Kaoko

Op en bij de motor, zonder elektriek
petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Kaoko

Post by petervdc »

Stefke wrote:Nee niks voor mij en serieus waar gebruik je dat in dit land?? !
Een halfuur snelweg is al genoeg om een boete te krijgen. En ik spreek dan nog niet van 600km naar het zuiden rijden... er niet altijd de tijd om het in een paar dagen te doen.
Met die moderne CC is remmen of koppelen al genoeg om dat af te zetten.
Keep going

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Kaoko

Post by vet on wheels »

Op mijne GSA staat dat.Is volledig electronisch. Ben blij dat ik t heb!
k gebruik dat occasioneel.
Ook bv in bebouwde kom. Heb eens boete gehad wegens 33/u ipv 30... :angry:
Daar rij ik nu op CC aan 31/u voorbij. :wink: Ne mens rijdt veel te rap te rap....
Op autostrade wel leuk, om hand te ontspannen, en om niet te snel of te traag te rijden.
Op auto ook, vorige zondag : 99% op CC va Nieuwpoort tot Brussel :P , aan max 125/u

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Kaoko

Post by zappa »

F M wrote: En ik mis die zo hard. Nagenoeg elke rit met de motor start en/of eindigt met een uur snelweg voor mij. Gezien ik me daar graag aan de max snelheid houd, zit ik veel te veel op die snelheidsmeter te kijken. En constant die gas heel lichtjes bijstellen, nog eens pijnlijk aan de pols na een tijdje ook.
Als ik een lange stuk autostrade moet rijden, kies ik me een auto voor me, die ongeveer de snelheid rijdt die ik zelf wil rijden en ik blijf die een beetje "schaduwen", hoef ik ook niet steeds naar mijn kilometerteller te kijken, en als die remt, dan ik ook, want wie weet staat daar dan een camera :mrgreen:

Ik gebruik cc nooit zelfs niet op de auto, op de motor zou ik dat nog enigszins begrijpen dat je hand/arm/pols moe wordt, maar in de auto, zou je toch een zo goede relaxte zit houding moeten hebben, door de instelbaarheid van je stuurpost?
sig nature

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Kaoko

Post by robman »

Hey , alvast merci voor jullie mening . :thumbsup:

Zoals ik al verwachte ..er zijn dus voor en tegenstanders .
Dat dat ding ervoor zorgt dat uw fiets autonoom blijft rijden is goed voor lange verbindingsritten . Maar wanneer je een noodstop moet doen ...is dat ook zo ...en je bent zeker 2 sec verder eer je die kraan hebt dichtgezet ...
Dat is dus ook de reden waarom ik toch nog niet tot bestelling ben overgegaan . :S

Ik heb nu een mailke gestuurd naar deze mensen : https://www.brakeawayproducts.com
Dit zou dus afspringen wanneer je je voorrem gebruikt .
Zou dus ideaal zijn ...ware het niet dat ik niet kan vinden dat het zou passen op mijn brommerke ....
Prijs is ook wel opmerkelijk hoger .

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Kaoko

Post by F M »

zappa wrote:Ik gebruik cc nooit zelfs niet op de auto, op de motor zou ik dat nog enigszins begrijpen dat je hand/arm/pols moe wordt, maar in de auto, zou je toch een zo goede relaxte zit houding moeten hebben, door de instelbaarheid van je stuurpost?
Op de auto is het bijna volledig om automatisch onder de maximumsnelheid te blijven. Bij de motor gebruikte ik het niet op gewone wegen omdat je het aan lage snelheden iets te hard voelt regelen, en op de motor is dat niet aangenaam. Ook zit je in bochten tegenstuur te gebruiken, je bent actief bezig met je hand aan de gashendel, en dat wringt met een gasstand die constant automatisch aangepast wordt.
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Kaoko

Post by petervdc »

Een reply van Brandon :
I have been working with a company over in the Netherlands to distribute the cruise control in Europe. They will start shipping product in about 2 weeks. The contact person there is Marcel Steen.
The company name is: Qmotive, Incoterms 2000, Apeldoom, The Netherlands
Phone number: 31 654 951 398
Email: Marcel.Steen@liteonauto.eu

Prijs is 324$

It is an easy install requiring only basic knowledge of the motorcycle it is a true plug and go application. You will plug a tee harness into the throttle harness located under the fuel tank. Plug into the OBD connector that is under the seat. Mount your control switch and program your throttle to the unit. It takes less than 1 and ? hours to do the total install.
Keep going

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Kaoko

Post by Tom Thumper »

F M wrote: Op de auto is het bijna volledig om automatisch onder de maximumsnelheid te blijven. Bij de motor gebruikte ik het niet op gewone wegen omdat je het aan lage snelheden iets te hard voelt regelen, en op de motor is dat niet aangenaam. Ook zit je in bochten tegenstuur te gebruiken, je bent actief bezig met je hand aan de gashendel, en dat wringt met een gasstand die constant automatisch aangepast wordt.
In combinatie met ride by wire is het natuurlijk ideaal, het systeem regelt niets aan uw gashandle waardoor het volgens mij ook sneller is. Bij dichtdraaien van de gas gaat het ook uit. Eigenlijk gebruik ik de cc meer op de moto dan in de auto. Zoals Vet hierboven reeds geschreven heeft, ik ben ook enorme van het systeem in de bebouwde kom, op gewestwegen waar je maar 70 mag... In een zone 30 lukt het niet bij Triumph, cc werkt pas als je in 4de rijdt. Blok is wel soepel maar 30 in 4de is net iets te traag.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Kaoko

