Page 2 of 2

Re: Paddockstand

Posted: 16 Mar 2018 17:31
by Wipr
Net daarom was je suggestie om een wielklem aan te schaffen top :thumbsup:

Re: Paddockstand

Posted: 17 Mar 2018 18:19
by Blackbert
Las nekeer zelf ene ineen. :dontknow:

Re: Paddockstand

Posted: 17 Mar 2018 23:11
by Wipr
Blackbert wrote:
17 Mar 2018 18:19
Las nekeer zelf ene ineen. :dontknow:
Uiteraard aan gedacht maar voor 50€ was de keuze nu snel gemaakt. Het is al gebeurd dat het alsnog zelf gemaakt wordt voor het dubbele vd kost ipv kant en klaar te kopen maar dan heb ik meestal tijd en denk ik dat ik het beter kan maar nu vooral dus de tijd die ontbreekt.

Moet nog een terras-frame lassen, en een paar stukken afwerken voor midden april en de motor wil ik ook in orde krijgen voor de eerste zonnestralen.

HET probleem van dergelijke paddockstand zijn de maten van de pin die door de cardan moet. Deze apart kopen kost ook in verhouding veel tot een hele paddockstand. Een dergelijke pin maken, bijv gaan frezen kan maar ik heb geen draaibank. Een metalenbuis met de exacte diameter passend in de cardan lijkt me niet evident.

Als ik zo een “verkeerde” (linkse aandrijving) voor pakweg 10€ kon kopen dan loont het om deze aan te gaan passen.

Ach, het is goed zo, ben gesteld ;)

Re: Paddockstand

Posted: 23 Mar 2018 19:53
by Wipr
@stefke: perfect zo’n wielklem ;) :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Re: Paddockstand

Posted: 23 Mar 2018 21:56
by pingu
Iets wat ik me afvraag (en waaruit meteen blijkt hoeveel ervaring ik met dat soort dingen heb :oops: ). Ge rijdt uwe moto met z'n voorwiel in die klem, en door (ik vermoed) het gewicht van de moto houdt 'm die klem dicht. Maar hoe krijg je de moto er dan terug uit? Zit daar een soort "release hevel" op of zo?

Re: Paddockstand

Posted: 24 Mar 2018 08:33
by Blackbert
er wordt een tube elleboogvet bijgeleverd. ;)

Re: Paddockstand

Posted: 28 Mar 2018 22:09
by Wipr
pingu wrote:
23 Mar 2018 21:56
Iets wat ik me afvraag (en waaruit meteen blijkt hoeveel ervaring ik met dat soort dingen heb :oops: ). Ge rijdt uwe moto met z'n voorwiel in die klem, en door (ik vermoed) het gewicht van de moto houdt 'm die klem dicht. Maar hoe krijg je de moto er dan terug uit? Zit daar een soort "release hevel" op of zo?
Ik ken de werking niet van andere wielklemmen maar als je de foto bekijkt van de wielklem die ik aangeschaft heb dan kan je misschien zien dat het scharnierende deel, laat me dit het L-stuk benoemen, bestaat uit 2 delen en de gaten in. Als je er in wil rijden dan staat het andere stuk van deze L een beetje open. Dus je verder en kom er druk op te staan dan komen twee stukken van de L meer tegen elkaar. Je ziet dit waar de twee stukken metaal min of meer gelijken op twee vingers die je met de andere twee vingers in en over elkaar schuift. Het rubber van het wiel wordt dus wat gekneld en als je de motor dan helemaal naar voor duwt, duw je het voorwiel tegen de verticale V houder waarbij het voorwiel daar ook ingeperst wordt.

Tot slot kan je het draaiende L stuk zekeren door een haakje. Er terug uitrijden is evenmakkelijk als er inrijden. Enfin, goed achteruit trekken he. En klaar is kees!

In onderstaande link is een youtube filmpje te vinden hoe dit in zijn werk gaat.

Paddockstand, welke paddockstand? ;) vermits ik geen ketting te smeren heb is dit goed genoeg. Indien er een nieuwe achterband op moet laat ik dat bij een bandencentrale of bmw dealer doen.

https://www.hbm-machines.com/producten/ ... gKpsfD_BwE