Pinlock

Op en bij de motor, zonder elektriek
KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Pinlock

Post by KlaasN »

Met dit koude/natte weer, geeft mijn Pinlock niet voldoende isolatie. Er kompt steeds damp tussen het vizier en de Pinlock. Dat is erg lastig want je kan het niet wegvegen. Ik probeerde het ding te reinigen, herplaatsen, schroefjes aandraaien, nts helpt.
Zou ik het kunnen riskeren om de Pinlock 'af te kitten' met transparante siliconen? Heeft iemand een beter alternatief?

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Pinlock

Post by zappa »

mottig zo'n damp helm :twisted:

een druppeltje dreft op je visier binnenkant kan even tijdelijk helpen tegen 't aandampen.
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Pinlock

Post by Muug »

zit er dan geen siliconen randje op je pinlock?
Bij de vizieren van BMW en Shoei bvb waar de pinlock affabriek gemonteerd zit, is er inderdaad een siliconenrandje aanwezig. En dat helpt megagoed. Pas na vele jaren komt er dan wat speling en sleet op en begint er een h??l klein beetje damp tussen te komen.
Je kan inderdaad proberen met zelf een siliconen randje te maken. Waarom niet? En als het lukt, dan koop je gewoon een nieuw vizier waar dat al in zit.

Of je koopt gewoon meteen een FogCity-vizier, die kleef je er in, en dan is het ook meteen waterdicht. Heb ik vroeger ook al gedaan, was ook megagoed.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Pinlock

Post by Koeno »

Je hebt toevallig niet gedaan wat ik dit weekend voor had:
alle ventilatie van de helm "per ongeluk" dicht gezet...

Mijn vader was met de helm aan het spelen, en toen ik vertrok had ik niet gelet op de ventilatie...
Tegen dat ik goed aant rijden was in de buurt van Chimay, moest ik constant het vizier openhouden of ik zag geen fluit.
Alle ventilatie stond dus gewoon dicht, en dat helpt ook niet natuurlijk.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Pinlock

Post by zappa »

of euh uw buffke tot over je mond getrokken? Als ik dat doe, dan dampt m'n vizier ook aan, zelfs mijn endurobril dampt aan als ik mijn buff over m'n mond trek bvb bij hagel, omdat die enduro helm open is en de hagel pijn doet aan mijn gezicht.
sig nature

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Pinlock

Post by KlaasN »

Een gesloten ventilatie helpt natuurlijk niet. :silly:
Deze Pinlock is ook voorzien van een siliconen randje maar er is teveel speling aanwezig. Ik moet de pinnetjes zo ruim mogelijk draaien, anders blijft de Pinlock los van het scherm staan.
Vanavond ga ik het randje opspuiten met transparante silicone, als het niet lukt, dan maar een nieuw vizier,
Een andere optie is inderdaad de Pinlock verwijderen en zo een fog-city kopen, dat zal mss veiliger zijn.
Gisteren was mijn zicht volledig verdwenen en dat op de ring van Apen, het kan veiliger. Hahahaha

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Pinlock

Post by zappa »

of gewoon van het merk van je helm en type een nieuwe pinlock kopen ? Ik heb dat bij mijn helm ook gedaan, wegens krassen, maar het sluit nu ook terug beter aan.
sig nature

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Pinlock

Post by pingu »

Heb ook altijd miserie gehad met pinlock, zowel in de C3 als nu in de Neotec. Dat zat nooit goed, en als je dat dan een keer "correct" geplaatst had dan was het na een paar weken toch weer te los, en kwam er dus toch weer vocht tussen.

Nu een kleefinsert van Raleri. Megacontent van. Niks geen gepruts meer met stelschroefjes e.d. Gewoon inkleven en rijden. En als ik me niet vergis was die Raleri goedkoper dan een nieuwe pinlock, laat staan een nieuw vizier...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Pinlock

Post by Muug »

ik heb nooit miserie gehad met pinlock, altijd zeer tevreden geweest, en ik heb ook een C3 gehad, en er zelfs rijles mee gegeven. Altijd happy geweest. :thumbsup:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Pinlock

Post by Stefke »

Zo' n fogcity past niet in alle helmen, sommige vizieren staan te bol in twee richtingen. Mogelijk is de pinlock ook niet het juiste model voor uwen helm. Zelf ook wel eens voorgehad, boeltje weer losgemaakt en opnieuw geplaatst, probleem was opgelost. Mijn pinlock dampt dan weer wel aan omdat het ofwel versleten is of omdat mijne c3 te weinig verlucht. Zeker een probleem op vochtige dagen zoals tegenwoordig :-)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Pinlock

Post by Stefke »

