to go pro or not to go pro

Op en bij de motor, zonder elektriek
Stefke
Posts: 1218
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: to go pro or not to go pro

Post by Stefke » 15 Oct 2017 23:21

zwiep wrote:
14 Oct 2017 11:02
ik zie er het nut niet van in, azo een filmke van je gereden route steekt al tegen na 5 min,
dikwijls wel ja, maar didactisch kunnen die dingen van onschatbare waarde zijn... Een filmpje zegt meer dan duizend woorden... en tegenspreken is er niet meer bij... 8-)
2016: 45000 :ricky: 2017: 8000

User avatar
Raketman
Posts: 688
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: to go pro or not to go pro

Post by Raketman » 15 Oct 2017 23:26

Filmen tijdens lesgeven is zo'n interessant gegeven. Helaas veel te weinig tijd voor in het huidige systeem om dat nuttig te gebruiken. Een filmke alanyseren ipv met de moto fysiek bezig te zijn is iets wat slechts weinigen verantwoord vinden voor hun dure geld.
Nil volentibus arduum

Stefke
Posts: 1218
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: to go pro or not to go pro

Post by Stefke » 16 Oct 2017 00:10

Raketman wrote:
15 Oct 2017 23:26
Filmen tijdens lesgeven is zo'n interessant gegeven. Helaas veel te weinig tijd voor in het huidige systeem om dat nuttig te gebruiken. Een filmke alanyseren ipv met de moto fysiek bezig te zijn is iets wat slechts weinigen verantwoord vinden voor hun dure geld.
En toch zou ik het meer die richting willen. Ik heb ook de indruk dat er achteraf niet meer veel gepiept wordt over de kostprijs... en anders doe ik niet moeilijk hé, trap omhoog , links, eerste deur links, ga het daar eens uitleggen jong! Mij niet gelaten. (Alleen jammer dat er daar hoe langer hoe meer niemand meer is die iets afweet van lesgeven...cijferkes meneer, cijferkes dat is belangrijk! :veryangry: :furious3: )
2016: 45000 :ricky: 2017: 8000

User avatar
zappa
Posts: 3691
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: to go pro or not to go pro

Post by zappa » 16 Oct 2017 08:49

Stefke wrote:
15 Oct 2017 23:21


dikwijls wel ja, maar didactisch kunnen die dingen van onschatbare waarde zijn... Een filmpje zegt meer dan duizend woorden... en tegenspreken is er niet meer bij... 8-)

Bij de dressuur paarden sport, is dat heel gebruikelijk, om de bewegingen van paard en ruiter goed te kunnen corrigeren of aanpassen. Soms is een kleine te vroeg of te late beweging de basis dat een oefening niet overkomt.
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 6228
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: to go pro or not to go pro

Post by Muug » 16 Oct 2017 23:40

Stefke wrote:
16 Oct 2017 00:10
Raketman wrote:
15 Oct 2017 23:26
Filmen tijdens lesgeven is zo'n interessant gegeven. Helaas veel te weinig tijd voor in het huidige systeem om dat nuttig te gebruiken. Een filmke alanyseren ipv met de moto fysiek bezig te zijn is iets wat slechts weinigen verantwoord vinden voor hun dure geld.
En toch zou ik het meer die richting willen. Ik heb ook de indruk dat er achteraf niet meer veel gepiept wordt over de kostprijs... en anders doe ik niet moeilijk hé, trap omhoog , links, eerste deur links, ga het daar eens uitleggen jong! Mij niet gelaten. (Alleen jammer dat er daar hoe langer hoe meer niemand meer is die iets afweet van lesgeven...cijferkes meneer, cijferkes dat is belangrijk! :veryangry: :furious3: )
Lotto winnen, B&B kopen en uitbaten ergens in Luxemburg. Een resem helmen kopen in verschillende maten waarin telkens zo'n Sena zit zodat elke klant zo'n helm kan opzeten, zodat ge opmerkingen kunt geven onderweg. En gij als instructeur op uw GS of Crosstourer erachteraan met uw camerasysteem op de moto. Strak plan.

fore
Posts: 1116
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: to go pro or not to go pro

Post by fore » 17 Oct 2017 00:30

'k heb er ook al 3 'versleten'/buiten dienst.

Het enige 'probleem' dat ik ermee had was de (afstands)bediening. Je krijgt geen 'feedback' dat hij aan het opnemen is of niet. (alleszins onpraktisch op de moto ...)


