to go pro or not to go pro

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: to go pro or not to go pro

Post by F M »

:stupid: x 2
Daarom dat ik niet 200 euro meer uitgeef voor het topmodel.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: to go pro or not to go pro

Post by F M »

lol, vandaag aangekomen.

Op de site van Coolblue staat nu bij dit model: 'tijdelijk uitverkocht'.

Ik denk dat ik de allerlaatste gekocht heb :grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: to go pro or not to go pro

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 23 Oct 2017 11:32]. 720p is vaak zelfs al heel acceptabel op de meeste TV's.
Sinds we een HD- beamer hebben weet ik dat zelfs een bbox3 maar aan 720 uitzendt. :-/

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: to go pro or not to go pro

Post by toeternietoe »

Muug wrote: 26 Oct 2017 08:20
duibhce Kaelann wrote: 23 Oct 2017 11:32]. 720p is vaak zelfs al heel acceptabel op de meeste TV's.
Sinds we een HD- beamer hebben weet ik dat zelfs een bbox3 maar aan 720 uitzendt. :-/
Hoezo? Je bbox bepaalt de resolutie van je beeld toch niet. Bedoel je de decoder?
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: to go pro or not to go pro

Post by Muug »

mmmmmm
je hebt gelijk. ik ging te kort door de bocht.
ik zal het anders formuleren. Als ik de beamer aansluit op de blu-ray speler dan heb ik duidelijk HD. Erg scherp beeld. Sluit ik de decoder aan dan heb ik duidelijk een lagere resolutie.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: to go pro or not to go pro

Post by pingu »

Muug wrote: 26 Oct 2017 17:58 mmmmmm
je hebt gelijk. ik ging te kort door de bocht.
ik zal het anders formuleren. Als ik de beamer aansluit op de blu-ray speler dan heb ik duidelijk HD. Erg scherp beeld. Sluit ik de decoder aan dan heb ik duidelijk een lagere resolutie.
HDCP 'handshake' tussen de decoder en de beamer die foutloopt? Waardoor de decoder weigert om iets anders dan SD content door te sturen? Of misschien is 't nog een 'oude' SD-only decoder?

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: to go pro or not to go pro

Post by toeternietoe »

Muug wrote: 26 Oct 2017 17:58 mmmmmm
je hebt gelijk. ik ging te kort door de bocht.
ik zal het anders formuleren. Als ik de beamer aansluit op de blu-ray speler dan heb ik duidelijk HD. Erg scherp beeld. Sluit ik de decoder aan dan heb ik duidelijk een lagere resolutie.
Ik denk dat de decoders niet meer kunnen dan 720p of 1080i. Voor zover ik weet zijn er ook geen TV-uitzendingen met beter beeld beschikbaar. Je BR-speler zou dus inderdaad zichtbaar beter moeten presteren.
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: to go pro or not to go pro

Post by F M »

Het belangrijkste argument voor de Sony was de optische beeldstabilisatie. De beelden van de Drift zijn constant schokkend. In de letterlijke betekenis van het woord.
Dat moest anders.
Ik heb een kort ritje gemaakt met de beide camera's op de helm. Zo kan je eens duidelijk het verschil zien.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: to go pro or not to go pro

Post by OzzePaa »

F M wrote: 05 Nov 2017 16:10 Het belangrijkste argument voor de Sony was de optische beeldstabilisatie. De beelden van de Drift zijn constant schokkend. In de letterlijke betekenis van het woord.
Dat moest anders.
Ik heb een kort ritje gemaakt met de beide camera's op de helm. Zo kan je eens duidelijk het verschil zien.
Wow :o .... da's inderdaad overduidelijk, Frans :thumbsup:
Mijn Ghost-S mét stabilisatie brengt het er zo goed niet vanaf :roll:
Hier bijvoorbeeld :arrow: dender ik eergisteren over de Bredestraat in Overijse ...

Tenandere : schoon wegskes zo vanaf 3:20 :ricky: Die heb je toch wel éénmalig ten uitzonderlijken titel onder den RT z'n wielen geschoven ten behoeve van dit vergelijkend onderzoek vermoed ik ;) :?: :lol:
Last edited by OzzePaa on 05 Nov 2017 20:01, edited 3 times in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: to go pro or not to go pro

Post by duibhce Kaelann »

OzzePaa wrote: 05 Nov 2017 19:34 Tenandere : schoon wegskes zo vanaf 3:20 :ricky: Die heb je toch wel éénmalig ten uitzonderlijken titel onder den RT z'n wielen geschoven ten behoeve van dit vergelijkend onderzoek vermoed ik ;) :?: :lol:
Da's gewone openbare weg hoor. Wel aangestampte aarde/gravel, maar in redelijk goede staat. Daar rijden gewone gezinswagens door ook. In die buurt zijn nog wel wat andere paadjes waar de RT wat meer moeite zou hebben :lol:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: to go pro or not to go pro

Post by F M »

Niet zozeer de RT. Eerder ik...

Maar dat wegje was inderdaad on purpose. :grin:
Anderzijds, Marc, dat je in Overijse aan het denderen was, moet ik maar geloven, want voor mij is die link een ongeldige bron. :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: to go pro or not to go pro

Post by OzzePaa »

F M wrote: 05 Nov 2017 20:30 Niet zozeer de RT. Eerder ik...

