De wondere wereld van de tanktassen

Op en bij de motor, zonder elektriek
Post Reply
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: De wondere wereld van de tanktassen

Post by Stefke »

Ik vond zo'n Bagster ook maar niks. Erbij gekregen en direct verkocht.

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: De wondere wereld van de tanktassen

Post by Marsman »

Koeno wrote: 14 Jan 2019 15:57 .....zo'n tankring van sw motech.....

.....zeer gemakkelijk en snel te bevestigen bij het tanken....
juist! Op mijn vorige motor had ik ook zo'n systeem: schitterende oplossing. Het houdt de tank krasvrij en de tankzak altijd op de juiste plaats (terwijl een magnetische tas op één van mijn vorige motoren wel eens wilde gaan...zweven vanaf bepaalde snelheden :shock: ). Bovendien kan de tanktas zeer snel verwijderd en ook weer teruggeplaatst worden.

Dus, dacht ik zo, op de nieuwe motor wil ik dat ook wel monteren, zo'n spel. Dat was echter buiten de waard gerekend want SW Motech heeft het principe dan wel behouden, maar het lock systeem werd helemaal opnieuw hertekend. Gevolg: de oude tassen passen niet meer op de nieuwe houders. Commercie noemen ze dat. Ik zou het eerder beschrijven als PLATTE commercie :veryangry:

Het nieuwe bevestigingssysteem is op gebied van kwaliteit bovendien bijlange niet zo betrouwbaar als het vorige: blijkt het kliksysteem, dat onderaan de tas zelf is gemonteerd, vast te lopen na intensief gebruik met als gevolg dat je de tas niet meer loskrijgt van de houder.
Het ding dan maar eens gedemonteerd, opengevezen en vastgesteld dat er aan het binnenwerk een chronisch gebrek aan smering is terwijl het systeem toch wel uit een aantal draai- en scharnierpunten bestaat hetwelk hier en daar toch wel een lekske vet (of iets dergelijks) zou kunnen gebruiken.
Ik vermoed dus dat het systeem met voorbedachten rade geconcipieerd is om rap kapot te gaan als het intensief gebruikt wordt.
Rinkel rinkel, kassa kassa :veryangry: :veryangry: :veryangry:

Maar, toegegeven, het systeem an sich is een goede en handige oplossing.
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: De wondere wereld van de tanktassen

Post by 't spook »

Transalp stond binnen in garage
altijd
zelfs tijdens de skivakantie 8-)

e dat zwart grijs bagster onding werd rot gewoon rot
uitleg verkoper/fabrikant
ajommoja... als ge daar in de regen mee rijdt moet ge dat erafhalen en drogen he...
tijdens de belgische winter kunt ge dus woo-werk 1 dag met dat ding gaan werken, de rest van de week hangt dat in't chauffagekot te drogen

dus voilà, hie :dontknow: r geen bagster toestanden meerr
:? KMK :roll:

Post Reply