dunner leder is beter? Jawel, + uitleg

Op en bij de motor, zonder elektriek
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: dunner leder is beter? Jawel, + uitleg

Post by Muug »

fore wrote: 07 Jul 2017 00:44 'k rij in de zomer met die luchtige kevlar-dingen rond ... hoody en jeans.
Ja, overlaatst heb ik daarvan een tweeling zien rondrijden.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: dunner leder is beter? Jawel, + uitleg

Post by bompa »

Halfweg de jaren 70 begonnen met oefenen met crossen met een lederen crossbroek en ik vond dat niet slecht om aan te doen, wat ik er wel uitsmeet waren die harde kniebeschermers , als die niet juist over de knie zaten kon je je daar erg aan kwetsen , daarna kwamen de kunststof crossbroeken , maar waren die beter, in het begin zeker niet en er zaten dezelfde harde ondingen op de hoogte van de knie ,die hier momentelijk verwijderd werden want die zaten bij mij gewoonlijk halfweg de knie ,wat zeer gevaarlijk was tijdens een val , "je moest niet vallen,'k weet het, maar je wist maar nooit :grin: "

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: dunner leder is beter? Jawel, + uitleg

Post by Stefke »

Vandaag helaas kunnen zien dat je eerst moet vallen om te weten of het motopak wel van degelijke kwaliteit is. Kevlar jeanstoestanden zijn in elk geval niet fameus en leder met stoffen inzetstukken precies ook niet... :roll: Met de rijder gaat het redelijk goed, moet wel nog wat op intensieve blijven liggen voor observatie... :(
Het asfalt was van de betere soort, ttz pek met daar over dikke kiezels... heeft dus als een rasp gewerkt... :|

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: dunner leder is beter? Jawel, + uitleg

Post by Davy78 »

Ik moet zeggen dat ik tegenwoordig liefst mijn lederen pak draag. Het is eigenlijk heel comfortabel, en als je na je lederen pak terug je textiel pak aan trekt voel je je redelijk onbeschermd :laughing:

Post Reply