Als ik nog eentje zou kopen zal het een contour zijn. Ne 'simpele' schuifschakelaar ... vooruit = filmen ... achteruit is af.

https://www.youtube.com/watch?v=LFBwuvBRdoU
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Davy78
Posts: 469
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: to go pro or not to go pro

Post by Davy78 » 17 Oct 2017 07:13

fore wrote:
17 Oct 2017 00:30
Als ik nog eentje zou kopen zal het een contour zijn. Ne 'simpele' schuifschakelaar ... vooruit = filmen ... achteruit is af.
... als hij op staat wel ja. En als ge hem een tijdje niet aangezet hebt gaat hij automatisch uit.

User avatar
F M
Posts: 2722
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: to go pro or not to go pro

Post by F M » 17 Oct 2017 10:14

fore wrote:
17 Oct 2017 00:30
'k heb er ook al 3 'versleten'/buiten dienst.

Het enige 'probleem' dat ik ermee had was de (afstands)bediening. Je krijgt geen 'feedback' dat hij aan het opnemen is of niet. (alleszins onpraktisch op de moto ...)


Als ik nog eentje zou kopen zal het een contour zijn. Ne 'simpele' schuifschakelaar ... vooruit = filmen ... achteruit is af.

https://www.youtube.com/watch?v=LFBwuvBRdoU
Een contour zou dan wel een occazie moeten worden, want ik denk dat die al een hele tijd niet meer bestaan.

Mijn 2 laatste Drifts hebben een afstandsbediening met gekleurde waarschuwingslampjes. Je ziet daar dus wel op of hij aan het opnemen is. Je ziet aan de kleuren zelfs in welke mode hij staat (foto's, film, burst,...). Dat werkt perfect als je niet kleurenblind bent zoals ik. :wall:

Eigenlijk kan je gerust één van mijn Drifts overnemen. Mijn probleem is nl. dat ik de ganse dag wilde opnemen, en daarvoor een externe stroombron gebruik. Maar de mini-usb aansluiting is niet opgewassen tegen het constante gebruik in alle omstandigheden. Bij beide Drifts heeft de USB-aansluiting te veel speling gekregen, waardoor hij of geen stroom meer kreeg, dan wel het eventjes wel en dan weer geen contact ervoor zorgt dat de camera tilt slaat, hard begint te piepen, en ik de batterij er even moet uithalen. En wat hij aan het opnemen was, werd dan niet opgeslagen. Ik kan hem wel nog opladen aan de PC of een stopcontact, en dan achteraf op de batterij opnemen. Maar met 2 batterijen die je onderweg niet kan opladen, kom je geen dag door.

Ik ga nu ook afstappen van het continu van stroom voorzien. Ik wi lhet doen met 2 batterijen die ik wel onderweg kan opladen met een oplader. En daarbij een apparaat dat met de opnameknop ineens ook het toestel aan- en uitschakelt. Daarmee gaat de batterij toch al wat langer mee.

De Gopro Session 5, die mijn eerste keus leek te worden, valt daardoor af. Die heeft geen verwisselbare batterij, en ik kan dus geen 2e batterij opladen onderweg. Het gaat nu nog tussen de Gopro Hero5 en Hero6, en de Sony HDR-AS300R of Sony FDR-X3000R.

De Gopro's zijn alomtegenwoordig, dus ook de accessories zijn gemakkelijk te vinden. De Sony's beschikken echter over een optische beeldsatbilisatie die superieur is, bijna te vergelijken met het gebruik van een gimbal. Daardoor neig ik naar de Sony's, maar die zijn moeilijk te vinden, en zeker de accessoires. Het mounten op een helm is al niet simpel.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 6228
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: to go pro or not to go pro

Post by Muug » 17 Oct 2017 11:28

usb-connecties zijn helemaal niet voorzien op motorfietsgebruik. Da's bij zowat alle toepassingen. Erg fragiele verbindingetjes. Ik vraag me af hoe ze dat in het leger oplossen, waar alles immers überrobuust moet zijn.

Koeno
Posts: 1145
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: to go pro or not to go pro

Post by Koeno » 17 Oct 2017 11:31

Voor gopro's heb je waterdicht cases die de camera voorzien van stroom...
geen nood dus aan batterijtjes...
http://www.aerostich.com/external-power ... gopro.html

maar deze is enkel voor 3&4.
maar vermoedelijk bestaat dat ook voor 5 natuurljk
- Things should be made as simple as possible... But not simpler. -

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest