Motorheftafel

Op en bij de motor, zonder elektriek
Koeno
Posts: 3205
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Motorheftafel

Post by Koeno »

Daarnet de knoop doorgehakt en deze besteld https://www.matthys.net/nl/motorheftafe ... ed-1225396
as said kan het ook dienen als werkbank voor mijn andere knutselwerken :)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Motorheftafel

Post by bompa »

Koeno wrote: 01 Dec 2020 16:54 Daarnet de knoop doorgehakt en deze besteld https://www.matthys.net/nl/motorheftafe ... ed-1225396
as said kan het ook dienen als werkbank voor mijn andere knutselwerken :)
Dat zal een betere keuze zijn dan die rode met haar schaarlift denk ik , ik had bij mijn heftafel met die schaarlift toch het gevoel
,dat op de hoogste stand mijne moto toch niet zo stevig stond gelijk ik zou willen had ik het gevoel , maar ja nu dient ze ook voor werkbank

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Motorheftafel

Post by den Bullet »

Koeno wrote: 01 Dec 2020 16:54 Daarnet de knoop doorgehakt en deze besteld https://www.matthys.net/nl/motorheftafe ... ed-1225396
as said kan het ook dienen als werkbank voor mijn andere knutselwerken :)
Ik heb op punt gestaan om die ook te kopen enkele jaren terug in Wieze, en als klant kon ik er nog een percentje van af knijpen. Maar heb het uiteindelijk niet gedaan omdat den atelier nogal vol zit.
Mijne rug en mijn bovenbenen klagen daar nog altijd over ... :(

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Motorheftafel

Post by Raketman »

Wat ik toch ook een voordeel vind aan Matthys : als er eens iets aan mankeert kunt ge er tenminste eens terrecht voor onderdelen/herstelling. Als ge dan met uwen boel naar het midden van Nederland moet sjezen is dat toch ook veel minder.
Nil volentibus arduum

Koeno
Posts: 3205
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Motorheftafel

Post by Koeno »

't ziet er alvast 'echt' uit ;-)
wel raar dat die ogen voor spanbanden niet verder naar voor zitten... 't zou voor mij logischer aanvoelen om die iets meer naar voor te hebben...

Image

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Motorheftafel

Post by Raketman »

Als die wielklem goed zit dan zijn die straps zelfs niet eens nodig...als ge ze toch wilt doen voor stabiliteit dan zijt ge beter af om ze rond de vorkpoten aan het T-stuk te doen.
Nil volentibus arduum

Koeno
Posts: 3205
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Motorheftafel

Post by Koeno »

zal vanavond nog eens kijken dan...
misschien heb ik de CB niet goed in de klem gereden.
Na het spannen van de klem had ik het gevoel dat de CB wat scheef wou hangen en alles behalve stabiel was...
'k Had onmiddellijk zo'n gevoel van: zou ik er niet beter een wielklem opzetten....

wel super tevreden, CB (en dus ook CBR) kan vlot op de hoogste stand staan.
GSA zal een ander verhaal worden... ik vrees dat die zelf niet op de 2e hoogste "blokkeer" stand kan staan...
En ik vermoed dat de pomp altijd onder druk houden niet de bedoeling is...

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Motorheftafel

Post by F M »

En als je het windscherm van de GSA verwijdert?
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3205
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Motorheftafel

Post by Koeno »

Op mijn GSa zit eigenlijk geen echt windscherm meer op dit moment:
Image

als de CB in orde staat kan ik hem ook eens passen natuurlijk.
in eerste instantie zijn CB & CBR de slachtoffers die op de brug terecht komen.

User avatar
Muug
Posts: 11775
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motorheftafel

Post by Muug »

Amai! Mooi!. Geleverd door bpost?

Nu wil ik wel zo'n mega foto, met geplooide balken! :grin:

Koeno
Posts: 3205
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Motorheftafel

Post by Koeno »

Muug wrote: 04 Dec 2020 11:52 Amai! Mooi!. Geleverd door bpost?
Geleverd door mijn remork en nieuwe bedrijfswagen.... kortom enkel tijd geïnvsteerd... levering zou 70euro gekost hebben ;)
Muug wrote: 04 Dec 2020 11:52 Nu wil ik wel zo'n mega foto, met geplooide balken! :grin:
Om te kijken hoe vol het kot nu staat?
Zal na't werk fotootje schieten :)

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Motorheftafel

Post by Raketman »

Als ge uwen band in de klem rijdt, moet ge opletten dat ge niet te ver gaat. Als de band tot tegen dat eindstukske komt dan knelt de klem de band niet volledig in. Het is dus zaak om hem zodanig te positionneren dat de band mooi de ronding van de klem volgt. Zeker ook gene schrik hebben om te klem aan te draaien totdat het rubber tot tegen de velg komt, zeker niet bij modernere wielen. Als het nog te onstabiel is kunt ge'm er ook met zijn achterwiel inzetten, dat scheelt dikwijls veel. 'k Heb ooit al nen 180 band in die klem gekregen dus al hetgeen gij daar hebt gaat er wel in.

Mijn KTM's en mijnen Honda moet ik ofwel met het achterwiel eerst ofwel windscherm demonteren om de brug omhoog te krijgen wegens aflopend plafond.
Nil volentibus arduum

Koeno
Posts: 3205
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Motorheftafel

Post by Koeno »

@Raketman merci voor de expliqué...

Ik denk (spreek mij tegen als ik onzin uitflap) dat ik ook moet letten om de motor/band onmiddellijk zo dicht mogelijk bij het vaste stuk van de klem te rijden... En nu betrap ik mijzelf erop om de motor altijd mooi in't midden te willen krijgen...
vandaag nog even zitten foefelen, maar iets te korte nacht en te weinig energie was wat vloeken om de motor met 1 hand te balanceren en met ander hand de klem aan te draaien...

voor muug fotookes:

Tuinhuis met brug omlaag
Image

Tuinhuis met brug omhoog (ik kan altijd rondom de motor lopen met de deuren toe, maar aan het voorwiel moet ik mijn buikje intrekken)
Image

Koeno
Posts: 3205
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Motorheftafel

Post by Koeno »

Op de brug heeft ondertussen al gestaan:

- CB Sevenfifty
- SV 650 S
- GS Adventure
- CB Sevenfifty
- VTR 1000F
- CB 1000R
- VTR 1000F
- CBR 600 F
- CB 1000R
- Motoculteur Honda
- CBR 600F

Wordt natuurlijk niet dagelijks gebruikt (sommige periodes dagelijks, dan weken niet, dan weer dagelijks) alleh ge snapt wel.
Ik heb ze sinds Dec 2020, dus ongeveer 1jaar en 4 maand zeker?
Tot nu toe: dat ding doet het nog steeds perfect, ik ben er nog steeds tevreden van, ik ben nog steeds niet in staat een motor vast te zetten met enkel die wiel-draai-klem-ding ;-)
en ze ziet er niet meer zoooo proper uit...

Soms kan ik mij wel eens storen aan het feit dat het omhoog pompen zo "intensief" is.
maar voor wat ik dat gebruik is een knopje-duw-tafel belachelijk ;)

voor mij dus nog steeds een zeer goede investering...
De aankoopprijs heb ik net opgezocht en was toen: € 379

User avatar
Muug
Posts: 11775
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motorheftafel

Post by Muug »

Da zal wel inclusief zijn, koeno is een arme werknemer. ;-)

Prijzen doen gekke dingen. Gisteren nog de prijs van een Yamaha streaming device gezien. Nieuwprijs bij lancering in 2017 was ongeveer 400 euro. Sinds 2-3 maand is de prijs gestegen naar 640 euro! :pillepalle: :pillepalle: :pillepalle:

Koeno
Posts: 3205
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Motorheftafel

Post by Koeno »

Zoals Muug al zegt, All in:

Eindtotaal (excl. BTW) € 313,22
BTW (21%) € 65,78
Eindtotaal (incl. BTW) € 379,00

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Motorheftafel

Post by Schussboelie »

Ik heb ergens in 2001 of 2002 een HBM200 met persluchtpomp gekocht, toen voor € 279 of zo denk ik.
Ooit heel intensief gebruikt, de laatste jaren wat minder.
Die staat nu regelmatig op zijn zijkant tegen de muur maar daar komt niks aan.
Plat leggen, compressor aansluiten en ju, werkt vandaag nog even goed als 20 jaar geleden.

Ik gebruik wel nooit de wielklem, die was toen nog gewoon recht ipv met dat naar boven gebogen stuk.
Ik zet er gewoon altijd een paddockstand onder, is ineens makkelijk om ketting te smeren en zo ook.
Dat ding wiebelt misschien een klein beetje maar ik ben nooit ongerust gerust om mijn splinternieuwe motor (zoals een 1290 SAR) daar op te zetten en naar boven te pompen.

Heeft op een wilde nacht in februari ook ooit als discobar dienst gedaan.
Wat een feestje was me dat! :shock: :mrgreen: :whistling: :rayof:
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Motorheftafel

Post by Raketman »

Ook hier eigenlijk nog geen problemen. Mijn brug heeft wel van in't begin heel langzaam haar druk verloren, wat ervoor zorgt dat de tafel na een nachtje staan met een motorfiets erop ineens nog op de halve hoogte staat. Maar aangezien ik die vrijwel altijd blokkeer in de hoogste stand heb ik daar eigenlijk geen last van.

'k Heb idd gezien dat ze fors duurder geworden zijn, maar desondanks ga ik mij volgende week een tweede bestellen bij Matthys.
Nil volentibus arduum

Koeno
Posts: 3205
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Motorheftafel

Post by Koeno »

TripleTrouble wrote: 11 Mar 2022 08:29 Ok, als je hetzelfde opnieuw gaat kopen voor zoveel meer geld, spreekt dat voor de kwaliteit. Bedankt voor de feedback! Ik ga er ook voor gaan.

Nog een vraag; deze modellen hebben geen optie om de compressor eraan te hangen terwijl sommige Nederlandse verkopers die wel erbij hebben. Ik heb een (redelijk lichte) compressor en denk ook niet dat dit zo'n meerwaarde is? Toch maar een minuutje pompen met de voetpomp waarschijnlijk?
Ik denk niet dat je effectief een minuutje moet pompen... maar ik wil dat vanavond wel eens testen/filmen/whatever'en...
de CBR moet toch even de hoogte in om wat te prutsen aan een stuk kuipophanging :p

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Motorheftafel

Post by Schussboelie »

TripleTrouble wrote: 11 Mar 2022 08:29 Ok, als je hetzelfde opnieuw gaat kopen voor zoveel meer geld, spreekt dat voor de kwaliteit. Bedankt voor de feedback! Ik ga er ook voor gaan.

Nog een vraag; deze modellen hebben geen optie om de compressor eraan te hangen terwijl sommige Nederlandse verkopers die wel erbij hebben. Ik heb een (redelijk lichte) compressor en denk ook niet dat dit zo'n meerwaarde is? Toch maar een minuutje pompen met de voetpomp waarschijnlijk?
Ik denk niet echt dat het een optie is, het is meestal of het één (voetpomp) of het andere (compressor), niet?
Op zich geen zware compressor voor nodig hoor, mijne is ook gewoon een 220V huis-, tuin- en keukencompressor van max 8bar en dat gaat goed.
Of het echt de moeite is, tja, ik kan niet vergelijken met een voetpomp...
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Post Reply