Post by F M »

Tom Thumper wrote: In combinatie met ride by wire is het natuurlijk ideaal, het systeem regelt niets aan uw gashandle waardoor het volgens mij ook sneller is.
Bij de RT was het nog geen ride by wire, en werd de stand van uw gashendel constant aangepast. Actief rijden aan lage snelheden met CC was daardoor niet echt aangewezen. Drive by wire neemt die beperking dus weg. Nog een argument pro erbij.
petervdc wrote:It is an easy install requiring only basic knowledge of the motorcycle it is a true plug and go application. You will plug a tee harness into the throttle harness located under the fuel tank. Plug into the OBD connector that is under the seat. Mount your control switch and program your throttle to the unit. It takes less than 1 and ? hours to do the total install.
Tja, wat die 'basic knowledge' noemt, gaat mijn petje al lang te boven. De Control switch aan het stuur plaatsen zie ik al niet ziten, laat staan de benzinetank even van de motor halen... :oogrollen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Kaoko

Post by Harald »

Tom Thumper wrote:
F M wrote: Op de auto is het bijna volledig om automatisch onder de maximumsnelheid te blijven. Bij de motor gebruikte ik het niet op gewone wegen omdat je het aan lage snelheden iets te hard voelt regelen, en op de motor is dat niet aangenaam. Ook zit je in bochten tegenstuur te gebruiken, je bent actief bezig met je hand aan de gashendel, en dat wringt met een gasstand die constant automatisch aangepast wordt.
In combinatie met ride by wire is het natuurlijk ideaal, het systeem regelt niets aan uw gashandle waardoor het volgens mij ook sneller is. Bij dichtdraaien van de gas gaat het ook uit. Eigenlijk gebruik ik de cc meer op de moto dan in de auto. Zoals Vet hierboven reeds geschreven heeft, ik ben ook enorme van het systeem in de bebouwde kom, op gewestwegen waar je maar 70 mag... In een zone 30 lukt het niet bij Triumph, cc werkt pas als je in 4de rijdt. Blok is wel soepel maar 30 in 4de is net iets te traag.
Op snelweg als ik geen zin heb om de gas vast te houden. Als ik mijn pols effe wil laten rusten of mijn had stretchen.

Ohja, boven de 160 lukt het op de triumph ook niet om de CC in te schakelen.

:peepwall:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Kaoko

Post by Wipr »

Oh een schande dat een cruise controle niet werkt boven 160km/u :mrgreen:

Awel, ik vind cruise control super, zelfs spijtig dat ze dat niet op de kleine versies voorzien.

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Kaoko

Post by robman »

Allee , antwoord gekregen van de 'jounaited steets' van brake away products ..... : "Doesn't fit on a BMW ". Zo kort antwoord was dat ...
Jammer .

Dan toch ? Kaoko? or ' not Kaoko ' ?
Not easy ...

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Kaoko

Post by TimS »

Heb het momenteel niet op de moto en nog nooit het gevoel gehad het te missen, al doe ik zelden lange stukken snelweg.

Denk dat het zoiets is dat eens je het een eerste keer hebt gehad, je het altijd gaat willen hebben. Zo was het bij mij toch in de auto. Al gebruik ik het daar toch enkel op de lange stukken snelweg, nergens anders. Maar op weg naar Zuid-Frankrijk is dat iets geweldig. Max snelheid aanpassen en geen zorgen. Al zijn er stukken in Frankrijk waar die max snelheid toch ook serieus varieert en je op de duur je snelheid continu regelt met je vingers ipv met je voeten...
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Kaoko

Post by robman »

Kogel en kerk

Besteld !! :zuipe:

Maar toch niet van Kaoko ,
maar van Wunderlich .... :war:

Bedacht me : Als je aan 't raggen bent , en je draait je gas open ...dan komt die vaster te staan met Kaoko :w00t: ...mmmm....liever omgekeerd :whistling: , en dan is wunderlich de juiste ....hopelijk :thumbsup:

Ben benieuwd :wink:

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Kaoko

Post by robman »

Da spel is toegekomen .....
Dat blauw wieleke zit vast .... :blink: :war: :furious3: :furious3: :stomstom: :wc:

mailke naar Wunderlich :ruzie: :ruzie: ...ben es benieuwd ...




ondertussen lichtjes aan gemanipuleerd ...kraske op en nog altijd geen beweging in te krijgen :stomstom: :wc: :wc: :furious3:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Kaoko

Post by Muug »

robman wrote:maar van Wunderlich .... :war:
Bedacht me : Als je aan 't raggen bent , en je draait je gas open ...dan komt die vaster te staan met Kaoko :w00t: ...mmmm....liever omgekeerd :whistling: , en dan is wunderlich de juiste ....hopelijk :thumbsup:
Dus als ge de gaskraan plots wilt toedraaien wegens een harde onverwachte remaktie gaat uwe wunderlich zichzelf harder aandraaien?

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Kaoko

Post by robman »

Klopt ...
Bedoeling van mij om dit te gebruiken ...als het ooit nog zou werken :devil: ... is enkel op lange stukken autosnelweg .
Waar kan je eigenlijk erg goed anticiperen ? ...juist op autosnelwegen
Natuurlijk niet tijdens druk verkeer / file / druk stuk autosnelweg ....
Bon , een beetje wanneer ik de cruise van den otto ook niet gebruik .

We zien wel .
Moest dat mij tegensteken , vliegt dat er snel weer af zelle .

Post Reply