Ja.... dat had ik beter gedaan... maaarrrrrr 't is dat je achteraf pas, alles vantevoren weet...
Motorheftafel
Re: Motorheftafel
I know,
25 jaar geleden huis gebouwd met niveauverschillen en bijhorende trappen .... nu (richting tram 6)begin ik daar toch anders over te denken.
Een verhuis naar een ander pand dient zich aan
25 jaar geleden huis gebouwd met niveauverschillen en bijhorende trappen .... nu (richting tram 6)begin ik daar toch anders over te denken.
Een verhuis naar een ander pand dient zich aan
Oldtimer BMW fanaat
Re: Motorheftafel
https://www.pinterest.com/pin/648448046321733619/
Véle jaren geleden ergens online gevonden en zelf in elkaar geknutseld.
Kon een Varadero dragen, kan een KTM 950 dragen.
Een boormachine, slijpschijf en laspostje is al wat je nodig hebt. Kost een derde tot een vijfde van een "echte".
Véle jaren geleden ergens online gevonden en zelf in elkaar geknutseld.
Kon een Varadero dragen, kan een KTM 950 dragen.
Een boormachine, slijpschijf en laspostje is al wat je nodig hebt. Kost een derde tot een vijfde van een "echte".
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Motorheftafel
Awel no hemmekik dat eens nagemeten zie...in de laagste stand is de brug de lengte van de tafel, dus 2.06m. Als die volledig naar boven gaat dan kantelt ze exact 50cm naar voor, waardoor de totale lengte om het geheeltje te kunnen laten functionneren dus, u raadt het nooit, 2,56m wordt.Koeno wrote: ↑27 Nov 2020 07:33
En hoeveel plaats neemt die in als ze volledig beneden staat?
Want met dit mechanisme beweegt de plateau in 2 richtingen (omhoog maar ook verticaal?)
Maar als het platform al 2meter is, en het kan 80cm omhoog, heeft ze in laagste stand dan al minstens 2m80 nodig (+nog eens de oprijplaat?).
Die HBM is dan een schaarmechanisme, dus die zou recht omhoog gaan, neen?
Nil volentibus arduum
Re: Motorheftafel
Hmmm, da's dus vrij groot voor mij... alleh, een schaarmodel zou interssanter zijn...
HBM 200 is de goedkoopste schaar die ik vind momenteel, maar vind maar weinig ervaringen erover...
Dat doet mij wat vrezen dat het wel "goed" is...
mijn kot is maar 295cm diep, en de brug zou dus altijd voor de deur moeten staan (kwestie van gemakkelijk de motor erop te krijgen...
Maar dan is rond de motor geraken plots een uitdaging...
heb ook geen zin om te gokken met 350euro dat de hbm 200 voldoet, want achteraan lijkt er zelfs met moeite plaats voor een paddockstand...
twijfel twijfel twijfel... nee het kot groter maken is niet echt een optie
HBM 200 is de goedkoopste schaar die ik vind momenteel, maar vind maar weinig ervaringen erover...
Dat doet mij wat vrezen dat het wel "goed" is...
mijn kot is maar 295cm diep, en de brug zou dus altijd voor de deur moeten staan (kwestie van gemakkelijk de motor erop te krijgen...
Maar dan is rond de motor geraken plots een uitdaging...
heb ook geen zin om te gokken met 350euro dat de hbm 200 voldoet, want achteraan lijkt er zelfs met moeite plaats voor een paddockstand...
twijfel twijfel twijfel... nee het kot groter maken is niet echt een optie
Re: Motorheftafel
Zoek en denk dan nog een beetje voort eh
Black Friday is nu toch gepasseerd.
Black Friday is nu toch gepasseerd.
Re: Motorheftafel
't is vooral zoeken... naar iemand met ervaring met zo'n goedkopere schaarlift...
ik vrees echt dat zo'n brug zoals raketman en anderen hebben, té groot gaat zijn in't kot en daardoor niet handig..
langs andere kant wil ik geen goedkope schaar kopen om nadien miserie te hebben..
al zeggen ze wel draagkracht tot 450kg...
ik vrees echt dat zo'n brug zoals raketman en anderen hebben, té groot gaat zijn in't kot en daardoor niet handig..
langs andere kant wil ik geen goedkope schaar kopen om nadien miserie te hebben..
al zeggen ze wel draagkracht tot 450kg...
Re: Motorheftafel
@Raketman, (of anderen)
Kheb even 2 "schetsen" gemaakt voor de motorbrug...
Die Schaar van HBM blijft interessant omdat deze recht omhoog gaat, dus in mijn beperkte ruimte wel beter. maar komt met levering plots pak duurder uit... (anders zelf even 5uur in de auto gaan zitten)
Maar de afmetingen (plateau van 180cm lijkt mij misschien wat nipt)
Welke afbeelding klopt het beste qua beweging van de brug?
1.
Onderstel op 50cm van de achterwand. Kan de plateau dan nog genoeg pivoteren? (zonder mijn posters van de schone dames om zeep te helpen? :p )
2.
Plateau in hoogste stand op 50cm van de achterwand, natuurlijk veel meer verlies aan de achterkant/ingang van het tuinhuis.
Of ligt de waarheid er ergens tussenin?
uitleg bij de schets:
Diepte tuinhuis is 300CM, maar voor & achter zit er helemaal onderaan 2CM uitsteeksel van funderingsbalkjes. dus diepte op de vloer = 296cm, diepte op 2cm van de vloer is 300cm.
aan de deur heb ik een opstaande kant van 15cm (is natuurlijk perfect te overbruggen met een oprijplaat).
man man, nooit gedacht dat dit zo'n puzzel ging worden...
(en ja ik weet dat er schaartafels bestaan die iets groter zijn als die van HBM, maar prijs gaat dan direct gigantisch omhoog)
Kheb even 2 "schetsen" gemaakt voor de motorbrug...
Die Schaar van HBM blijft interessant omdat deze recht omhoog gaat, dus in mijn beperkte ruimte wel beter. maar komt met levering plots pak duurder uit... (anders zelf even 5uur in de auto gaan zitten)
Maar de afmetingen (plateau van 180cm lijkt mij misschien wat nipt)
Welke afbeelding klopt het beste qua beweging van de brug?
1.
Onderstel op 50cm van de achterwand. Kan de plateau dan nog genoeg pivoteren? (zonder mijn posters van de schone dames om zeep te helpen? :p )
2.
Plateau in hoogste stand op 50cm van de achterwand, natuurlijk veel meer verlies aan de achterkant/ingang van het tuinhuis.
Of ligt de waarheid er ergens tussenin?
uitleg bij de schets:
Diepte tuinhuis is 300CM, maar voor & achter zit er helemaal onderaan 2CM uitsteeksel van funderingsbalkjes. dus diepte op de vloer = 296cm, diepte op 2cm van de vloer is 300cm.
aan de deur heb ik een opstaande kant van 15cm (is natuurlijk perfect te overbruggen met een oprijplaat).
man man, nooit gedacht dat dit zo'n puzzel ging worden...
(en ja ik weet dat er schaartafels bestaan die iets groter zijn als die van HBM, maar prijs gaat dan direct gigantisch omhoog)
Re: Motorheftafel
https://www.louis.be/artikel/rothewald- ... 07466bed13
Bike-design: https://www.bike-design.com/nl-nl/catal ... ing?page=2
Die dingen lijken wel van goud gemaakt maar er zitten gelukkig ook twee minder dure tussen.
Bij een schaarlift verwacht ik stabiliteitsproblemen: de moto zal iets te gemakkelijk heen en weer kunnen "zwaaien" als de lift in de hoogste stand staat. Het idee van Blackbert - zelf maken - is geen optie?
Verder gaat ge volgens mij wel blij zijn als ge echt helemaal rond de moto kunt stappen...
Bike-design: https://www.bike-design.com/nl-nl/catal ... ing?page=2
Die dingen lijken wel van goud gemaakt maar er zitten gelukkig ook twee minder dure tussen.
Bij een schaarlift verwacht ik stabiliteitsproblemen: de moto zal iets te gemakkelijk heen en weer kunnen "zwaaien" als de lift in de hoogste stand staat. Het idee van Blackbert - zelf maken - is geen optie?
Verder gaat ge volgens mij wel blij zijn als ge echt helemaal rond de moto kunt stappen...
Re: Motorheftafel
Rond hoeft niet...
Ik kan ermee leven als ik via de dubbele deur eventjes moet buiten stappen om aan de andere kant te komen...
maar ik moet wel de brug & motor goed binnenkrijgen natuurlijk
Re: Motorheftafel
Gelijk ge wilt.
Als ik die kopkuip van de KTM eraf moet halen (wat quasi altijd moet als ge er wilt aan sleutelen) dan ben ik toch altijd content dat ik niet via de kont van de moto moet passeren.
Maar bij storm- en ander vies weer gaat ge blij zijn dat die deur toe kan blijven.
Anderzijds: ik werk al tientallen jaren zonder motorlift en ik heb dat nog nooit gemist eigenlijk Ik zit op mijn gat, op mijn kniejen, op een krukje, soms lig ik op mijn rug effenaf omdat dat de beste positie is om die drie benzineslangen van die kraantjes te manipuleren. Dankzij de keramische tegels in mijn kot blijft de vloer ook (na reiniging) lekker proper, ook na de zoveelste keer dat ik de vuile motorolie maar gedeeltelijk opgevangen krijg.
Re: Motorheftafel
... Gaat die niet permanent int 'uinkot geïnstalleerd zijn dan
Natuurlijk wel slechts de helft van de werkhoogte van "een echte", maar is een wat aangepaste/omgebouwde Harley-lift mss een optie
De HBM is ook 250cm ... Dan lijkt me dat het Mathys-exemplaar van Raketman (256cm in-all) de betere keuze.
Als een middenbok (of extra miniliftje) voorhanden is, neemt de kleine schaarlift (toch ook tot 350kg) van diezelfde firma minder plaats in in je tuinkot, en minder diep gat in je geldbuidel
De door Muug gebezigde lichaamshoudingen zijn mij bij ontstentenis van het onderhavig onderwerp ook niet vreemd.
En zowalsem zegt : voor die 3/4 keer per jaar er hier gesleuteld wordt, eigenlijk ook nog nooit als onmisbaar ervaren ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
- den Bullet
- Posts: 1476
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Motorheftafel
Toch ietwat goedkoper bij Matthys
Re: Motorheftafel
Die goedkoopste daar:
Die hebben precies toch een andere definitie van 'lichte motorfietsen'.Deze motorlift is ontworpen volgens de nieuwste CE richtlijnen en maakt het comfortabel werken aan kleinere en lichte motorfietsen tot 360 kg
I am confused. Oh no, maybe not!
- den Bullet
- Posts: 1476
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Motorheftafel
Jamaar, da's met inbegrip van de pin-up!
Re: Motorheftafel
JomJom, natuurlijk blijft de brug daar altijd staan,
daarom dat ik zo twijfelachtig ben welke te kiezen...
ze gaat altijd voor de dubbele deur staan van het tuinhuis, dus wil wel mogelijkheid hebben om nog deftig binnen te stappen zonder nek te breken...
kdenk dat ik uiteindelijk toch voor de raketman-matthys versie zal gaan....
ze zal er wel inpassen
ivm de waarom voor de motorbrug... als de CB niet verkocht geraakt, dan gaat het een restauratieproject worden...
heb enkele dichtingen te vervangen, en wil nog verder gaan ook...
Kameraad van mij zou graag mee komen klussen...
het knie zitten verdraag ik niet zo goed als ik zou willen, en dan doe ik liever deze "kleine" investering waar ik hopelijk veel plzier uit haal...
Als ze ook kan dienen om de motoculteur van mijn grootvader zaliger te re-vampen, ben ik nog zo ne contente mens...
en worst case: dan staat het toch wel cool zo'n heftafel he
Re: Motorheftafel
Als ik lees wat voor machinerie er daar nog binnenstaat, zal die heftafel een mooie verstelbare werktafel zijn voor uw houterige bezigheden ook.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Motorheftafel
Ik heb er zo een gelijk die rode , maar ik vind ze eigenlijk te licht , ik heb er in den tijd mijne Teneree opstaan gehad , het ging wel , maar het kon beter, nu zet ik er zo al is iets op gelijk een grasmachine , of een bosmaaier of zo als ik er is moet aan werken, of als ik is aan iets las ,dan staat het goed van hoogte, maar voor moto' s heb er zo mijn bedenkingen bij, ik heb die is gekocht toen ik die is zag staan bij iemand die van die klein brommerkes had en daar soms aan werkte ,maar daar mee gestopt was, en die heftafel stond daar nog in een hoek van de kelder en heb ik die toen maar gekocht.Koeno wrote: ↑26 Nov 2020 22:27 HoiHoi
Kortom motorheftafel.
1. ik ken er geen fluit van.
2. mijn kot is niet gigantisch groot.
Qua diepte heb ik ergens 2.90m om mee te spelen.
Qua hoogte overaal minstens 2meter hoog
De diepte maak ik mij zorgen over, niet elke heftal gaat recht omhoog denk ik zo?
En liefst blijf ik wat met een klein budget werken natuurlijk...
Iemand ervaring met zoiets: https://www.hbm-machines.com/producten/ ... orheftafel
Of weet iemand ergens 2de hands iets beschikbaar?
Kortom: overlaad mij met uw kennis & tips