Zo' n fogcity past niet in alle helmen, sommige vizieren staan te bol in twee richtingen. Mogelijk is de pinlock ook niet het juiste model voor uwen helm. Zelf ook wel eens voorgehad, boeltje weer losgemaakt en opnieuw geplaatst, probleem was opgelost. Mijn pinlock dampt dan weer wel aan omdat het ofwel versleten is of omdat mijne c3 te weinig verlucht. Zeker een probleem op vochtige dagen zoals tegenwoordig :-)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Pinlock

Post by bompa »

Heel waarschijnlijk zijn de gaatjes niet op de juiste afstand in je vizier geboord , ik heb met een pinlock eigenlijk nooit problemen gehad, alleen een keer een pinnetje verloren juist na het opspannen , maar die had ik gelukkig altijd reserve bij ,want als er eentje uit het vizier valt , valt er niet meer te rijden met het vizier dicht van het lawaai.

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Pinlock

Post by KlaasN »

Ik bestelde een Raleri vizier. Binnenkort post ik het resultaat. Hopelijk werkt dit, ik lees er alleszins erg goede dingen over.

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

Pinlock

Post by KlaasN »

Raleri is top. Lang geleden dat ik met een zo helder vizier kon rijden!!
Voor mij, geen Pinlock meer! :whip:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Pinlock

Post by Muug »

Raleri kende ik niet, leuk om te weten dat er een uitstekend alternatief bestaat !

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Pinlock

Post by ChiChiWaWa »

Pinlock op mijnen systeemhelm is versleten
En op een andere helm zit ie niet goed, bleek tijdens een wat vochtige rit. Die raleri ziet er idd wel interessant uit en alleszins goedkoper dan een nieuwe pinlock

zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

Re: Pinlock

Post by zwiep »

doet me denken aan het eerste ritje met ons madam, nagelnieuwe shoei xr1100 op haar kopke en weg , eenmaal op de antwerpse ring, vizier dicht en door de intercom een paniekerige stem : ik zie geen steek meer, dacht bij mezelf , dat kan toch niet, haar de raad gegeven open te rijden tot we ergens aan de kant konden.
wat bleek bij controle van de helm?
beschermfolie langs binnen hing er nog in :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Pinlock

Post by Davy78 »

Heb net een nieuw vizier nodig voor mijn C3 (de pinlock zit ook los, en het vizier zelf heeft al redelijk wat krassen), dus raleri ga ik ook zeker bekijken.

Verder nog iemand goede tips voor brildragers? Het vizier is meestal het probleem niet, mijn bril dampt eerder aan. Vorige week zat ik zo op de snelweg mijn hoofd schuin te houden omdat ik enkel nog langs de zijkantjes door mijn bril kon zien :roll: (ben uiteraard zo snel mogelijk gestopt)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Pinlock

Post by Muug »

Davy78 wrote:mijn bril dampt eerder aan. Vorige week zat ik zo op de snelweg mijn hoofd schuin te houden omdat ik enkel nog langs de zijkantjes door mijn bril kon zien :roll: (ben uiteraard zo snel mogelijk gestopt)
kijk kijk
dat is letterlijk ettelijke jaren geleden dat ik dat ooit nog heb meegemaakt
eigenlijk, niet meer sinds ik dure helmen draag .... shoei xr1000, een tweetal Shuberts, een BMW Systeem 4 (was mijn eerste dure)
maar da's zo precies of gij draagt goedkope terwijl ik helemaal niet weet welke helm ge hebt :oops:

uwen bril die in uw helm bedampt is een combi van twee zaken peis ik zo : 1) véél te warm hebben waardoor ge letterlijk zelf aan 't (zweet)dampen zijt en 2) te weinig trok in uw helm (door dikke sjaal bvb die de onderkant toe stopt)
of ge zit achter een hele grote ruit waarachter weinig trok is????
of heb je een verkeerde ademhalingstechniek? Bij koud nat weer is het een goed idee om in te halen via de neus en uit te ademen via de mond, door de lucht zachtjes naar beneden te blazen.
allemaal dingskes om eens te proberen.

Online
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Pinlock

Post by F M »

Ik ben ook brildrager en heb dat probleem ook wel eens.

Wat Muug zegt over ventilatie klopt. Bij mijn helm moet ik de verluchting onderaan het vizier zeker open hebben staan. Regenweer + verluchting toe = bril dampt aan.

Goed gereinigde brilglazen helpt ook. En ik heb bij mijn brillenwinkel (Mertens in Kessel-Lo, zelf motorrijder en brillendrager) eens een potteke 'zalf' gekocht waarmee je je brilglazen kon inwrijven. Die verminderden het probleem, maar kregen het toch niet helemaal weg. En na een paar maanden was dat vet ineens weg uit het doosje. :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply