to go pro or not to go pro

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: to go pro or not to go pro

Post by F M »

Niet zozeer de RT. Eerder ik...

Maar dat wegje was inderdaad on purpose. :grin:
Anderzijds, Marc, dat je in Overijse aan het denderen was, moet ik maar geloven, want voor mij is die link een ongeldige bron. :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: to go pro or not to go pro

Post by OzzePaa »

F M wrote: 05 Nov 2017 20:30 Niet zozeer de RT. Eerder ik...

Maar dat wegje was inderdaad on purpose. :grin:
Anderzijds, Marc, dat je in Overijse aan het denderen was, moet ik maar geloven, want voor mij is die link een ongeldige bron. :dontknow:
Nu je 't zegt ... filmke opent hier ook niet vanaf de link :krabje: Nochthans op dezelfde wijze ge-convert als dat van de Timmelsjoch in topic "wawasda nuweer" ... :dontknow: Is wel wat groter, maar toch succesvol ge-upload naar m'n Telenet-webspace :?

Edit : efkes uit m'n gedacht gegaan, maar nu wel werkend gemaakt ;) :arrow: dender ik eergisteren over de Bredestraat in Overijse ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: to go pro or not to go pro

Post by Wipr »

F M wrote: 12 Oct 2017 16:07 Mijn derde Drift action cam is stilaan de geest aan het geven. Wil soms niet meer opstarten, onder het rijden valt hij soms uit met een storende, luide, constante pieptoon (ik dacht de eerste keer dat ik eindelijk gehoorschade opgelopen had - heb zeker 10 minuten verder gereden voor ik doorhad dat het wel eens de helmcamera zou kunnen zijn) ...

Het bedrijf Drift is op sterven na dood. Ik ga eindelijk waarschijnlijk voor een Gopro. Ik twijfel tussen Hero5 black, Hero6 black, Session of Session5.
Nieuw of tweedehands.

Iemand ervaring met het merk Gopro ?
Zeg Frans, ik had dat ooit eens laten weten dat ik ook een Sony HDR-50AS heb he. Remeber. Enfin, ik wou dus ook iets voor op mijnen helm te zetten om die cam meer te gebruiken dan enkel geploeter in één of andere exotische zee. Dus voor de grote vakantie begon, ergens eind mei, begin juni eens gaan kijken voor een harnas waar je de Sony op kon zetten. Kostte, origineel van Sony iets tussen de 40-50euro maar op de Pekingexpres, ik bedoel AliExpres heb ik, niet origineel Sony natuurlijk, een heel setje gevonden voor slechts 26euro. Harnas, iets voor op uwe kop te zetten al zou je speleologisch gewijs iets willen filmen. Nog een selfie stick, een flexibele staander enz enz. Iets voor op je helm te plakken niet maar wel iets voor op een stuur te plaatsen en in het geval van mijne motor is dat geen probleem daar het een naked is.

Onderstaande gekocht

https://www.aliexpress.com/item/2016-Ne ... autifyAB=0

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: to go pro or not to go pro

Post by 't spook »

best niets op uwen helm plakken...

2 redenen,
ge ziet eruit gelijk nen teletubbie :laugh3:
en...
nen helm is daar niet op voorzien
vraag maar aan Schumacher... :stupid:
:? KMK :roll:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: to go pro or not to go pro

Post by Wipr »

't spook wrote: 07 Aug 2018 10:59 best niets op uwen helm plakken...

2 redenen,
ge ziet eruit gelijk nen teletubbie :laugh3:
:mrgreen:
vraag maar aan Schumacher... :stupid:
Schumacher.......rijden tegen 300+ en geen vuiltje aan de lucht maar effe door de diepsneeuw ploeteren en dan maak je dat mee. Spijtig :(
Action cam op de helm zou ik ook niet doen, net als die communicatiesystemen die langs de zijkant van de helm worden geïnstalleerd. Hinderlijk voor mijnen aërodynamica :peepwall: :mrgreen:

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: to go pro or not to go pro

Post by 't spook »

diene mens zou een cameratje op zijn skihelm gehad hebben...
is die helm ni voor gemaakt
resultaat is :lipsrsealed2:
:? KMK :roll:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: to go pro or not to go pro

Post by F M »

Gelukkig rijd ik geen moto met een skihelm op mijn kop.
En als ik die foto's zie van het spook op de Stelvio dan heb ik precies ook geen schrik meer van er slecht uit te zien met een camera op de zijkant van mijn helm :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: to go pro or not to go pro

Post by 't spook »

skihelm is er ni voor gemaakt
motorhelm ook ni
ge zult het maar voorhebben dat ge juist op dat punt valt en de camera los door de helm gaat of er ne fameusen bult inmaakt

helmen zijn niet gemaakt om op een puntig klein voorwerp met een klein contactoppervlak te beschermen maar om een schok te breken op een vlakke laag asfalt of beton of wat dan ook...daar accessoires tegenvijzen is compleet idioot... en mogelijk dodelijk...

langs de andere kant hebben de meesten geen teletubbie look nodig om zich op de moto onsterfelijk belachelijk te maken
met ne rozen tutu gaat dat evengoed :mrgreen:
:? KMK :roll:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: to go pro or not to go pro

Post by F M »

bwa, ge kunt ook met een open helm rijden en dan op uw gezicht gaan...

Maar misschien is daar niet zo veel verlies aan :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: to go pro or not to go pro

Post by Wipr »

:lurker:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: to go pro or not to go pro

Post by zappa »

't spook wrote: 07 Aug 2018 18:33

helmen zijn niet gemaakt om op een puntig klein voorwerp met een klein contactoppervlak te beschermen maar om een schok te breken op een vlakke laag asfalt of beton of wat dan ook...daar accessoires tegenvijzen is compleet idioot... en mogelijk dodelijk...



hmmm zo'n (echt wel simpel schel plastic schelp- ) helm voor op een paard, zou in principe ook nog een eens na trappen "met hoefijzer beslagen" paard moeten tegenhouden? Denk dat een motorhelm echt wel veel meer slagvast is? :dontknow: Just die kin die ontbreekt- bescherming, vind ik nogal risky ?
sig nature

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: to go pro or not to go pro

Post by 't spook »

arai jet al 15 jaar...
veel beter zicht
en die gopro...
heeft niets met motorrijden te zien en maakt alles veel gevaarlijker want weer wat minder aandacht daar waar het moet...
been there, done that
gopro enkel nog in de wedstrijdwagen
insteken, opzetten,
na de rit uithalen
gedaan
:? KMK :roll:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: to go pro or not to go pro

Post by F M »

't spook wrote: 13 Aug 2018 16:55 arai jet al 15 jaar...
veel beter zicht
:grin: :grin: :grin:
bugs.jpg
(121.85 KiB) Downloaded 2131 times
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: to go pro or not to go pro

Post by F M »

Wipr wrote: 07 Aug 2018 02:20
Zeg Frans, ik had dat ooit eens laten weten dat ik ook een Sony HDR-50AS heb he. Remeber. Enfin, ik wou dus ook iets voor op mijnen helm te zetten om die cam meer te gebruiken dan enkel geploeter in één of andere exotische zee. Dus voor de grote vakantie begon, ergens eind mei, begin juni eens gaan kijken voor een harnas waar je de Sony op kon zetten. Kostte, origineel van Sony iets tussen de 40-50euro maar op de Pekingexpres, ik bedoel AliExpres heb ik, niet origineel Sony natuurlijk, een heel setje gevonden voor slechts 26euro. Harnas, iets voor op uwe kop te zetten al zou je speleologisch gewijs iets willen filmen. Nog een selfie stick, een flexibele staander enz enz. Iets voor op je helm te plakken niet maar wel iets voor op een stuur te plaatsen en in het geval van mijne motor is dat geen probleem daar het een naked is.

Onderstaande gekocht

https://www.aliexpress.com/item/2016-Ne ... autifyAB=0
Met het antwoord van het Spook had ik jouw post over het hoofd gezien.
Dat is precies wel heel veel spul voor weinig geld. Heb je het al in huis?
Ik heb ook gedacht aan een borstharnas, maar ik denk dat dit in mijn geval iets te laag komt, en ik te veel zou filmen door het windscherm van de RT. Bij ontvangst van de camera had ik thuis dadelijk wat proefopnames gemaakt met de camera handmatig op verschillende posities geplaatst. Daarbij vond ik de plaatsing op de zijkant van de helm het beste.

Maar met een naked bike is het borstharnas wel heel geschikt.

By the way, ik ben o zo blij met de beeldstabilisatie. We hebben in de Pyreneeën enkele kleinere cols gedaan met een verschrikkelijk wegdek. Op het filmpje zie je een perfect stille horizon, met een motor die constant op en neer dendert. Ongelofelijk goed. :)
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: to go pro or not to go pro

Post by Wipr »

F M wrote: 14 Aug 2018 10:14
Wipr wrote: 07 Aug 2018 02:20
Zeg Frans, ik had dat ooit eens laten weten dat ik ook een Sony HDR-50AS heb he. Remeber. Enfin, ik wou dus ook iets voor op mijnen helm te zetten om die cam meer te gebruiken dan enkel geploeter in één of andere exotische zee. Dus voor de grote vakantie begon, ergens eind mei, begin juni eens gaan kijken voor een harnas waar je de Sony op kon zetten. Kostte, origineel van Sony iets tussen de 40-50euro maar op de Pekingexpres, ik bedoel AliExpres heb ik, niet origineel Sony natuurlijk, een heel setje gevonden voor slechts 26euro. Harnas, iets voor op uwe kop te zetten al zou je speleologisch gewijs iets willen filmen. Nog een selfie stick, een flexibele staander enz enz. Iets voor op je helm te plakken niet maar wel iets voor op een stuur te plaatsen en in het geval van mijne motor is dat geen probleem daar het een naked is.

Onderstaande gekocht

https://www.aliexpress.com/item/2016-Ne ... autifyAB=0
Met het antwoord van het Spook had ik jouw post over het hoofd gezien.
Dat is precies wel heel veel spul voor weinig geld. Heb je het al in huis?
Ik heb ook gedacht aan een borstharnas, maar ik denk dat dit in mijn geval iets te laag komt, en ik te veel zou filmen door het windscherm van de RT. Bij ontvangst van de camera had ik thuis dadelijk wat proefopnames gemaakt met de camera handmatig op verschillende posities geplaatst. Daarbij vond ik de plaatsing op de zijkant van de helm het beste.

Maar met een naked bike is het borstharnas wel heel geschikt.

By the way, ik ben o zo blij met de beeldstabilisatie. We hebben in de Pyreneeën enkele kleinere cols gedaan met een verschrikkelijk wegdek. Op het filmpje zie je een perfect stille horizon, met een motor die constant op en neer dendert. Ongelofelijk goed. :)
Ja hoor, had het voor de grote vakantie begon reeds in huis. Ik heb een paar van die dingen meegenomen op reis maar uiteindelijk niets van dat alles gebruikt. :peepwall:
Maar voor dat bedrag geen potten gebroken denk ik dan en een paar van die items gaan op een later moment nog van pas komen :)

User avatar
Droopy
Posts: 1057
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: to go pro or not to go pro

Post by Droopy »

Wat een mens dus zeker niet moet kopen is een mr handsfree full hd sportscam . :o

Dit zat in ons recentste HUBO kerstpakket en dat kost €60. Als je die camera los koopt kost die € 50 dus ik zal niet mopperen dat het verloren kosten zijn want de rest van het pakket kunnen we gebruiken of hebben we al gebruikt. :) :)

Zoals je zal zien is een beeldstabilisator toch onontbeerlijk op een sportcamera. :whistling:
Omdat er geen plaats meer op het stuur is om de bevestiging te monteren zonder dat het windscherm in de weg staat heb ik de boel maar aan de spiegelsteun bevestigd, mijn spiegels geven eens stabiel beeld maar de camera erop precies niet... :w00t:
Vandaag ben ik wat aan het experimenteren gegaan en dit zijn twee resultaten :

https://photos.app.goo.gl/TDhBN1TxVmohbDWKA

https://photos.app.goo.gl/UNcGbZS64tiKYCor8

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: to go pro or not to go pro

Post by F M »

Droopy wrote: 07 Jan 2019 19:17 Zoals je zal zien is een beeldstabilisator toch onontbeerlijk op een sportcamera. :whistling:
Onontbeerlijk is misschien iets te zwaar uitgedrukt. Je zal altijd trillingen hebben zonder stabilisator.
Maar de plaats waar je de camera installeert speelt een grote rol. Alle kuipdelen versterken de trillingen van de motor. Ik merk aan je filmpjes dat de camera zelfs nog trilt ten opzichte van de kuip. Dat zijn te veel zich vermenigvuldiogende trillingen.

Daarom geeft het bevestigen op het lichaam, bv borstharnas of helm, een beter resultaat, omdat jouw lichaam een deel van de schokken filtert.
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: to go pro or not to go pro

Post by Koeno »

Bij mijn CB Sevenfifty stond hij mijn gopro (zonder IS) op het stuur: Top resultaat.
Bij mijn VFR heb ik voor de helm gekozen, daar vond ik geen bevestingsplaatsje die trillingsvrij was.
Bij mijn varadero hing hij aan de valbaren, en dat gaf ook een vrij strak beeld.
Bij de GS hangt hij ook op de valbaren, en ook dat is een succes.

't is altijd een beetje een zoektocht,
maar zelfs mijn 50euro camera uit China heeft vrij stabiele beelden geschoten mits juist montage...

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: to go pro or not to go pro

Post by F M »

Valbaren en stuur zijn inderdaad een betere keuze dan een kuipdeel.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1057
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: to go pro or not to go pro

Post by Droopy »

de camera monteren op mijn helm of jas zal niet lukken. :?
Er is de mogelijkheid om de camera met behulp van velcro's aan de helm (of jas) te bevestigen maar dat lijkt me geen goed idee.
Het ziet er niet echt stevig en niet veilig uit en met de motohandschoenen aan heb ik niet genoeg gevoel op de knoppen.
De selfie stick die erbij zit lijkt me ook niet de beste oplossing. :laugh3:
De valbaar zit net iets te ver om vlot aan de knoppen te kunnen en ik ben al wat te oud en stijf om tijdens het rijden half naast mijn moto te hangen om op het juiste knopje te drukken. :w00t:

De beste optie lijkt me om de contactdoos en de gsm houder te verplaatsen aan het stuur en dan zou ik de camera links op het stuur moeten kunnen monteren. :idea:

Het zal niet voor vandaag zijn maar als het gelukt is zal ik nog eens een testfilmpje posten, bedankt voor de tips. :thumbsup:

Post Reply