MotoGP 2021

Voor alle mogelijke klap en achterklap over races en circuits, motorkoers en motorcross.
User avatar
Muug
Posts: 9457
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2021

Post by Muug »

den Bullet wrote:
31 May 2021 11:08
Muug wrote:
31 May 2021 09:44
5) KTM komt dichter. En dichter. En dichter! :rayof:
KTM heeft dat te danken aan Pedrosa (die ook aan de oorsprong van de opmars van Honda lag).
En Honda verglijdt nu verder. En verder. En verder ...
Ja, ik weet het, Pedrosa doet daar prachtige dingen ! :rayof: :rayof: :rayof:
En Honda, da's hun eigen fout eh. Hoe kunnen ze zo dom zijn van te denken dat hun moto zo goed is als er maar één rijder iets mee kan doen???? Als zelfs Cal Crutchlow er geen potten mee kan breken (enkel zijn botten, dat wel...) dan moeten ze toch snappen dat er iets fundamenteels fout is. Maar bon. 't zijn Japanners, ondoorgrondelijk. :)

Jopet
Posts: 498
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: MotoGP 2021

Post by Jopet »

Muug wrote:
31 May 2021 09:44

2) Rins blijft de DNF's aan elkaar rijgen!
3) Marquez is nog laaaang niet op volle kracht want da's momenteel blijkbaar toch wel een ramp.
4) Rossi. Laten we aub hopen dat 'm in de summer break eindelijk beslist om er éindelijk mee te stoppen. 't is al ver de schaamte voorbij. Misschien moet hij eens achteruit proberen rijden, dat gaat mogelijks rapper. :| :| :|
5) KTM komt dichter. En dichter. En dichter! :rayof:

Tot hier mijn uiterst selectieve blik op dat wereldje. :thumbsup:
2) Om te vermijden dat er een nieuwe DNF achter z'n naam zou komen heeft hij maar zijn pols gebroken en is het een DNS geworden, neen zelfs dat niet, was er gewoon niet bij en dus niet op het wedstrijdblad...
3) Zelfs nog steeds niet op kracht om z'n moto in een bocht op de baan te houden...
4) Rossi Rossi Rossi.... zucht zucht zucht.... een paar jaar geleden zouden we nog gezegd hebben wauw hij staat voor Marquez op de startgrid, vandaag stond hij er ook voor en is er later afgegaan en daarmee is het ook gezegd over Rossi....
5) dichter, vorige week zelfs heel heel dicht en vandaag dan zo dicht zelf dat er geen enkele voor kon blijven :ricky: Na de o zo moeilijke start een heel mooie overwinning voor KTM dankzij een beresterke Miguel Oliveira :rayof:
Yamaha RD 50 & Honda MT 50 als 50cc motorfiets -
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure

User avatar
Muug
Posts: 9457
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2021

Post by Muug »

En Fabio zijn airbag is ergens op het laatst afgegaan, en hij heeft zijn rits onder het racen moeten open doen om nog enigszins te kunnen bewegen. :shock:

Ja, het was een wedstrijd die ik graag gezien zou hebben.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: MotoGP 2021

Post by pingu »

MotoGP begint steeds meer op Moto3 te lijken met al die 'incidenten'. En waarom mocht Quartararo met ontbloot bovenlijf blijven rondrijden? :o Zat bij de wedstrijdleiding weer iedereen te slapen?

Honda kan alleen maar hopen dat MM93 rap terug naar z'n oude vorm terugklimt, hij was de enige die de Honda min of meer onder controle kon houden. Of misschien halen ze dit jaar geen enkel podium en krijgen ze volgend jaar concessies om hun achterstand te helpen goedmaken :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 9457
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MotoGP 2021

Post by Muug »

pingu wrote:
07 Jun 2021 19:33
MotoGP begint steeds meer op Moto3 te lijken met al die 'incidenten'. En waarom mocht Quartararo met ontbloot bovenlijf blijven rondrijden? :o Zat bij de wedstrijdleiding weer iedereen te slapen?
Ja, Fabio snapt het zelf eigenlijk niet, dat hij niet uit de race gehaald is.

Daarentegen begint het stilaan op te vallen dat de rijders voor de minste geringste overschrijding van de racebaan penalties krijgen van minstens enkele seconden. Zo zijn er in dit seizoen echt al rare beslissingen genomen. Een rijder kreeg vorige week een penalty omdat hij "buiten de kerbs" reed, maar die kerbs waren eigenlijk geschilderd en ze eindigen eigenlijk heel plots. Dus "plots" zat 'm buiten de kerbs.
Afin, dit is wat Fabio ervan zegt:
"But he (Fabio) continued to fight his 'corner' when it came to the short-cut penalty and indeed other recent track-limit punishments handed out to other riders.
"Now we are getting into some things that I really don't like, like Miguel and Mir in Mugello on the last lap, they were out of track limits, but let's say it's not [really] track limits which are outside of the kerb, they were at the end of the kerb. Same with Joe Roberts. It's not giving any gain.
"The shortcut, I didn't go straight because I wanted to go straight, I lost the front and nearly crashed, and I went straight. If there was gravel there, I would go in the gravel.
"You get a 3 second penalty for a short cut but the short cut was slower than normal, so it was not a short cut.
"For me, the rules are getting every time more and more strict, and we can't be always really precise, we can make mistakes. And I think it's taking out the fun side of the show. We are not robots.
"So I think a little bit of mistakes should be allowed by the rider, and more when you need to make 24 laps on the limit.""

Ik denk dat 'm echt wel een punt heeft.

Mario
Posts: 534
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: MotoGP 2021

Post by Mario »

pingu wrote:
07 Jun 2021 19:33
MotoGP begint steeds meer op Moto3 te lijken met al die 'incidenten'. En waarom mocht Quartararo met ontbloot bovenlijf blijven rondrijden? :o Zat bij de wedstrijdleiding weer iedereen te slapen?

Honda kan alleen maar hopen dat MM93 rap terug naar z'n oude vorm terugklimt, hij was de enige die de Honda min of meer onder controle kon houden. Of misschien halen ze dit jaar geen enkel podium en krijgen ze volgend jaar concessies om hun achterstand te helpen goedmaken :mrgreen:
:lol:

in de Moto3 heeft Binder met 3 verschillende rijders (bijna)contact gemaakt tijdens het aanremmen van de eerste bocht van de laatste ronde ; dat was precies een flipperbal, hoe die van de ene concurrent naar de andere stuiterde
een of twee ronden daarvoor keek diegene die toen reed in de voorlaatste bocht naar het rechte stuk doodleuk rond zich en leek te vertragen zodat heel die groep zich ophoopte achter hem
dat zijn toch dingen die ik niet begrijp hoor en dat mag blijkbaar allemaal

overigens lag het helemaal niet aan de airbag in FQ zijn pak ; die is niet eens opengegaan
moet een andere oorzaak hebben gehad, want het pak blijkt goed in orde te zijn...
was denk ik de eerste keer sinds dat ik die sport volg (tweede helft jaren '80 met lange onderbreking tijdens Doohan- en begin Rossi-dominantie) dakik daar iemand zie rijden met zijn pak open...
ge moogt er niet aan denken hoe hij uit een eventuele crash zou zijn gekomen

Post Reply