Vet

Op en bij de motor, zonder elektriek
Post Reply
jerrekan
Posts: 25
Joined: 22 Jun 2014 22:05
Location: Schaarbeek

Vet

Post by jerrekan »

Een middenbok gekocht voor mijn transalpke.
De moto is er voor voorzien, ik moet dus gewoon een staafke door een paar buizekes steken.
't Is er zo eentje:
Image

Nu zal ik dat staafke en de buizekes waarschijnlijk best van wat smeermiddel voorzien. Als ik bvb bij RAD kijk (o) zie ik daar koper en ceramisch vet staan. Maakt dat iets uit?

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Vet

Post by Stefke »

Ik zou daar gewoon lagervet aan doen. Die middenpoot moet gewoon scharnieren, wordt ook niet echt warm of heet, dus is kopervet of ceramisch vet een beetje overkill... :?

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Vet

Post by zappa »

even opgezocht wat verschil is tussen kopen en ceramisch http://amklassiek.nl/het-slimme-neefje- ... 012/06/18/

Gewoon vet smeer ik bij m'n enduro ook op plaats waar de lagers in het wiel zitten, de voetsteunen, schakelpookje enz en na een stevige wasbeurt herhaal ik dat. ;)
sig nature

jerrekan
Posts: 25
Joined: 22 Jun 2014 22:05
Location: Schaarbeek

Re: Vet

Post by jerrekan »

Ok, begrepen. Merci voor de info.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Vet

Post by bompa »

Kopervet dient niet voor scharnierende onderdelen , vroeger op het werk gebruikte wij dat voor bouten van de rijplaten van een rupskraan , en na een paar jaar kregen wij die nog vanzelfs los al stonden die rupskranen veel in het slijk, we gebruikte dat ook aan bouten en moeren , gelijk eerder al vermeld zou ik ook gewoon vet daarvoor gebruiken.

Post Reply