hmmm zo'n (echt wel simpel schel plastic schelp- ) helm voor op een paard, zou in principe ook nog een eens na trappen "met hoefijzer beslagen" paard moeten tegenhouden? Denk dat een motorhelm echt wel veel meer slagvast is?

Met het antwoord van het Spook had ik jouw post over het hoofd gezien.Wipr wrote: ↑07 Aug 2018 02:20
Zeg Frans, ik had dat ooit eens laten weten dat ik ook een Sony HDR-50AS heb he. Remeber. Enfin, ik wou dus ook iets voor op mijnen helm te zetten om die cam meer te gebruiken dan enkel geploeter in één of andere exotische zee. Dus voor de grote vakantie begon, ergens eind mei, begin juni eens gaan kijken voor een harnas waar je de Sony op kon zetten. Kostte, origineel van Sony iets tussen de 40-50euro maar op de Pekingexpres, ik bedoel AliExpres heb ik, niet origineel Sony natuurlijk, een heel setje gevonden voor slechts 26euro. Harnas, iets voor op uwe kop te zetten al zou je speleologisch gewijs iets willen filmen. Nog een selfie stick, een flexibele staander enz enz. Iets voor op je helm te plakken niet maar wel iets voor op een stuur te plaatsen en in het geval van mijne motor is dat geen probleem daar het een naked is.
Onderstaande gekocht
https://www.aliexpress.com/item/2016-Ne ... autifyAB=0
Ja hoor, had het voor de grote vakantie begon reeds in huis. Ik heb een paar van die dingen meegenomen op reis maar uiteindelijk niets van dat alles gebruikt.F M wrote: ↑14 Aug 2018 10:14Met het antwoord van het Spook had ik jouw post over het hoofd gezien.Wipr wrote: ↑07 Aug 2018 02:20
Zeg Frans, ik had dat ooit eens laten weten dat ik ook een Sony HDR-50AS heb he. Remeber. Enfin, ik wou dus ook iets voor op mijnen helm te zetten om die cam meer te gebruiken dan enkel geploeter in één of andere exotische zee. Dus voor de grote vakantie begon, ergens eind mei, begin juni eens gaan kijken voor een harnas waar je de Sony op kon zetten. Kostte, origineel van Sony iets tussen de 40-50euro maar op de Pekingexpres, ik bedoel AliExpres heb ik, niet origineel Sony natuurlijk, een heel setje gevonden voor slechts 26euro. Harnas, iets voor op uwe kop te zetten al zou je speleologisch gewijs iets willen filmen. Nog een selfie stick, een flexibele staander enz enz. Iets voor op je helm te plakken niet maar wel iets voor op een stuur te plaatsen en in het geval van mijne motor is dat geen probleem daar het een naked is.
Onderstaande gekocht
https://www.aliexpress.com/item/2016-Ne ... autifyAB=0
Dat is precies wel heel veel spul voor weinig geld. Heb je het al in huis?
Ik heb ook gedacht aan een borstharnas, maar ik denk dat dit in mijn geval iets te laag komt, en ik te veel zou filmen door het windscherm van de RT. Bij ontvangst van de camera had ik thuis dadelijk wat proefopnames gemaakt met de camera handmatig op verschillende posities geplaatst. Daarbij vond ik de plaatsing op de zijkant van de helm het beste.
Maar met een naked bike is het borstharnas wel heel geschikt.
By the way, ik ben o zo blij met de beeldstabilisatie. We hebben in de Pyreneeën enkele kleinere cols gedaan met een verschrikkelijk wegdek. Op het filmpje zie je een perfect stille horizon, met een motor die constant op en neer dendert. Ongelofelijk goed.![]()
Onontbeerlijk is misschien iets te zwaar uitgedrukt. Je zal altijd trillingen hebben zonder stabilisator.