Leren pakskes IXS

Op en bij de motor, zonder elektriek
Post Reply
Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Leren pakskes IXS

Post by Koeno »

HoiHoi

Heeft er hier iemand ervaring met de lederen pakskes van IXS?
vallen die Groot/Klein in vergelijking met andere merken?
Qua bescherming beetje ok?
kwaliteit of eerder bucht?

zeg eens?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Leren pakskes IXS

Post by Muug »

Qua maat lijken ze mij gewoon normaal. Het is geen Italiaans merk dus een L is een L.
Qua kwaliteit zal het van de prijs afhangen. Je weet wel: het type protectoren, double stitches, het materiaal van het garen, de kwaliteit van het leder...
De prijs bepaalt helaas alles. Hoe duurder, hoe beter de pasvorm, hoe dunner en hoe soepeler het leder, hoe beter en strategischer de naden....

En, bij RAD nemen het betere duurdere materiaal niet meer binnen. Toch niet voor hun goretex gerief.

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Leren pakskes IXS

Post by den Bullet »

Ik heb er absoluut geen ervaring mee, maar sinds de Fé zijn bezoekske bijIXS (in zijn RAD-periode), is hij alvast overtuigd van de kwaliteit!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Leren pakskes IXS

Post by Koeno »

mjah, 'k zou het 2dehands kopen.
dichtbij zijn er 2 pakken te koop die mogelijks zullen passen.
(op't zicht 2 dezelfde, maar 2 verschillende maten)

maar weet dus niet welke prijsklasse ze origineel waren
(de ene liegt al beetje over de aankoop datum)

pakken zijn voor mij een miserie, ben misschien beetje te dik..

Dat ene waar ik mee gevallen ben is rev'it maat 54... maar zit zo strak dat mijn knietjes nogal geperst worden...
het andere is eentje in bruikleen, alpinestars maat 58... dat zit goed, maar misschien wel wat te los (wat niet goed is bij leder pak).
maar zijn natuurlijk verschillende merken... de ixs zag ik in maat 56 en maat 58... die 56 zou misschien wel de gulden middenweg zijn als... de merken ongeveer zelfde maatvoering hebben :p

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Leren pakskes IXS

Post by Stefke »

Koeno wrote: 29 Jan 2021 20:43 HoiHoi

Heeft er hier iemand ervaring met de lederen pakskes van IXS?
vallen die Groot/Klein in vergelijking met andere merken?
Qua bescherming beetje ok?
kwaliteit of eerder bucht?

zeg eens?
Niet echt ervaring mee, hooguit eens gepast.
Geen idee of die groot of klein uitvallen, passen is de boodschap.
Wat betreft bescherming ook geen idee, dat zult ge (hopelijk nooit) moeten ondervinden.
Ik heb wel de indruk dat het eerder aan de middelmaat zit wat betreft bescherming als ik vergelijk met mijn Dainese pak.

Daarom dat ik zweer bij mijn Dainese pak. Het zit voor mij gewoon perfect. Broek met harde scheenbeenbescherming en harde voorgevormde kniestukken. Jas ook met vrij harde en stevige elleboog en schouderbescherming. Te verwaarlozen rugprotectie maar ik draag dan ook altijd een afzonderlijke rugprotector. 4 de broek momenteel, die krimpen wel in de loop der jaren :? , jas nog steeds dezelfde na 20 jaar. Nieuwe rits in jas en broek laten zetten. Broeken al een paar keer getest op bescherming en goed bevonden... 8-)

Post Reply