Maar dat wegje was inderdaad on purpose. :grin:
Anderzijds, Marc, dat je in Overijse aan het denderen was, moet ik maar geloven, want voor mij is die link een ongeldige bron. :dontknow:
Nu je 't zegt ... filmke opent hier ook niet vanaf de link :krabje: Nochthans op dezelfde wijze ge-convert als dat van de Timmelsjoch in topic "wawasda nuweer" ... :dontknow: Is wel wat groter, maar toch succesvol ge-upload naar m'n Telenet-webspace :?

Edit : efkes uit m'n gedacht gegaan, maar nu wel werkend gemaakt ;) :arrow: dender ik eergisteren over de Bredestraat in Overijse ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: to go pro or not to go pro

Post by Wipr »

F M wrote: 12 Oct 2017 16:07 Mijn derde Drift action cam is stilaan de geest aan het geven. Wil soms niet meer opstarten, onder het rijden valt hij soms uit met een storende, luide, constante pieptoon (ik dacht de eerste keer dat ik eindelijk gehoorschade opgelopen had - heb zeker 10 minuten verder gereden voor ik doorhad dat het wel eens de helmcamera zou kunnen zijn) ...

Het bedrijf Drift is op sterven na dood. Ik ga eindelijk waarschijnlijk voor een Gopro. Ik twijfel tussen Hero5 black, Hero6 black, Session of Session5.
Nieuw of tweedehands.

Iemand ervaring met het merk Gopro ?
Zeg Frans, ik had dat ooit eens laten weten dat ik ook een Sony HDR-50AS heb he. Remeber. Enfin, ik wou dus ook iets voor op mijnen helm te zetten om die cam meer te gebruiken dan enkel geploeter in één of andere exotische zee. Dus voor de grote vakantie begon, ergens eind mei, begin juni eens gaan kijken voor een harnas waar je de Sony op kon zetten. Kostte, origineel van Sony iets tussen de 40-50euro maar op de Pekingexpres, ik bedoel AliExpres heb ik, niet origineel Sony natuurlijk, een heel setje gevonden voor slechts 26euro. Harnas, iets voor op uwe kop te zetten al zou je speleologisch gewijs iets willen filmen. Nog een selfie stick, een flexibele staander enz enz. Iets voor op je helm te plakken niet maar wel iets voor op een stuur te plaatsen en in het geval van mijne motor is dat geen probleem daar het een naked is.

Onderstaande gekocht

https://www.aliexpress.com/item/2016-Ne ... autifyAB=0

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: to go pro or not to go pro

Post by 't spook »

best niets op uwen helm plakken...

2 redenen,
ge ziet eruit gelijk nen teletubbie :laugh3:
en...
nen helm is daar niet op voorzien
vraag maar aan Schumacher... :stupid:
:? KMK :roll:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: to go pro or not to go pro

Post by Wipr »

't spook wrote: 07 Aug 2018 10:59 best niets op uwen helm plakken...

2 redenen,
ge ziet eruit gelijk nen teletubbie :laugh3:
:mrgreen:
vraag maar aan Schumacher... :stupid:
Schumacher.......rijden tegen 300+ en geen vuiltje aan de lucht maar effe door de diepsneeuw ploeteren en dan maak je dat mee. Spijtig :(
Action cam op de helm zou ik ook niet doen, net als die communicatiesystemen die langs de zijkant van de helm worden geïnstalleerd. Hinderlijk voor mijnen aërodynamica :peepwall: :mrgreen:

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: to go pro or not to go pro

Post by 't spook »

diene mens zou een cameratje op zijn skihelm gehad hebben...
is die helm ni voor gemaakt
resultaat is :lipsrsealed2:
:? KMK :roll:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: to go pro or not to go pro

Post by F M »

Gelukkig rijd ik geen moto met een skihelm op mijn kop.
En als ik die foto's zie van het spook op de Stelvio dan heb ik precies ook geen schrik meer van er slecht uit te zien met een camera op de zijkant van mijn helm :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: to go pro or not to go pro

Post by 't spook »

skihelm is er ni voor gemaakt
motorhelm ook ni
ge zult het maar voorhebben dat ge juist op dat punt valt en de camera los door de helm gaat of er ne fameusen bult inmaakt

helmen zijn niet gemaakt om op een puntig klein voorwerp met een klein contactoppervlak te beschermen maar om een schok te breken op een vlakke laag asfalt of beton of wat dan ook...daar accessoires tegenvijzen is compleet idioot... en mogelijk dodelijk...

langs de andere kant hebben de meesten geen teletubbie look nodig om zich op de moto onsterfelijk belachelijk te maken
met ne rozen tutu gaat dat evengoed :mrgreen:
:? KMK :roll:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: to go pro or not to go pro

Post by F M »

bwa, ge kunt ook met een open helm rijden en dan op uw gezicht gaan...

Maar misschien is daar niet zo veel verlies aan :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: to go pro or not to go pro

Post by Wipr »

:lurker:

Post Reply