to go pro or not to go pro

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

to go pro or not to go pro

Post by F M »

Mijn derde Drift action cam is stilaan de geest aan het geven. Wil soms niet meer opstarten, onder het rijden valt hij soms uit met een storende, luide, constante pieptoon (ik dacht de eerste keer dat ik eindelijk gehoorschade opgelopen had - heb zeker 10 minuten verder gereden voor ik doorhad dat het wel eens de helmcamera zou kunnen zijn) ...

Het bedrijf Drift is op sterven na dood. Ik ga eindelijk waarschijnlijk voor een Gopro. Ik twijfel tussen Hero5 black, Hero6 black, Session of Session5.
Nieuw of tweedehands.

Iemand ervaring met het merk Gopro ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: to go pro or not to go pro

Post by Muug »

ik niet
maar op reis ziet ge simpelweg niks anders :|

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: to go pro or not to go pro

Post by duibhce Kaelann »

Ik ook niet.
Maar op reis ziet ge niks anders.

GoPro camera's en DJI drones, het hoort tegenwoordig blijkbaar bij de standaard uitrusting... :dontknow:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Droopy
Posts: 1055
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: to go pro or not to go pro

Post by Droopy »


Koeno
Posts: 3180
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: to go pro or not to go pro

Post by Koeno »

Ik heb zo'n gopro 3 + black ofzoiets,
De kwaliteit vind ik meer dan behoorlijk, héél véél mogelijke extra gadgets om hem ergens aan vast te hangen...
komt met handige software, de mijne is verbonden met een afstandsbediening die op het stuur hangt om te starten/stoppen met recorden,
alsook met mijn gsm, zodat ik kan zien wat er al gefilmd is, of om realtime te checken of de positie nog goed is...

https://www.youtube.com/watch?v=LF6H_C7jjQM

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: to go pro or not to go pro

Post by F M »

Thx.

Maar al die vergelijkingen testen op heel wat verschillende zaken die er voor mij niet toe doen.
Ik ga niet onderwater filmen, ik neem er geen foto's mee, ik ga niet in het donker filmen, hoe lang hij draait op een batterij interesseert me niet, de kwaliteit van de microfoons is onbelangrijk, want ik gebruik toch een externe micro...

Voor mij is heel belangrijk dat ik hem kan aansluiten op externe voeding, dat de beeldkwaliteit goed is op 1080p, en dat hij beeldstabilisatie biedt. Dat laatste is belangrijk omdat de filmpjes van mijn Drift zuigen.. eh , trillen. De Hero5 en Hero Session 5 bieden stabilisatie, en bij de Hero 6 is die nog veel beter geworden.

Maar die kost dan weer zo veel... :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

Re: to go pro or not to go pro

Post by zwiep »

ik zie er het nut niet van in, azo een filmke van je gereden route steekt al tegen na 5 min, laat staan voor de gene die er verplicht moeten naar kijken na uw laatste tripje.

een beetje zoals ne trouwalbum in de jaren stillekes, .... ge wordt da tot vervelens toe door uw strot geduwd :shock:
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: to go pro or not to go pro

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 12 Oct 2017 20:13 GoPro camera's en DJI drones, het hoort tegenwoordig blijkbaar bij de standaard uitrusting... :dontknow:
Dat gezegd zijnde, zo'n DJI Mavic Pro, da's zo'n drone met opvouwbare pootjes en propellors, lijkt me wel vet cool ! Dat ding past in zowat elke tanktas en kan met een smartphone bediend worden. Echt een topding. Had ik bvb in Schotland wel graag meegenomen, tijdens onze wandelingen. :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: to go pro or not to go pro

Post by F M »

zwiep wrote: 14 Oct 2017 11:02 ik zie er het nut niet van in, azo een filmke van je gereden route steekt al tegen na 5 min, laat staan voor de gene die er verplicht moeten naar kijken na uw laatste tripje.

een beetje zoals ne trouwalbum in de jaren stillekes, .... ge wordt da tot vervelens toe door uw strot geduwd :shock:
Dat is persoonlijk, Zwiep. Ik kijk 's avonds op mijn TV regelmatig terug naar mijn filmpkes.
Vooral de al geëditeerde filmpjes. Spijtig genoeg heb ik nog een berg achterstand...

En inderdaad, het is ook persoonlijk in die zin dat er niemand anders naar hoeft te kijken ;) De afgewerkte filmpjes staan ook op mijn YouTube kanaal, maar niemand is verplicht te kijken...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3393
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: to go pro or not to go pro

Post by Blackbert »

Ik denk dat de kunst zit in het wegknippen, teneinde het een beetje interessant te houden.
Wil je het echt goed, dan doe je een rit 2 of 3 keer, met verschillende cameraposities op en naast de moto.
Daarna nog een dagje of 2 achter de computer.
Resultaat: 5 boeiende minuten.

Zou het mij dat waard zijn? Hmm, nu niet. Die vloeiende rit op of af die berg wordt zodanig verknipt dat het rijplezier verdwijnt.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2867
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: to go pro or not to go pro

Post by Stefke »

zwiep wrote: 14 Oct 2017 11:02 ik zie er het nut niet van in, azo een filmke van je gereden route steekt al tegen na 5 min,
dikwijls wel ja, maar didactisch kunnen die dingen van onschatbare waarde zijn... Een filmpje zegt meer dan duizend woorden... en tegenspreken is er niet meer bij... 8-)

User avatar
Raketman
Posts: 1253
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: to go pro or not to go pro

Post by Raketman »

Filmen tijdens lesgeven is zo'n interessant gegeven. Helaas veel te weinig tijd voor in het huidige systeem om dat nuttig te gebruiken. Een filmke alanyseren ipv met de moto fysiek bezig te zijn is iets wat slechts weinigen verantwoord vinden voor hun dure geld.
Nil volentibus arduum

User avatar
Stefke
Posts: 2867
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: to go pro or not to go pro

Post by Stefke »

Raketman wrote: 15 Oct 2017 23:26 Filmen tijdens lesgeven is zo'n interessant gegeven. Helaas veel te weinig tijd voor in het huidige systeem om dat nuttig te gebruiken. Een filmke alanyseren ipv met de moto fysiek bezig te zijn is iets wat slechts weinigen verantwoord vinden voor hun dure geld.
En toch zou ik het meer die richting willen. Ik heb ook de indruk dat er achteraf niet meer veel gepiept wordt over de kostprijs... en anders doe ik niet moeilijk hé, trap omhoog , links, eerste deur links, ga het daar eens uitleggen jong! Mij niet gelaten. (Alleen jammer dat er daar hoe langer hoe meer niemand meer is die iets afweet van lesgeven...cijferkes meneer, cijferkes dat is belangrijk! :veryangry: :furious3: )

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: to go pro or not to go pro

Post by zappa »

Stefke wrote: 15 Oct 2017 23:21

dikwijls wel ja, maar didactisch kunnen die dingen van onschatbare waarde zijn... Een filmpje zegt meer dan duizend woorden... en tegenspreken is er niet meer bij... 8-)

Bij de dressuur paarden sport, is dat heel gebruikelijk, om de bewegingen van paard en ruiter goed te kunnen corrigeren of aanpassen. Soms is een kleine te vroeg of te late beweging de basis dat een oefening niet overkomt.
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: to go pro or not to go pro

Post by Muug »

Stefke wrote: 16 Oct 2017 00:10
Raketman wrote: 15 Oct 2017 23:26 Filmen tijdens lesgeven is zo'n interessant gegeven. Helaas veel te weinig tijd voor in het huidige systeem om dat nuttig te gebruiken. Een filmke alanyseren ipv met de moto fysiek bezig te zijn is iets wat slechts weinigen verantwoord vinden voor hun dure geld.
En toch zou ik het meer die richting willen. Ik heb ook de indruk dat er achteraf niet meer veel gepiept wordt over de kostprijs... en anders doe ik niet moeilijk hé, trap omhoog , links, eerste deur links, ga het daar eens uitleggen jong! Mij niet gelaten. (Alleen jammer dat er daar hoe langer hoe meer niemand meer is die iets afweet van lesgeven...cijferkes meneer, cijferkes dat is belangrijk! :veryangry: :furious3: )
Lotto winnen, B&B kopen en uitbaten ergens in Luxemburg. Een resem helmen kopen in verschillende maten waarin telkens zo'n Sena zit zodat elke klant zo'n helm kan opzeten, zodat ge opmerkingen kunt geven onderweg. En gij als instructeur op uw GS of Crosstourer erachteraan met uw camerasysteem op de moto. Strak plan.

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: to go pro or not to go pro

Post by fore »

'k heb er ook al 3 'versleten'/buiten dienst.

Het enige 'probleem' dat ik ermee had was de (afstands)bediening. Je krijgt geen 'feedback' dat hij aan het opnemen is of niet. (alleszins onpraktisch op de moto ...)


Als ik nog eentje zou kopen zal het een contour zijn. Ne 'simpele' schuifschakelaar ... vooruit = filmen ... achteruit is af.

https://www.youtube.com/watch?v=LFBwuvBRdoU
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: to go pro or not to go pro

Post by Davy78 »

fore wrote: 17 Oct 2017 00:30 Als ik nog eentje zou kopen zal het een contour zijn. Ne 'simpele' schuifschakelaar ... vooruit = filmen ... achteruit is af.
... als hij op staat wel ja. En als ge hem een tijdje niet aangezet hebt gaat hij automatisch uit.

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: to go pro or not to go pro

Post by F M »

fore wrote: 17 Oct 2017 00:30 'k heb er ook al 3 'versleten'/buiten dienst.

Het enige 'probleem' dat ik ermee had was de (afstands)bediening. Je krijgt geen 'feedback' dat hij aan het opnemen is of niet. (alleszins onpraktisch op de moto ...)


Als ik nog eentje zou kopen zal het een contour zijn. Ne 'simpele' schuifschakelaar ... vooruit = filmen ... achteruit is af.

https://www.youtube.com/watch?v=LFBwuvBRdoU
Een contour zou dan wel een occazie moeten worden, want ik denk dat die al een hele tijd niet meer bestaan.

Mijn 2 laatste Drifts hebben een afstandsbediening met gekleurde waarschuwingslampjes. Je ziet daar dus wel op of hij aan het opnemen is. Je ziet aan de kleuren zelfs in welke mode hij staat (foto's, film, burst,...). Dat werkt perfect als je niet kleurenblind bent zoals ik. :wall:

Eigenlijk kan je gerust één van mijn Drifts overnemen. Mijn probleem is nl. dat ik de ganse dag wilde opnemen, en daarvoor een externe stroombron gebruik. Maar de mini-usb aansluiting is niet opgewassen tegen het constante gebruik in alle omstandigheden. Bij beide Drifts heeft de USB-aansluiting te veel speling gekregen, waardoor hij of geen stroom meer kreeg, dan wel het eventjes wel en dan weer geen contact ervoor zorgt dat de camera tilt slaat, hard begint te piepen, en ik de batterij er even moet uithalen. En wat hij aan het opnemen was, werd dan niet opgeslagen. Ik kan hem wel nog opladen aan de PC of een stopcontact, en dan achteraf op de batterij opnemen. Maar met 2 batterijen die je onderweg niet kan opladen, kom je geen dag door.

Ik ga nu ook afstappen van het continu van stroom voorzien. Ik wi lhet doen met 2 batterijen die ik wel onderweg kan opladen met een oplader. En daarbij een apparaat dat met de opnameknop ineens ook het toestel aan- en uitschakelt. Daarmee gaat de batterij toch al wat langer mee.

De Gopro Session 5, die mijn eerste keus leek te worden, valt daardoor af. Die heeft geen verwisselbare batterij, en ik kan dus geen 2e batterij opladen onderweg. Het gaat nu nog tussen de Gopro Hero5 en Hero6, en de Sony HDR-AS300R of Sony FDR-X3000R.

De Gopro's zijn alomtegenwoordig, dus ook de accessories zijn gemakkelijk te vinden. De Sony's beschikken echter over een optische beeldsatbilisatie die superieur is, bijna te vergelijken met het gebruik van een gimbal. Daardoor neig ik naar de Sony's, maar die zijn moeilijk te vinden, en zeker de accessoires. Het mounten op een helm is al niet simpel.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: to go pro or not to go pro

Post by Muug »

usb-connecties zijn helemaal niet voorzien op motorfietsgebruik. Da's bij zowat alle toepassingen. Erg fragiele verbindingetjes. Ik vraag me af hoe ze dat in het leger oplossen, waar alles immers überrobuust moet zijn.

Koeno
Posts: 3180
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: to go pro or not to go pro

Post by Koeno »

Voor gopro's heb je waterdicht cases die de camera voorzien van stroom...
geen nood dus aan batterijtjes...
http://www.aerostich.com/external-power ... gopro.html

maar deze is enkel voor 3&4.
maar vermoedelijk bestaat dat ook voor 5 natuurljk

Post Reply