat onder een Tiger Explorer waar grotendeels mee over de snelweg naar het werk gereden wordt? De meeste allroad banden hebben buiten een iets stoerdere look, geen enkele meerwaarde om af en toe offroad te gaan. Deze wel, dat lijkt me duidelijk maar het overgrote deel van de kilometers zal ik met de moto door de file naar het werk rijden. En dan is remmen enzo wel belangrijk. Zijn deze banden daarvoor geschikt? En wat met vierkant rijden? Een realiteit bij woonwerk maar gaan deze banden, die toch wat zachter zijn naar ik vermoed, niet al te snel vierkant gereden zijn? Iemand ervaring?duibhce Kaelann wrote: Heidenau K60 Scout is inderdaad ook nog wel een optie.
Vierkant rijdt je denk ik een semi-noppenband sowieso rapper dan een echte straatband, maar dat wil niét zeggen dat er geen bochten mee gepakt kunnen worden : ik rijd eerlijk gezegd met die Scout/TKC-combinatie niet veel minder euhhh ... vlot dan met bv een TKC 70-set, Road-Attack's.
Met de Scout eronder nooit een stap opzij gezet, nu met de Anakee Wild toch één keer in een stijgende krappe linkse een keer Gertruud onderuitgetrokken (zonder veel erg trouwens).
Remmen : dat staat naar mijn gevoel ook meer dan rap genoeg stil met zo'n bandjes. De voorste (TKC dus) vertoont na verloop van tijd wel typisch raar afgesleten patroon dat goed voelbaar is tegen lage snelheid of bij manueel manoevreren. 'k Zou zeggen, probeert ne keer ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: Rubber onder een Varadero...
@Pa, waarom het je vanvoor TKC80 en geen K60 zoals vanachter?
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: Rubber onder een Varadero...
Vind dat de GSA met een toch ietwat groffer nopke beter op onverhard haar spoor houdt vooraan, Tom ... maar als dat voor jou niet te dikwijls een mogelijk issue zou zijn (weinig weg-is-weg-wegskes ) dan kan er evengoed een Scoutje vooraan ook ... Den Bompa heeft trouwens op z'n Yama Ten ook wel enigste complete setjes Scouts (of alleszinds de gewone Heidenau 60's) versleten dacht ik ...Tom Thumper wrote:@Pa, waarom het je vanvoor TKC80 en geen K60 zoals vanachter?
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
- duibhce Kaelann
- Posts: 2910
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Chapel-of-the-Well
- Contact:
Re: Rubber onder een Varadero...
in mijn geval: het voorbandje voelt wat vager aan, doet het niet zo geweldig als het off-road wat vettiger wordt en gaat nogal hard trillen wanneer ze wat afgesleten zijn. Er zijn wel meer mensen die de Scout achter mixen met een TKC80 of een Mitas E07 vooraan. Ik ga eens een Shinko E700 proberen deze keer aan de voorkant.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Rubber onder een Varadero...
Omdat we toch over banden bezig zijn : daarnet al zwalpend op de web-baren dees tegengekomen http://www.advpulse.com/adv-products/be ... sava-mc60/
Sava/Mitas/Goodyear/CGS ... er zijn blijkbar nogal wat "wat-is-van-wie"-constructies in het bandenwereldje https://www.revzilla.com/motorcycle/mit ... away-tires / https://www.bandenleader.be/motor-band/sava/mc60/
Kende de band niet, maar lijkt wel op Mitas E10 ... heeft er hier al iemand deze geprobeerd misschien ? Ze zijn inallegeval niet prijzig
De mannen bij Rawhyde zijn er wel voor te vinden ... http://www.rawhyde-offroad.com/sava/index.html
Sava/Mitas/Goodyear/CGS ... er zijn blijkbar nogal wat "wat-is-van-wie"-constructies in het bandenwereldje https://www.revzilla.com/motorcycle/mit ... away-tires / https://www.bandenleader.be/motor-band/sava/mc60/
Kende de band niet, maar lijkt wel op Mitas E10 ... heeft er hier al iemand deze geprobeerd misschien ? Ze zijn inallegeval niet prijzig
De mannen bij Rawhyde zijn er wel voor te vinden ... http://www.rawhyde-offroad.com/sava/index.html
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
- duibhce Kaelann
- Posts: 2910
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Chapel-of-the-Well
- Contact:
Re: Rubber onder een Varadero...
Die Sava nog niet geprobeerd. Ziet er inderdaad uit alsof ze dezelfde mal gebruikt hebben als de Mitas E10. Wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze dezelfde rubber compounds gebruiken.
Zou ook wel eens de MotoZ Tractionator Adventure willen testen. Maar die zijn in Europa veel minder bekend en moeilijker te krijgen.
Zou ook wel eens de MotoZ Tractionator Adventure willen testen. Maar die zijn in Europa veel minder bekend en moeilijker te krijgen.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings